Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Vi kommer i mål, med alle 3!

Ja, slik er det bare. Råder alle dere småaksjonærer også til å ikke tenke måned til måned men mer halvår i gangen. For det vil svinge, bestandig :smile::muscle:t2:

Har noen lodd i de andre også, men gjort meg opp de samme tankene Don. Skjer mye bra i biotek for tiden, flinke folk.

2 Likes

En ting er forsinkelser i seg selv, men en situasjon man ikke bør komme opp i, er forsinkelser av den type som krever at aksjonærene må sprøyte inn mer penger for å bli ferdig med f.eks. safety eller noe annet som har vært lovet at pengene skal holde til . Kommer man i en slik situasjon kan fort en kjøpsanledning komme.

2 Likes

Emisjon for å bli ferdig med extension studien skal ikke være en potensiell problemstilling. Ved utgangen av Q1 hadde de ca 40 mill i cash (brukte ca 13 på R&D i Q1). Men som sagt så trenger de penger for den pivotale studien., og der har de vel antydet at de har finansieringsløsningen klar.

2 Likes

Kan det bety sammarbeidspartner??

2 Likes

Det kan bety samarbeidspartner på Chem, det kan bety rettet emisjon mot spesialinvestorer, eller det kan være en fortrinnsrett emisjon. Eller det kan være kombinasjoner av dette.
PCIB er et lite firma med 12-13 ansatte og har som uttalt strategi å søke samarbeid med andre

2 Likes

Takker zappa!!

Meget spennende 2H…

1 Like

Da ble det og ta en liten post her. Ca halvparten av det totale jeg tenker og kjøpe PCIB for. Meget spennende case, men med de få usikkerhetsmomentene i kommende måneder, velger jeg og heller kjøpe meg sakte men sikkert inn.

Takk igjen for all responsen jeg fikk ved spørsmålene mine.

7 Likes

Kan være lurt det. Hvis PCIB melder positive resultater om noen dager og kursen går rett mot 100kr er caset derisket mye. Kan gå glipp av 100% oppgang. MEN Kursen for fimachem gallegang på markedet og Asia kan alene like gjerne gi 500kr aksjen om alt klaffer med partnere og blockbuster salg.

2 Likes

Og mens vi venter leser vi gjerne om hvor potent denne lys teknologien er. Fant en liten skattekiste jeg :slight_smile:

Det er ikke bare gamle saker her men noen fra 2014-2018. Det er sikkert noen av disse som har versert diverse forum men jeg har aldri sett dem samlet på denne måten. Mulig også det er noen ukjente prosjekt her som omhandler PCI…

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25758331/related/

5 Likes

Denne er fra 2017 og er selvfølgelig kjent men jeg har ikke lest detaljene så nøye tidligere. Legg spesielt merke til hvor mye mer cytotoxicity øker med PCI -> https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29161778/?i=105&from=/25758331/related

"Results: Our study demonstrates significant enhancement of antitumor activity of Ranpirnase by Photochemical Internalization. Treatment responses were heterogeneous between the primary cancer cell lines. Combining Photochemical Internalization with Ranpirnase resulted in 4.6 to 1,940-fold increased cytotoxicity when compared with the ribonuclease alone (P < 0.05)."

2 Likes

Could clinical photochemical internalisation be optimised to avoid neuronal toxicity?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/28579544/?i=108&from=/25758331/related

3 Likes

Oppfordrer alle til å lese i gjennom alle de 186 artiklene jeg la inn link til først i natt. Det er masse om PCI her og masse referanser til Høgset og Berg (ikke alle artikler omhandler PCI, men kanskje 50). Det er mye arbeid som er lagt ned her for både 2017 og 2018, så det er ikke bare gammelt stoff. Det er selvsagt ikke sikkert PCIB vil benytte seg av alt dette for videre forskning, men det viser i hvert fall hvor utrolig potent denne teknologien er, mener jeg.

I det minste, for meg, er denne oversikten nå en grei oversikt over mye av arbeidet som er gjort rundt PCI siden tidlig 2000-tallet og helt fram til i dag.

PS! Nederst i artiklene finner du “Full text”. Dette vil føre deg til enda mer utfyllende info om artikkelen som f. eks et helt abstract. Hvem som har vært med å bidratt (authors) finner man øverst under “Show full citation”.

10 Likes

Kan noen forklare med lette ord hva som beskrives her?

1 Like

Det er så mye i pipeline at det er bare vas å snakke om å gå så langt som mulig alene før partneravtale, da er det bedre en litt dårligere betaling bare vi har garanti for gjennomføring og markedsføring.

