Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ser det blir diskutert på hegnar forum http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2422888

1 Like

Diskuteres og sammenlignes også med Genmab her: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2422910

Om de lykkes så vil jeg påstå at potensialet er vel så stort. Ble veldig overrasket over at Genmab som er verd 92 MRD NOK kun har inntekter på 1.2 MRD i året ca. Nå er de mye lengre fremme og slikt, men på sikt dersom PCI lykkes med videre med noen av plattformene så har jeg problemer med å se at ikke dem sitt potensialet er vesentlig høyere. fimaCHEM GGK behandlingen kan alene dra inn omkring den inntekten. Så har man andre behandlinger samt fimaNAc og fimaVACC. Nei, merker jo mer jeg leser på dette jo lengre opp fra bakken havner beina :slight_smile:

5 Likes

Jeg unnlater å snakke særlig om de teoretiske kursmålene jeg har i hodet på denne aksjen fordi jeg ikke tror man blir tatt helt seriøst da. :stuck_out_tongue:

10 Likes

8 juli 2017.

Samme her, men også mye fordi jeg ikke har satt meg inn i sannsynlighetene for å lykkes i det stadiet de er i for noe annet enn gallegangskreftbehandlingen.

La oss si at noe har 500 mnok i årlige potensiell inntekt og sjansen for å lykkes er mellom 5% og 10% i løpet av 2-5 år. Hvor mye er dette verdt for meg? Best case er jo 10% i løpet av 2 år, worst case er 5% i løpet av 5 år. Spennet der er jo gigantisk. :stuck_out_tongue:

Gallegangskreftbehandlingen er noe annet. I det de har satt i gang med PP2, så er sjansen mellom 27% og 44% og tidslinjen er <2 år som jeg ser det.

1 Like

Nå er aksjen helt på vippen i 30-minutterschartet:


Bittelitt opp nå, så er det muligheter for et rally.

Kanskje ikke så dumt med kjøpet ditt på 56 @Hakon? :stuck_out_tongue:

5 Likes

Drøyt hvor sterk den er, jeg har mentalt bracet meg for retrace helt til 30-tallet.

5 Likes

Det er vel grei motstand på 42-ish. Begynner å føle meg grådig og har lyst til å ta opp traden som jeg solgte på 49. Det er bare noe naturstridig med å kjøpe en aksje etter at den har gått opp en krone, i stedet for ned. :stuck_out_tongue:

1 Like

Kult at vi ser noenlunde det samme! :slight_smile:

Spennende å se om den tar fart igjen, kjøpte tilbake tradeposten på 56,6. (1/4 av total)
Kanskje mulig at den vil danne en større ascending triangle mot forrige topp (fib 1.618)

2 Likes

Ja, vi ser kjøpssignal på brudd opp på ca det samme nivået, med to forskjellige analysemetoder. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror det var lurt :wink:

1 Like

Samme her

Interessant å se! :slight_smile:

1 Like

Gikk inn her på 57,- så får vi se hvor lurt det var …

2 Likes

Jeg har et skikkelig ambivalent forhold til kursen nå. Teknisk forstår jeg ikke hvorfor den er så sterk (det skal sies at jeg er amatør når det gjelder TA). Mens fundamentalt sett mener jeg kursen fint kunne vært 150kr nå uten å være overpriset.

2 Likes

Godt sett!

1 Like

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Aksjen-er-opp-169-prosent-paa-ett-aar-og-37-prosent-siden-nyttaar

5 Likes

Problemet med disse biotech-aksjene er om markedet endelig har oppdaget caset eller om det er bare vill trading som pågår. Pga. vi ikke ser hvilke hus som handler lengre, blir dette enda vanskeligere å avdekke.
Nei, jeg får heller trøste meg med at kursen er underpriset etter min mening. sitter helt rolig.

4 Likes

Den nyheten kom en halvtime etter at aksjen fikk kjøpssignal fra 30 min Ichimoku cloud. :smiley:

3 Likes

La oss bli rike sammen! Så kan du kjøpe deg en ny Toiåtaaaaaaaahhhhh

3 Likes