Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

more:

Quoting Dr. Høgset:

“But in order to achieve the desired effect from the light, we need to give the patient a photosensitizing compound,” explained Dr. Høgset. “This is a chemical substance increasing cells’ sensitivity to light. We have created and patented a molecule [Amphinex] that we inject into a patient and let circulate for a few days. Then we give the patient the desired drug. After a short while, we shine the laser on the tumor where both Amphinex and the medication are now present. When light is applied, Amphinex triggers processes within the cancer cells, substantially enhancing the effect of the drug.”

“Now we have finally succeeded in finding a way to deliver cancer medications inside the malignant cells, destroying them effectively,

“In the laboratory, we have managed to enhance the effect of some cytotoxic drugs by a full 50 times. We did so by administering Amphinex and directing light to the cancer cell,”

All patients involved in the study experienced a considerable effect from the light treatment and, in most cases, the treated tumors disappeared altogether. No serious side effects were observed,”

1 Like

I also recommend to do some reading in this thesis from UCL. and if you are interested in “first in man” pci trial go straight to page 273. I must also warn you that the pictures from the patient are NOT children friendly :slight_smile: so dont go there if you have a soft heart :raised_hand:

http://discovery.ucl.ac.uk/19572/1/19572.pdf

1 Like

Again on the subject:

This poster is from head/neck cancer study, for me this is far far from being considered a failure, it shows that pci works and efficiently.

First-in-man Phase I study of TPCS2a -based photochemical internalization (PCI) of bleomycin in locally recurrent or advanced/metastatic, cutaneous or subcutaneous malignancies

1061 (4).pdf (478,6 KB)

2 Likes

Takk @StockDZ jeg trengte å få se hvordan dette fungerte i praksis. Stygge bilder, uten tvil. Men et godt eksempel på at samme hvor langt kreften har utviklet seg, er det fortsatt håp.

1 Like

Den var aldri en faliure men en konkurranse situasjon som oppstod og de valgte å sette den på pause.
Denne situasjonen er nå endret da de som var i ett PF2 studie i denne indikasjonen mener jg feilet. Noen som har noe på dette!?
Jeg ser for mg at dersom vi nå får partner i GGK PF2 studiet blir dette H/N studiet gjenopptatt…

1 Like

you have to link this to what Dr. Waseem said:

This is still impressive!

3 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @StockDZ (208 likes)
  1. @JAXI (124 likes)
  1. @Savepig (120 likes)

Resten av topp 10:

[“4. @Alex (114 likes)”, “5. @laplagam (108 likes)”, “6. @Dovregubben (92 likes)”, “7. @Snoeffelen (84 likes)”, “8. @anon21766851 (79 likes)”, “9. @Don_suger (65 likes)”, “10. @Inkognito666 (61 likes)”]

Gratulerer!

7 Likes

Det var vel noen utfordringer med behandlingen som viste seg litt mer komplisert enn antatt, samtidig som det dukket opp en trussel fra immunterapi(Keytruda). Nå viste det seg at Keytruda feilet i denne indikasjonen, så her er det vel fremdeles muligheter.

4 Likes

Tror det var noe med at kreften blomstret opp igjen i randsonen på det opplyste området.

1 Like

Det var ikke pga “utfordringer med behandlingen” at hode/nakke-studien ble avsluttet. Det stemmer at det var “gjenvekst” i randsonen av det behandlede området. Men om det ikke var for de andre, mer avgjørende faktorene som ikke hadde noe med utsiktene for selve behandlingsmetoden å gjøre, så ville man ganske enkelt fortsatt studien, men utvidet området for behandling ut over randsonen. Det ville vel også vært naturlig å kombinere det med gjentatt behandling. På side 6 i andre kvartalsrapport 2015 er det en figur som viser “overall risk-reward analysis” og begrunnelsen for å terminere hode/nakke-studien : http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2015/08/Q2-2015-Presentation.pdf . Det største problemet ser såvidt jeg kan forstå ut til å ha vært rekrutteringen av pasienter fordi det ihvertfall tilsynelatende dukket opp en “konkurrent”. Og selv om den “konkurrenten” slett ikke dreide seg om noen behandling med god effekt, men snarere langt dårligere, så ville det hindre rekrutteringen til en utvidelse av studien hvor man også utvidet området for behandling utover det man først tok for å være en tilstrekkelig randsone.

