for ESMO 2018 Munich, October 19-23, 2018
https://www.esmo.org/Conferences/ESMO-2018-Congress/Programme
this will be presented in the poster session 21/10/2018
for ESMO 2018 Munich, October 19-23, 2018
https://www.esmo.org/Conferences/ESMO-2018-Congress/Programme
this will be presented in the poster session 21/10/2018
That is very interesting! So my suspicion of fimaCHEM not beeing presented due it it beeing immuno-oncology seems to be faulty. I’m glad to see that I’m wrong That is definitely something I’m looking forward to.
Phase 1 dose escalation trail?
Hva snakker vi om her egentlig?
Det er vel ikke extension (eller regnes 2 runder med fimaporfin som dose escalation?)
there is also another ESMO in december
ESMO Immuno-Oncology Congress, Geneva, December 13-16, 2018
I hope FimaVACC will be presented there if not before
Jeg tror ikke det er helt samme indikasjon, siden Pcib sin utprøving gjelder inoperable Extrahepatic bile duct cancer.
Mener jeg ganske nylig har sett en oversikt fra Pcib også som viser at det ikke er noen kjente konkurrenter i klinisk fase i akkurat den indikasjonen…
Her fra forgjengeren til fase-III-studiet som skal starte 2018. Jeg tolker det som at alle disse er inoperable også?
Her er studien(ABC-08):
Tror ikke PCIB har uttalte seg offentlig om dette etter at det ble presentert ABC-08-data på ASCO i juni 2018. Mulig de sier noe om det ved neste anledning?
denne var det jeg mente fra firmapresentasjon i juni
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-Company-presentation-June-2018.pdf
Det syns jeg virker rart, for dette er et kommersielt firma som virker å starte et fase-III-studie innenfor inoperabel GGK i løpet av 2018. Dog kan det hende at de la ut informasjon om oppstart fase III først etter at de presenterte på ASCO, og at det er årsaken til at de ikke er nevnt av PCIB.
http://www.nucana.com/abc08.html
Edit: av nyhetsstrømmen til selskapet har disse resultatene vært kjent siden januar da de meldte om resultatene:
Oppstart av pivotalstudie har også vært kjent for markedet siden januar 2018:
Og ihvertfall en pasient i studien var inoperabel, men gikk over til å kunne opereres etter behandling:
Her er forøvrig resultatene satt opp mot ABC-02:
Hva legger du i extrahepatic?
Antar det er indikert innenfor “first line, all CCA” på den linken
“3) Announced that a pivotal study will be initiated in 2018 (also included under Phase I/II)”
og i så måte tester de vel muligens mot eCCA også…?
Jeg tror forresten nøkkelordet her er “extrahepatic” som skiller seg ut med Pcib (ikke bare at de er inoperable)
Les denne tråden Glein.
Det finnes forøvrig veldig mye god informasjon i det gamle HO for deg som virker veldig interessert i PCIB. Anbefaler å lese det.
Jeg sier ikke at de er konkurrenter!
Nucana og PCIB-levering kan bli knall det!
Men man kan ikke utelukke at det blir mer rift om pasientene for innrullering istudier, og dersom man ser starten på en ny SoC i indikasjonen kan det ha konsekvenser for videre PCIB-løp og studier. Det er vel ikke sånn at man kan kjøre hvilken som helst cellegift sammen med PCIB uten å kjøre studier først.
I radforsk episode 37 som nevnt over her tas temaet opp fra minutt 16.20.
Kan nok stemme. Likevel, uten andre godkjente behandlinger så kan det muligens bli, dersom de skulle får gode resultater kanskje linje 1 og linje 2 behandlinger?
Og rett på meg om jeg tar feil, men fra slik jeg ser det så ser det vel ut til at det er en “basket” studie Nucana har og dermed kanskje vurderer etterhvert hvilken de vil gå videre med. Resultatene i forhold til PCI Biotech, spesielt ii forhold til CR er vel vesentlig svakere, selv om det her for både dem og PCI er snakk om et lavt grunnlag i forhold til pasienter.
Ja, det er en basket-studie, men jeg er ikke god nok på sykdommen til å vite hvordan populasjonen til PCIB overlapper med populasjonen i denne studien.
Det kommer an på. Om man ser på Cohort 3 og 4 isolert sett så definitivt ja. Dersom man ser på cohorter 1-4 så er ikke sannheten fullt så åpenbar.
Uansett en lite givende diskusjon all den tid N er så liten, og siden de ikke er konkurrenter i klassisk forstand. De går nok for å bli SoC i cellegiftcocktailen, og bør kun sammenlignes med ABC-02-resultatene. Hvor enkelt det blir for PCIB å endre cocktail om dette blir SoC vet jeg ikke stort om. Noen som føler for å spekulere?
Ser RXI ( som har samarbeidsprosjekt med PCIB) gikk ca. 30% idag…kan dette relateres mot PCIB?
Nedenfor er nok nyheten. Veldig interessant. Det er på plattformen, men flere som samarbeider på den. Må lese igjennom
Har ikke klart å finne noe fra skrivene som linker det mot fimaNAC, men kanskje noen med litt mer fagkompetanse vil uttale seg?
Jeg har lurt litt på det samarbeidet siden RXI snakker om teknologien sin som "self-delivering RNAi (sd-rxRNA®) ". Blir litt rart å innlisensiere en leveringsteknologi da…
Sant det. Ser også at det står et er en en klinisk studie, og fimaNAc er enda ikke rapportert at de er ute av pre-klinisk, så dette er vel etter alt å dømme ikke PCI Biotech.
For ESMO 2018 Germany
The reason why i think this will have fresh data is because H. Olivecrona is a co-writer so this must be fresh !!!
760P -
PhotoChemical Internalization of gemcitabine followed by gemcitabine/cisplatin in perihilar cholangiocarcinoma – results from a phase I dose escalation trial
J. Trojan , R. Sturgess , D. Harrison Palmer , B. Neu , S. Kasper , A. Dechene , C. Jürgensen , J. Schirra , R. Jakobs , A. Högset , L. Finnesand , H. Olivecrona
This is the link for the program, Pci biotech is in page 182. you will also find in the same page other posters from the industry related to bile duct cancer including a poster about FOLFIRINOX