Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Found this us patent granted this year feb 2018 to pci biotech, I think this related to all 3 fimachem, vac and nac as it is about the sensitiser, has also a good summary about Pci applications

12 Likes

It is probably easier to read from this link if you don’t like pdf

https://patents.google.com/patent/US9901636B2/en

3 Likes

Noen her som kunne tenkt seg å korrigere noen parametere for meg så jeg får mulighet til å sette opp en mer presis modell for PCIBs verdi?

Fimachem i gallegangskreft
Årlig markedsstørrelse 2400 mill
Forventert markedspenetrasjon 50%
Patenttid fra approval 7 år pga Orphan drug designation
Gross margin ???
LOA ~10% siden den enda er i fase 1
Tid til evnt. accelerated approval 3 år

Fimanac
Årlig markedsstørrelse 144 mrd
Forventet markedspenetrasjon 5%?
Patenttid fra approval ?
Royalties 40%
LOA 1% siden kun preklinisk
Tid til approval 6-7 år

Fimavacc
Årlig markedsstørrelse 60mrd
Forventet markedspenetrasjon 5%?
Patenttid fra approval ?
Royalties 40%
LOA ~10%
Tid til approval 4,5 år?

På forhånd takk

2 Likes

Nå har jeg ikke analysen lenger (dessverre), men Susanne Stuffers (Arctic) hadde vel i sin analyse LOA på 51% for fimachem i gallegangsindikasjonen.

4 Likes

Fimavacc LOA 63% and royalties were low single digit I think it was 2% if I remember correctly from Arctic analysis.

I suggest we leave FimaNAc out for now

3 Likes

LOL , Nice try.

Thanks for the response. With a 1% LOA I have left out fimaNAc,but I do think its fair to assign it some value even if it is small.

What do you mean 63% LOA for fimavacc? Is it not in phase 1 studies?

The royalty percentage is the amount PCIB is projected to be left with after the partner has taken its share.

Dersom du mener 10 prosent er en aktuell LOA for fimachem nå, så har du ikke fulgt diskusjonene rundt PCIB så nøye. Og det er greit det. Men som et utgangspunkt for en verdianalyse og for å danne dime meninger rundt det, så tror jeg definitivt du vil ha stort utbytte av å lese Arctic sin analyse. Det er mange parametre og hver variabel er egentlig en lang diskusjon i seg selv. E- mannen og Dividend fra gamle HO er andre som har gjort forsøk på verdianalyser.

2 Likes

Loa for chem :slight_smile:

2 Likes

På fimaCHEM gir ODD 7 år patenttid i EU, mens det er 10 år i USA.
Piv fase 2 regulatoriske er godkjent og ferdigstilt. Det er bekreftet via børsmelding og bekreftet igjen på podkast. Susanne Stuffers i sin Arctic analyse vurderer LOA basert på fase 3 og at LOA er på 51%. Det baserer de på et gjennomsnitt av andre studier.

AA estimatet virker å være greit slikt jeg kan se det. Muligens noe konservativt.

LOA VACC

1 Like

Takk for de oversiktene. Er det grunnlaget til Stuffers?

Korrekt

Man ser kanskje med forskjellige øyne. Jeg ser etter en inngang og vil beregne mest mulig nøyaktig den reelle verdien av selskapet, mens andre ser med øyne som beskytter sin investering. Mitt håp er at vi tilsammen får noenlunde nøytrale øyne, om du skjønner. Jeg er ikke fremmed for å endre mening etter gode argumenter, noe jeg føler jeg får av deltakerne her nå, deg inkludert.

Grunnen til at jeg har fase 1-LOA er kort og godt at studien ikke er startet enda.

2 Likes

LOA Vacc blir altså 9.6 %.

FimaVACC vil aldri nå fase 2 hos pcib, da produktet (forhåpentligvis) skal utlisensieres etter fase1. Vil vil da kunne håpe på avtaler i q1 og q2 2019.

2 Likes

Nei, den er på 63%.

2 Likes

Jeg tror at mye av verdien av å gå fra fase 1 til pivotal fase 2 er tatt ut allerede (kursøkning fra ca 20 i november til 60 i januar). Hvis du ikke er enig i at dette er derisket, så er det nok en god grunn til å vente til pivotal fase 2 faktisk er startet opp. Det er også, som alltid i biotek, en mulighet for forsinkelser som normalt sender kursen litt nedover. Om man tror dette er lite eller ganske sannsynlig er jo ett godt spørsmål.

Kilde på at ODD gir 10 år i US?

Har hentet det fra Arctic analysen.

4 Likes