Det kan hende du er inne på noe der, fordi det står:
“Interim analysis primary endpoints: PFS followed by Objective Response Rate (ORR)”
Synes det er litt uklart hva som egentlig menes.
Det kan hende du er inne på noe der, fordi det står:
“Interim analysis primary endpoints: PFS followed by Objective Response Rate (ORR)”
Synes det er litt uklart hva som egentlig menes.
Men er du med meg på tankegangen? At det blir litt enklere å sette de to armene opp mot hverandre når man benytter ORR som surrogatendepunkt? At dette kan gjøres på et mye tidligere tidspunkt enn om man benytter seg av PFS?
Det virker jo både uetisk og meningsløst å vente 3 år på å gjøre første avlesning, hvis man allerede etter 12-18 måneder kan få en pekepinn om hvorvidt den ene armen er bedre enn den andre.
Blir spennende å høre mer fra Per Walday på neste Podcast om dette.
Folk ser ut til å glemme noe helt vesentlig her.
Det antallet som er satt opp i studien er et max-tall.
Som endel påpeker vil det vise seg relativt fort, i en randomisert studie, at det er signifikante forskjeller på SoC og FimaChem.
FDA er heller ikke så statiske som tidligere.
Dette kan nok gå fortere enn endel forventer.
Husk at SoC nærmest er den sikre død!
Aksjen har bunnet ut, og er på vei opp. Når vi nærmer oss ex-dato vil vi stige kraftig. Ingen vil gi fra seg «gratis» retter.
CEO Per Walday og CFO Ronny Skuggedal i PCI Biotech kommer i podkasten
#Radium
for å fortelle mer om dette tirsdag 28. aug. Send gjerne inn spørsmål til eka@radforsk.no.
Siter tweeten
RADFORSK
@radforsk
Vår porteføljebedrift PCI Biotech henter inn 360 MNOK. Midlene gjør at selskapet har fullfinansiert sin kliniske studie av behandling av gallegangskreft helt til markedsgodkjenning:
''Hei Per,
Jeg ser at selskapet melder interrimavlesning 36 måneder etter oppstart 1H2019, dvs. 2022.
Jeg lurer på om det medfører riktighet at dere kan avlese resultatene og få godkjenning mye tidligere enn dette? Det er en på internett som skriver dette, og han får mange bicepsemojier fra de andre brukerne på postene sine.
Hvorfor guider dere på avlesning i 2022, når sannheten virker å være en helt annen? Dere er jo tjent med en så høy kurs som mulig nå i disse emisjonstider, så jeg håper dere kan endre guiding i henhold til det geniene på internett har funnet ut.
Stor bicepshilsen fra,
Glein ’’
Det ble jo mest fundamental-diskusjon her nå, men tillater meg likevel denne, som kan være til hjelp særlig på morgenen 17. september.
Om man vil ha verdien av tegningsretten pr aksje nå, så så bruker man:
0,48 x ((((dagens_kurs_inkl x 24.986.890) + 360.000.000) / 36.994.890)-30)
Om man vil ha verdien av aksjen ex rettigheter, så bruker man:
((siste_kurs_inkl x 24.986.890) + 360.000.000) / 36.994.890
Om man vil ha verdien av tegningsrettene, så bruker man:
(((siste_kurs_inkl x 24.986.890) + 360.000.000) / 36.994.890)-30
Glein har begynt å skrive for russeavisen ser jeg
He he den var fin👍.
Glein du har alltid vært og vil alltid være negativ til PCIB uansett om de leverer data som er sensasjonelle målt mot SoC.
Intet nytt under solen.
Ser ikke grunnen til å bruke den formelen for å finne verdien av tegningsrettene. Markedet bestemmer, og jeg vil anta at de allerede tar høyde for disse ved prising av aksjen. Tiden vil vise.
Nei, den første blir jo mer kuriøst enn et faktisk beslutningsgrunnlag for handling nå. Men i fremtiden vil det være relevant når man snakker om historisk kurs. Som jo er viktig for f.eks. disse som tror på teknisk analyse.
Veldig interessant når aksjen går fra med til uten tegningsretter.
