Du ser deg litt blind her sparkonge. Forskjellen på Nano og Pcib sitt studie er at Pcib sitt er randominsert, da må man ha dobbelt så mange pasienter fordi man sammenligner seg mot anbefalt behandling som er gem+cis. Så det er bare 93 pasienter som får fimaCHEM behandlingen.
Det er jeg fullstendig inneforstått med.
Det er forsåvidt ikke pasientantall som er poenget, men tidsbruken.
Og:
“The pivotal study is expected to start early in 2019, with an interim analysis of progression free survival and objective response rate for potential accelerated/conditional approval available approx. 36 months after initiation.”
-Er vel sånn ca. dobbelt så lenge som mange forumdebattanter har argumentert for.
Jeg er tilhenger av å ikke diskutere NANO inne på PCIBtråden, men NANO sitt studie er også randomisert. Randomisert mot to armer med forskjellige Betalutin-doseringer. Dette fordi det ikke ER noe standard behandling i indikasjonen de sikter mot.
Det positive i dette er at finansieringen er på plass. Det er en stor hemsko som nå er borte. Men det koster, samtidig som meldingen kommer med en god del skreller.
Pivotalstudien får forsinket oppstart til 1H 2019, og man bekrefter at man kun har 4 av de 6 nødvendige pasientene for å klarere safety ved dobbel behandling. Rekrutteringstakten burde bekymre. Vi får krysse fingerne for at de nailer oppstart i 1H19.
Interimavlesning guides til 3 år etter studiestart, dvs. at man ser en avlesning i 2022, med mulig AA samme eller påfølgende år.
Studien blir langt større enn man forventet seg i utgangspunktet. Det driver både kostnader og tid.
Jeg skal ikke forskuttere hvordan finansieringsmodellen kommer til å påvirke kurs, men jeg har sett tilfeller med samme modell: billige aksjer kjøpes opp av eksisterende aksjonærer som ser sitt snitt til rask profitt. Jeg sier ikke at vi skal ned til tegningskurs 30,-, men kombinert med de andre nyhetene ovenfor så tror jeg mange re-allokerer midlene sine.
Man må også finne 93 pasienter som faller inn under inklusjonskriteriene. Studiet er langt større enn forskuttert.
Man må vel finne 186 pasienter?
Jeg har ikke sett noen steder at Pcib har forskuttert med mindre pasienter, har du?
Gjengs oppfatning her inn har vært vel 100 pasienter i pivotalstudien.
Gjengs? Gidder du vise fakta på det. Arctic med sine analyse og kursmål 78kr hadde ikke det…
God oppsummering.
Har det det? Kan du bevise det? Om en liten klikk på et anonymt forum tror noe, så betyr ikke det ikke at det er oppfatningen i resten av markedet.
Forøvrig enig med Bonusfrelst, mye baising og mørkemenn som kryper frem fra kriker og kroker i dag. Faktum er vel at Pcib aldri har stått bedre rustet enn på nåværende tidpunkt.
Tror 130-150 har vært anslått oftere enn1 00. Enig i at studien er større enn forventet.
Jeg må sjekke litt i loggene, men var det 7kr tegningsrettene gikk for på slutten?
Jeg tror det kan stemme bra, rundt 7 kr
Litt større, arctic sin analyse estimerte 100-150.
Når antok Artic data-readout i sin analyse?
We assume the full study will take up to two and a half years in total, but expect meaningful read-outs and the clarification and/or possibility for accelerated/conditional approval after some 15-18 months. Taking into account time for proceedings of the New Drug Application (NDA) and approval, this could result in marketing authorization in 2H21, and first sales toward early 2022, which is our base case assumption. We do emphasize that this is still very hypothetical and that the expected near-term presentation of the pivotal trial design, as well as clinical efficacy shown later on, will give more clarification on timelines and allow for more precise modelling of our base case.
Økt beholdningen en god del idag. Tror dette er en overreaksjon. Selskapet ble ikke 20% mindre verdt i dag.
Takk!
Her ligger den åpenbare skuffelsen. Arctic anslo 15-18mnd. før read-out for mulig AA. Fasit er 36mnd.
Fra et lite nøyaktig søk, og mer energi legger jeg ikke i det. Om jeg utvider til å gjelde Hegnar har også prominente skribenter derfra predikert pasientantall i samme størrelsesorden.