Vi trenger penger til å utvide portefølgen av indikasjoner når annerkjennelsen er på plass

6 Likes

Dette er en artikkel som beskriver en metode der et “målsøkende” antistoff, som har “påkoblet” et giftig stoff kan finne frem til kreftceller og så kan PCI forsterke effekten ved å “tvinge” dette inn i cellen. CD133, som er målet for antistoffet uttrykkes også på friske celler, det er ikke beskrevet i dette sammendraget hvordan man vil unngå å drepe friske celler, men dersom dette har vært tenkt til bruk i solide svulster så kan det være så enkelt at alle celler som uttrykker CC133(som kanskje kreftcellene har flere av, enne friske celler) vil kunne bli drept. Altså, det er en lokal effekt, begrenset til hvor langt lyset når inn(mest mulig svulst, minst mulig friskt vev).

Publikasjonen er 5 år gammel og kanskje ikke umiddelbart veldig viktig.

4 Likes

Photochemical internalization enhances cytosolic release of antibiotic and increases its efficacy against staphylococcal infection

Authors: XiaolinZhang,Leoniede Boer, LauraHeiliegers,SandraMan-Bovenkerk,Pål KristianSelbo,Jan W.Drijfhout, Anders Høgset,Sebastian A.J.Zaat

Received 29 March 2018, Revised 14 May 2018, Accepted 3 June 2018, Available online 5 June 2018.

Abstract
Bacterial pathogens such as Staphylococcus aureus and Staphylococcus epidermidis can survive in different types of cells including professional phagocytes, causing intracellular infections. Antibiotic treatment of intracellular infections is often unsuccessful due to the low efficacy of most antibiotics inside cells. Therefore, novel techniques which can improve intracellular activity of antibiotics are urgently needed. We aimed to use photochemical internalization (PCI) to enhance cytosolic release of antibiotics from endocytic vesicles after internalization. Our results show that PCI indeed caused cytosolic release of gentamicin and significantly increased its efficacy against S. epidermidis in vitro in mouse macrophages. Upon illumination for 15 min, the killing of intracellular S. epidermidis in RAW 264.7 cells by 10 or 30 μg/ml gentamicin was increased to 1 or 3 CFU log, respectively, owing to the use of PCI, whereas no killing by gentamicin only without PCI was observed. Moreover, survival of S. aureus-infected zebrafish embryos was significantly improved by treatment with PCI-gentamicin. PCI improved the therapeutic efficacy of gentamicin at a dose of 0.1 ng per embryo to a level similar to that of a dose of 0.4 ng per embryo, indicating that PCI can lower the antibiotic dose required for treating (intracellular) staphylococcal infection. Thus, the present study shows that PCI is a promising novel approach to enhance the intracellular efficacy of antibiotics via cytosolic release, allowing them to reach intracellular bacteria. This will expand their therapeutic window and will increase the numbers of antibiotics which can be used for treatment of intracellular infections.

7 Likes

NTNU blogger om forsknings samarbeidet som Stock DZ referer til i en tråd på Hegnar forumet om fimaVACC. Bloggen er fra 29.Juni 2018. (https://forum.hegnar.no/thread/7000/view/136975).

https://blog.medisin.ntnu.no/can-light-help-to-develop-effective-anti-cancer-vaccination/

4 Likes

Takk, Don_suger for mye spennede artikler.

Jeg synes det kommer mer og mer info om det fremtidge potensialet til PCIB. Jeg håper aksjeeierne ikke selger for tidlig og for billig når aksjekursen mest sannsynlig stiger endel i løpet av de neste kvartalene/årene :slight_smile:

3 Likes

Enig, Otard!

Få inn penger i kassen med en samarbeidspartner og få ut «spydspissen», ggk på markedet, så bruke tid på nye behandlingsområder!

Ingen tvil om at teknologien er utrolig kompetent på mange områder!!

2 Likes

Noen som er godt kjent med internasjonale aksjeforum? Hva er det som brukes?

Tror vi må hjelpe til å vekke interresse ut i den store verden, fra en investors perspektiv å ikke fra selskapet.

Synes i liten grad verdien på selskapet basert på det vi vet i dag gjennspeiler kursen, med alle triggere som er på vei nå siste halvår burde det bli rally any day nå.
Om det er noen her som har legimitet til å videreføre hvor vi er i løypa på et slikt forum hadde det vært noe! :slight_smile:

2 Likes