Ok, det blir spennende å se. Et annet selskap som just gikk fra fase-I-studie til å starte pivotal har åpnet for å inkludere de med ECOG 2. Dog annen indikasjon og behandlingsform. Tanker om hvorfor det skulle skille i dette tilfellet? Hvorfor tror du man kjørte toere i ABC-02-studiet, og ikke i PCIBs planlagte PPII?
Gull, jeg trodde ikke selskapet hadde lagt ut disse. Takk!
Noen observasjoner, selv om det som du sier er vanskelig å si så mye om så få pasienter:
- Av de fire som fremdeles lever fra alle cohorter fikk samtlige 8 sykluser. Kan tyde på at langvarig eksponering er nødvendig. Det er kanskje en selvfølgelighet, men lell.
- Alder virker å være høy, som tyder på at studien ikke bare består av krempasienter. Imponerende at av 4 overlevende er 3 over 70 år gamle
- 10 av pasientene hadde ECOG 0, ingen funksjonsbegrensninger, resterende 0-1/1-0 og 1 siste med 1. Så det er i hovedsak oppegående menensker.
- Uten at jeg har peiling så ville jeg gått for en pigtailstent! La oss håpe jeg sliper å velge.
Kan man anta at de fire overlevende man ser også er de fire som hadde mottatt andregangsbehandling ved oppdateringen rundt nyttår?
Trist å lese statistikken, syns jeg. Kjønn, alder og funksjonsstatus gjør at jeg ser for meg levende mennesker, desto kjipere å se hvor lenge de levde. Pasientene fortjener bedre alternativer, og jeg håper helhjertet at PCIB faktisk lykkes. Selv om jeg er brysk. Noen ganger.