Vanligvis liker jeg ikke å poste ting fra Hegnar her, men for en gangs skyld er ekspertisen der, og ikke her.
Innlegg av: Snøffelen (01.12.16 21:03 ), lest 184 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB – En ODD vil trolig mangedoble kursen.
Columna, jeg kan si hvordan jeg tenker, så får du selv vurdere om du synes det er fornuftig.
For det første så tenker jeg risiko, eller mer konkret LOA (likelihood of approval), er viktigere metrics enn potensial. Jeg ville ikke satt pengene mine i et selskap hvor LOA vurderes til å være lav.
For det andre er timing utrolig vanskelig i en god del aksjer, særlig biotek. Jeg skrev for eksempel 2 dager etter at NANO falt fra 21 til 12 kroner at det var uforståelig når det var enn god strategisk avgjørelse. Tok litt tid før markedet var enig. 22. januar i år kom en utrolig god melding fra PCIB med supre kohort 3 data og 0 DLTs i kohort 4, først i høst fatter markedet det opplagte. Samme med melding om ODD i sommer.
Nå vet vi enda mer om resultatene og responsen er super på pasientnivå, fantastisk på lesjonsnivå og helt hinsidig på overlevelse. Samtidig har de fått en utrolig særbehandling av verdens fremste KOLs på fimaCHM for bile duct. Når styreformannen sier på spørsmål om hva som kan gå galt og sier «VI VIL LYKKES!» så vet jeg at det ikke er fordi han prøver å selge inn bile duct, grunnen er at resultatene er av et slikt slag at det er helt opplagt.
De går dessuten for Accelerated Approval og Breakthrough Thearpay i IND/ODD-US søknadsprosess. AA sparer 9 mnd i utviklingstid.
Jeg føler meg derfor veldig trygg på at vi får i stand en pivotal fase 2 med AA og vil dermed være i marked slutt 2018.
Den beste predikatoren for å få gjennom sin NDA (New Drug Application) er gode effekt-data. PCIB sine er utrolig sterke. Den beste forsikring mot å feile er å ha gode safety-data. PCIB har 0 DLTs i kohort 4.
Den korte historien er at for å få godkjent et legemiddel må du dokumentere at det er effektivt og sikkert.
Jeg mener at LOA er langt over 50% for gallegangsindikasjonen for Amphinex.
Når man vet at bile duct er blockbuster når man regner med Asia, og vet at metastatisk sykdom også er en mulighet er PCIB latterlig billig på dagens kurs.
I tillegg har vi altså fimaCHEM mulighet for pancreas cancer, som er 10 ganger så stor, fimNAC og fimaVACC som er minst i samme størrelse som pancreas.
Dermed blir min strategi å holde på alle aksjene jeg har, bruke alle tegningsretter og overtegne det jeg kan. Jeg selger ingenting. Dagens bevegelser bryr jeg meg lite om, for nå er alt lov i jakten på PCIB-aksjer.
Av erfaring kommer tungvekterne inn når pivotalt fase 2 starter, eller fase 3 der det er påkrevd (ikke aktuelt for PCIB). Jeg har før i andre sammenhenger kalt det fase-3-toget. Vi har sett det i Algeta, og i Cortendo.
Og så et til:
Innlegg av: Sorlendingen (01.12.16 21:15 ), lest 141 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB – En ODD vil trolig mangedoble kursen.
Etter ar kursen i Pcib tok av har det kommet mange nye skribenter til på HO. Skribenter som innrømmer at de ikke kjenner noe særlig til Pcib, men som tydeligvis har sterke meninger om blant annet LOA for gallegangsstudiet og verdi av selskapet. For meg er det ganske innlysende at hvis en person ikke gidder å bruke noe tid på å sette seg inn i hva Pcib holder på med og resultatene deres så langt, er det lite interessant å lese innlegg fra disse personene. Jeg vil derfor oppfordre disse personene til å bruke noe tid på å lese seg opp før de kommer med bombastiske uttalelser. Hvis dere ikke klarer dette, har dere trolig større utbytte av å bruke tiden deres på selskaper som dere tilsynelatende har større tro på enn det dere har på Pcib.
Et eksempel på et lite presist/korrekt innlegg;
”Ledelsen og styret valgte en emisjon på 7 kroner per aksje etter en god nyhet at aksjen steg til 11-13 kroner. Dersom ledelsen og styret viste at PCIB hadde større sjanse for å lykkes og selskapet var mye mer verdt, kunne de ha ventet med emisjonen. De hadde ikke hastverk med emisjonen og kunne ha ventet i 3-4 måneder til. Ledelsen og styret som har mer kunnskap enn alle dere på forumet verdsatt selskapet basert på en emisjon på 7 kroner pr aksje”
Sannheten er at ledelsen i Pcib i lang tid har sagt at de har penger til å drifte selskapet til en gang ut i Q1 2017. Dette var før de satte i gang med studiet i UK til 20 millioner kroner. Derfor kunne ikke Pcib ha ventet særlig lenger med å gjennomføre emisjonen (husk at med dagens emisjon skal pengene først innbetales i januar).
Selvsagt har ledelsen og styret mer kunnskap om Pcib enn oss på forumet, men det betyr selvsagt ikke at emisjonskursen på 7 kroner sier noe som helst om hva disse mener selskapet kan bli verd.
På siste presentasjonen til Pcib sa ledelsen at de vurderte både en rettet emisjon og en fortrinnsrettet emisjon. Antageligvis mye basert på responsen på denne presentasjonen (og input fra de største aksjonærene) valgte ledelsen å gå for en fortrinnsrettet emisjon. Når kursen på dette tidspunkt var rundt 11 kroner var det selvsagt vanskelig å sette emisjonskursen vesentlig høyere enn 7 kroner. Hadde de derimot valgt en rettet emisjon med en reparasjonsemisjon, hadde kursen antageligvis blitt høyere enn 11 kroner. Dette fordi Pcib har hatt forespørsler fra investorer som ønsket å delta i en slik emisjonen.
Derfor, hvis dere ønsker å få seriøse svar tilbake på innleggene deres, bruk noe tid på å lese dere opp slik at vi igjen kan få meningsfulle diskusjoner!