Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Yo Alex, grunnen til at jeg ikke har skrevet så mye på Tekinvestor er delvis at jeg har hatt ferie (på steder uten dekning), har hatt mye annet å henge fingra i, og synes dessuten at diskusjonen her har vært fyldig og god, slik at jeg ikke har trengt å bidra så mye.

Dernest skrev jeg noen innlegg på HO i dag, og grunnen til at jeg gjorde det er at HO ser litt mer nøytral ut på PC-skjermen slik at om jeg tar meg noen friheter noen minuttr i arbeidstida til ikke-jobb-relaterte-aktiviter så synes det ikke for alle kollegaer som tilfeldigvis måtte droppe innom eller sveipe forbi.

Synes uansett det ser lovende ut at Trojan som er Principal Investigator på extensionstudiet virke å være “pressantør” på ESMO, og at vår eminente CMO som ansvarlig for klinisk strategi med repeated treatment ser ut til å ha “overoppsyn” på presentasjonen.
Mao jeg tror StockDZ har rett når han mener at det er resultater fra extension-studiet som blir presentert på ESMO.
Og da snakker vi vl efficacy, og safety er jo på plass en mnd før. Med skrivearbeid, tidsmarginer o.l så skulle man kunne anta at progresjonen er som den skal, og at PCIB har full kontroll.

25 Likes

Hvor mange pasienter fra extensionstudiet vil det legges frem data fra på ESMO?

  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

0 stemmegivere

Har litt problem med å se fornuften i spørreundersøkelsen. Synes du beheftiger med vel mye tull.

1 Like

Syns det er særdeles interessant å se rekrutteringstakten i studiet, og hva de fremmøtte mener om den. 4-5 pasienter vil være bad news, 6 og oppover er gull. Jeg holder en knapp på 7-8 og at alt er i rute. Tror de har innrullert flere, men at dataene ikke er avlesbare ved konferansetidspunktet.

1 Like

For safety er både 6-9 og 12 nok. For effektdata gir hverken 6,9 eller 12 signifikante resultater. Men de kan gi indikasjoner så klart. Det viktige i denne sammenheng og for oppstart pivotal studiet er safety. Om de da har safer for 6 eller 9 har ikke mye å si. Effekt er seg også interesant og kursdrivende selv om det altså ikke har betydning for oppstart av pivotalstudiet

4 Likes

Vil tippe 6. Siden det er sagt 6 evaluerbare , men selvfølgekig bare tipping. Men siden selskapet sier 6 evaluerbare, så sier vi det

2 Likes

Hi
more info on Fimavacc, the following is a paper that will be presented at 29th Europen conference on biomaterials 9-13 september 2018 in MAASTRICHT (not even mentioned in PCI biotech website, may be because it is presented by non-PCI people)

Room 0.2/0.3 - Parallel session
10.30-10.45 Photochemical internalization as a novel delivery strategy to enhance efficacy of antibiotic treatment of staphylococcal intracellular infection, Xiaolin Zhang
link: http://www.esb2018maastricht.org/programme_september_12th

I have digged into this paper and found out that Anders Høgset and Pål K. Selbo are co-writers so this is OUR paper :), you ll find more on this link below, remember to click on “show more authors” to get the full list of authors including Selbo and Høgset

https://www.researchgate.net/publication/325584149_Photochemical_internalization_enhances_cytosolic_release_of_antibiotic_and_increases_its_efficacy_against_staphylococcal_infection

18 Likes

Interessant. Noen som vet om intracellulære infeksjoner opptrer lokalt og på steder der man kommer til med en lyskilde?

1 Like

Fikk handlet et par tusen ekstra aksjer i dag, litt usikker på om det hadde vært lurt å vente men tør egentlig ikke å vente lengre da det her kan eksplodere snart, eller gå motsatt vei :joy:

3 Likes

looks better now

11 Likes

Busken
StockDZ sier dette gjaldt FimaVacc og det er ikke lokalbehandling. Det gis f.eksempel med en sprøyte i armen og så belyses område sprøyten er gitt.
Vacc står for vaksinasjon og det er snakk om både terapautisk vaksinasjon og forebyggende vaksinasjon mot forskjellige sykdommer. FimaVacc er fortsatt"bare" en leveringsteknologi, men den teknologien kan være nøkkelen som mange vaksinasjons utviklere mangler for å få produktet sitt til å virke.
Det kan i overskuelig fremtid ligge over 100 avtaler på bordet om bruk av teknologien og selskapet kan også utvikle egne vaksiner i kombinasjon med produkter der patenter er utgått og effekten med fordel kan forsterkes.

6 Likes

Takk for svar Otard. Hvis jeg forstår abstractet rett så tror jeg StockDZ tar feil når han sier det gjelder FimaVacc. Det ser mer ut som FimaChem der cellegiften er byttet ut med antibiotika. De snakker jo om å få antibiotikaen inn i cellen for å ta infeksjonen der og ikke at det er en immunrespons som senere skal drepe hele cellen. Og da må vel hver enkelt celle belyses for å få levert virkestoffet. Har jeg misforstått?

1 Like

Hør på denne podcasten fra tidslinje 23 minutter.

2 Likes

Fra abstractet StockDZ henviste til:

Antibiotic treatment of intracellular infections is often unsuccessful due to the low efficacy of most antibiotics inside cells. Therefore, novel techniques which can improve intracellular activity of antibiotics are urgently needed.
(…)
Thus, the present study shows that PCI is a promising novel approach to enhance the intracellular efficacy of antibiotics via cytosolic release, allowing them to reach intracellular bacteria.

Dette minner mer om fimaChem og lokal behandling synes jeg. Det er snakk om å få antibiotika inn i cellen. Med fimaVacc snakker de om å få igang en t-cellerespons som ikke er samme mekanisme (tror jeg). Derfor lurte jeg på om disse intracellulære infeksjonene oppstår på steder i kroppen det er lett å lyse på.

1 Like

Jeg skjønner ikke hvordan man får en systemisk reaksjon når man lyser lokalt?

Kan noen forklare meg?

Edit : Snakker om antibiotika-biten

1 Like

I guess pci can tackle antibiotics resistance the same way it tackles cancer resistance which I already shared the Phd thesis below where this is mentioned:

“The method has so far been showing promising results circumventing cancer drug resistance both in vitro and in vivo, and in patients. Little is, however, known about TPCS2a’s own suscep- tibility to resistance, and how it applies in PDT and PCI”

Circumventing means working around/avoiding :slight_smile:

3 Likes

Jeg er nok ikke rette person til å svare helt korrekt på dette, men celler er det joni hele kroppen, ikke bare i sykdomsstedet. Så det å levere og øke t- celleresponsen som er killerceller som reiser rundt i kroppen og dreper kreftceller, er greia til fimaVacc.

Jeg spurte Walday om fimaVacc kunne bli konkurrent til fimaChem for ggk, men det mente han ikke ville bli en sak da det var noe forskjell på leveringsmekanismer i de systemene rundt gallegang.

2 Likes

Jeg tror ikke de snakker om systemisk effekt av antibiotikaen. Jeg tror de snakker om å behandle en lokal og gjenstridig bakteriell infeksjon. Men jeg er ikke lege så vet ikke hvor vanlig det er og hvor i kroppen det skjer.

Posting this again

https://tekinvestor.s3-eu-west-1.amazonaws.com/original/3X/a/e/ae12b53a6c5b2c564559c5e4676c003b3c160fe2.JPG

4 Likes

@FiloD hadde en god forklaring på fimaVACC:


8 Likes