Third light-dose cohort concluded Feb 2015 – no safety concerns and clear tumour response with clinical benefits. However, re-growth of tumour in the rim of the treatment area in some patients suggest a need to increase the treatment margins to achieve a durable disease response. http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2015/02/2014-4Q-Presentation.pdf

4 Likes

Så hode/nakke ble terminert grunnet rekruttering? Hva tenker man da om at det startes opp et pivotal fase III studie fra en ‘‘konkurrent’’ nå i 2018? På bakgrunn av resultater fra ABC-08-studien mener jeg å huske. Kan det også gå utover studiet, slik det gjorde for hodenakke?

Mens vi venter vil jeg dele statsmedister sin histore fra kantina :wink:

Kantinen i Oslo Cancer Cluster var halvfull. Det summet i stemmer. En ung, filippinsk jente med forkle og hette på hodet, føk i skytteltrafikk mellom radene av stoler og bord med en klut i hånden. Ved podkastbordet satt Elisabeth og Jonas og spiste i taushet. Som om de var mer opptatt av hva som foregikk rundt seg. På nabobordet, som var øremerket ledelsen til et av husets selskaper, satt Ronny og Hans. Ronny scrollet på mobilen. Per kom gående mot dem. I hånden holdt han en bagett med karbonade og løk. Han trakk ut stolen og satte seg ved siden av Ronny.
«Geparden er på hugget igjen,» sa Ronny mens han leste på mobilskjermen. «Men det er vel ikke annet å forvente nå som vi er i second half, og kursen ikke står i 1000 NOK.»
«Jeg liker Geparden,» sa Per. «Verdens letteste mann å forholde seg til. Vurderer å tilby ham en stilling innenfor PR. Han er jo en av de beste til å spre at vår teknologi får cellegift til å fungere der hvor den ikke fungerer i dag.»
«Å,» sa Hans. «Så det är det vi driver med? Jag fattar.»
«Men se her …» sa Ronny. «Har dere lest dagens tråd av Snøffelen?»
«Nej?» Hans lente seg over kollegaen og myste ned på skjermen. «Inte till å tro. Mannen er spot on. Igjen. Precis som han var med Targovax.»
«Det med Targovax så vi vel alle komme,» flirte Per. «Bortsett fra han …» Per knipset. «Å, hva heter han igjen?»
«Vet hvem du mener,» sa Ronny. «Men husker ikke brukernavnet.»
«Beklagelig at Snøffelen er anonym.» Per var snart ferdig med å plukke av løkbitene. «Han er virkelig en jeg kunne tenke meg å ha med på laget.»
«Han er jo med på laget,» sa Ronny og la mobiltelefonen fra seg på bordet.
«Jeg snakker om det virkelige laget, Ronny. Vårt lag. Ledelsen. Han burde sittet her nå. Sammen med oss.»
«Det vore kul att veta vem det är. Han verkar ha extremkunskap. Skulle nästan tro att han arbetade här i huset.»
Samtidig løftet Per og Hans blikket. Begges øyne landet på den kraftige ryggtavlen til Jonas på nabobordet.
«Nei …» sa Ronny lavmælt. «Det er ikke Jonas. Det er lenge siden jeg skjønte hvem Snøffelen er.»
Per tok en stor bit av bagetten og smattet: «Så hvem er det?»
«Det er ikke en ‘han’ …»
«Vad? Skämtar du?»
Ronny hadde lagt øynene sine på den filippinske kantinearbeideren. Hun så bort på ham og smilte. Tennene var skjeve. Som på en sel. Ronny sukket. Hans og Per kikket i samme retning.
«Vad?» utbrøt Hans. «Tror du att det är henne? Hon här i matsalen?»
«Nei, nei, nei,» sa Ronny.
«Har du ikke gitt opp henne ennå?» mumlet Per. «Var ikke dere på date?»
«Hun takket nei. Men jeg er så svak for østens mystikk, Per … Jeg simpelthen elsker det asiatiske kjøkken.»
«Apropos Asia.» Per så strengt på den yngre kollegaen. «Husk å holde Takeda oppdatert.»
«Det trenger jeg ikke,» sa Ronny. «Takeda er hands on. De gutta der leker ikke kiosk.»
«Glöm den här kvinnan, Ronny,» sa Hans utålmodig. «Glöm Takeda. Vet du hvem det er? Snøffelen.»
Ronny grep kartongen med Litago og ristet den kort før han skrudde av korken.
«Det er en kvinne. En flott og klok en.» Ronny smilte stolt. «Susanne Stuffers.»

Per og Hans lo høyt.
«Seriøst,» fortsatte Ronny. «Bare tenk på dette: Stuffers – uttales Støffers. Ta bort t-en og erstatt den med en n, så har du Snøffers. Snøff.» Han satte tuten på Litagoen mellom leppene og tok en stor slurk. Tørket seg rundt munnen. «Der ser dere. Jeg kan mer enn å analysere tall.»
«Du är inte riktigt klok,» sa Hans og lo. «Susanne Stuffers …» Han lo igjen.
«Hjelpes meg,» skrattet Per. «Har du nevnt det for Susanne? At du tror nasjonens fremste på biotek – etter meg selv naturligvis – er henne?»
«Hun har ikke svart på de siste sytten tekstmeldingene jeg har sendt.»
«Da må du bremse,» sa Per. «Jeg tror dessuten hun er godt gift.»
«Jeg skal gi meg på tjue.»
Ronny kvalte en rap og kikket ut. Solen lå høyt og avslørte et tjukt lag med støv og skitt på vindusrutene.
«Fantastisk vær,» smattet Per.
«Skulle vi få några kalla efter arbetet?»
«Jeg er klar,» sa Per. «Må bare gi beskjed til kona først.»
En høy, bassaktig latter fylte hele kantinen. Samtidig knirket det i stolen ved nabobordet. Det var Jonas. Han hadde snudd seg mot Per, Ronny og Hans.
«Sitter du og tjuvlytter igjen, Jonas?» spurte Per. «Er det hva han driver med, Elisabeth?»
Elisabeth flirte og sa: «Du vet jo at Jonas har selektiv hørsel.»
«Jag fattar inte,» sa Hans. «Vad var roligt?»
«Du skjønner det, Hans,» sa Jonas, «En fredag for lenge siden. Før du begynte i selskapet, tok vi oss en tur ned på Solli Plass. Etter at Ronny ble CFO, så kvalifiserte han endelig til å bli Saga-kunde hos DNB. Han hadde så lyst til å vifte med det nye, sorte visakortet med navnet sitt i gullskrift foran ungjentene nede på Nox og Champagneria.»
«Det var Baroque,» rettet Ronny. «Vi var kun på Baroque. Hvor dritings var du egentlig?»
«Samme,» sa Jonas og viftet med hånden. «Det gikk som det måtte gå. Ronny dro kortet ved enhver anledning, og vi var stup dritings alle tre før klokka var ti. Rundt halv elleve ringte kona til Per og lurte på hvor han ble av. Maten hjemme var blitt kald og greier. Det var full baluba. Vi skulle jo liksom bare ta ‘et par pils’ etter jobben. Og da sa Per at han ville være hjemme imminent.»
«Ja?» Hans så dumt på Jonas. «Jag fattar fortfarande inte.»
«Og så var det noen av disse unge, flotte jentene med silikon i brystene og leppene som b…»
«Det er restylane de bruker i leppene, Jonas,» rettet Ronny. «Ikke silikon.»
«Ok … Ok. Samme. Men Ronny lokket de bort til bordet. Skrudde på sjarmen og var skikkelig playboy. Men det var først da Per slo om til svorsk – akkurat som han derre Skavlan – at de ba oss med på nachspiel. Det tok ikke engang ti sekunder før Ronny hadde fått på seg jakka og kommet seg ut og ordnet en maxitaxi.»
«Ah, precis,» sa Hans. «Så Per var inte imminent hemma likevel?»
«Korrekt.» Jonas gliste. «Han var vel hjemme sånn i tolv-tiden. På søndag formiddag.»
Hans lo så han skrek. «Jag fattar!»
«Men,» sa Elisabeth og dunket Jonas på armen. «Vi må komme oss opp i studio.»
«Jaha?» Per så nysgjerrig på henne. «Noen spennende gjester?»
«Ikke like spennende som deg, Per. Håper dere har noe nytt å melde snart, sånn at vi får opp lyttertallene våre igjen.»
«Hvem får dere besøk av i dag?» spurte Ronny.

«En av Hegnar Onlines selvutnevnte genier. Velger kun vinneraksjer. En stjerne på biotekaksjehimmelen. Selger alltid på topp og kjøper på bunn. Uten unntak. En soleklar ener. Hartvigsen kaller han seg.»
«Hva?» utbrøt Jonas. «Er det Hartvigsen du har booket inn?! Kjøper på topp … selger på bunn …?! Med ham er det jo motsatt! Faen. Han er jo verre enn Storebrand! Hvem blir den neste? SomSa?!» Han snudde seg mot Per igjen. «Har du anledning til å stille i dag?»
Per feide smulene bort fra bordet og reiste seg.
«Nei. Jeg må forberede en børsmelding.»
«Når kommer den?» spurte Elisabeth. Hun gjorde øynene smale og la til: «Er den imminent, kanskje?»
Per svarte ikke. Smilte bare lurt, puttet den halve bagetten under armen og gikk.

4 Likes

Posted the same in HO in response to Bateman, might as well share it here:

**** First read this:

“The cytotoxic effects of the double combinations ATX-101-bleomycin and ATX-101-TPCS2a-PDT are similar or lower than PCI-bleomycin and lower than the triple combination ATX-101-PCI-bleomycin”

“We have further demonstrated that application of a cocktail of PCI-bleomycin and ATX-101, under condition where individual drug levels have no or low toxicity, reaches a promising therapeutic effect in the human bladder cancer cells T24 which is two-fold stronger than in the reference cell line, the human skin cancer cells A431. Combining PCI-chemotherapy treatments with inhibitors of DNA repair therefore seems to be a promising therapeutic strategy for increased efficacy “on site.””

**** Second, this was announced on 25/05/2018

APIM Therapeutics has submitted a formal application for clinical trial approval in Australia for ATX-101. The application will allow the company to initiate a multicenter, first-in-man phase I clinical trial evaluating the safety, tolerability and pharmacokinetics of ATX-101 in patients with advanced solid tumors.

http://www.apimtherapeutics.com/pdf/Press%20Release%20APIM%20Therapeutics_May%2025.pdf

What I can see is that ATX-101 is complimentary to our technology and vice versa, a clear synergi for both companies in advanced solid tumors, and I am still wondering if pci will be involved in the trial in Australia for ATX-101 for which FPD is expected during Q-3 2018

4 Likes

Når dokumentasjonen kommer som «perler på en snor» ang både sikkerhet og effekt når det gjelder alle PCIB plattformene de neste mnd og år, da smiler man av hele diskusjonen som mange fokuserer på ang tid. Tålmodighet er vel nøkkelen til å bli med PCIB aksjen hele veien til topps… Hva er eks 1 år eller 2 i dette tilfellet hvis PCIB fortsetter å leverer gode meldinger :blush::star_struck::muscle:t2:

2 Likes

Hovedårsaken har de diskutert på podcast blant annet var at inntoget av checkpoint inhibitors gjorde at måten å behandle kreften på ikke lengre ville gi god nok markedsandel. Per Walday har også forklart at det kan være aktuelt å komme tilbake til behandling på indikasjonen senere, men da ved bruk av fimaVacc og ikke chem.

3 Likes

https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/263686?locale-attribute=en

1 Like

Du er sikker på at han ikke bare snakket om været? :thinking:

:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

Skjønner!

Så kanselleringen hadde ikke noe med rekrutteringstakt å gjøre, slik som nevnt ovenfor her? Hva tenker allmuen om rekrutteringstakt, med det i mente at det startes et pivotalstudie nesten samtidig med samme populasjon?

2 Likes

Det kom ihvertfall ikke frem når PW forklarte årsak til at det ikke gikk videre. Inntoget av checkpoint innhibitors gjorde behandlingen overflødig og også ikke nok lønnsom til at det ville være verd å gå videre med studien. PW har også forklart at en veldig viktig del av informasjonen lagt frem til FDA/EMA i forbindelse med å få godkjenningene for pivotal fase studie er resultatene de fikk med fimaCHECM i h&n studien, så resultatene i seg selv ble regnet som veldig positive. Derimot er det en behandlingstype som var litt vanskeligere å komme til med lys og slikt, og derfor også litt vanskeligere å få større markedsandeler.
Det er nok et sammensatt bilde av flere faktorer også, men effekten av fimaCHEM var likevel oppløftende.

3 Likes