Sist gang gikk aksjen bra opp, mildt sagt
Fra 14,10 NOK til 17,40 NOK fra 05.01 - 06.01…
En dobling fra 05.01 - 27.01…
Torsdag 5.Januar 2017 var siste dag med tegningsrettigheter.
Dagen etter uten rettigheter.
Det er mange som er ute etter å finne alt mulig negativt rundt pcib nå. Sånn var det sist også. Jeg er enig at man kan være skuffet over tidshorisonten og treg innrullering for extention, men der stopper også skuffelsen min.
Markedet bestemmer så hvis markedet bestemmer at de synes det er mer negativt, totalt sett, at pcib bruker mer tid enn antatt enn at pcib nå er fullfinansiert for fimaCHEM og delvis for fimaVACC, so be my guest
Investor, den grønne sirkelen du har laget kan sikkert for mange virke “ubetydelig”, men den er i seg selv signifikant, og særlig relevant mtp forskjellen på en kjemoterapi OS-kurve og en immunoterapi OS-kurve.
At de langtidsoverlevende lever så lenge som de gjør med Amphinex-behandling gjør meg overbevist om at vi vil få en immunoterapi OS-kurve, og at utflatningen vil heves betraktelig med 2 behandlinger.
Med samme fordel, i median overlevelse for de 2 kurvene kan likevel immunoterapi OS-kurven bety adskillig mer QoL for pasienten, sjekk kurvene nederst i denne liken, så skjønner du hva jeg mener (Modality A versus Modality B)
https://www.immunooncologyhcp.bmsinformation.com/clinical-expectations/end-point-considerations
Treig rekruttering og at sikkerhet nå må testes på 8 pasienter isteden for 6 som tidligere guidet lukter at ikke ting har gått som forventet. Har du noen tanker rundt dette eller anser du det kun som tilfeldig? Selv ser jeg frem til å høre PW på morgendagens podcast hvor han forhåpentligvis kommer inn på temaet.
Det er egnet til å misforstå det du skriver. Ved forrige emisjon var eks. tegningsrett 12 desember, og emisjonsperioden med handel i tegningsrettene fra 14 desember til 5. januar. Det er altså kursutviklingen etter at emisjonsperioden var over som du viser.
Kursutviklingen fra da emisjonen først ble annonsert til detaljene på en emisjon lik den vi nå har var fra 6 til 26 (og vel 40 intradag?), og så etterpå ned til 16 igjen før de gikk eks tegningsrett på 14, og tegningsrettene dermed hadde en verdi per aksje på 0,67*7.
Om man mistet toget høsten 2016, var det desidert beste tidspunktet å kjøpe rett før eks. tegningsrett 12 desember.
Kanskje er vi kommet til det tidspunktet litt tidlig denne gangen?
@polygon, jeg svarte bare på det Christian kommenterte med at det vil bli interessant å se hva kursen vil ligge på når tegningsrett fordelen er borte.
Altså hva skjedde sist gang trading av T-rettighetene ble avsluttet? Jo, kursen gikk fra ca 14,10 NOK til 17,40 NOK fra Torsdag til close på Fredag 6.Januar.
… og da mente han vel eks. tegningsrett, som altså er 17. september nå, og var 12. desember forrige gang. Ikke at det ikke er interessant at kursen steg etter emisjonsperioden, men vel så interessant er det at kursen egentlig steg masse over natten da den gikk eks. tegningsrett.
Gikk den opp uten annen news enn emisjonen?
Det var jo mye som skjedde i forkant, men var så vidt meg bekjent ikke noe som skjedde over natten da nei.
How a financial misunderstanding can lead to an attractive opportunity
Please note that Arctic Securities is acting as a Joint Bookrunner in connection with the Rights Issue
On Friday a fully underwritten rights issue was launched leaving PCIB fully financed until filing in 2022. We believe the somewhat surprising market reaction can lead to an attractive investment opportunity.
· The company updated the market, and in our view, further de-risked the case. Before the rights issue was launched on Friday, the market valued PCIB to NOK 53/share, well-knowing - we assume - that the company was left was a cash position of some NOK 30m, with an enormous financing risk and great uncertainty regarding pivotal trial design (size and extent). With the rights issues, the company removed the financing risk and provided a number of essential and positive updates, most importantly:
o The study will include a total of 186 patients to be treated with either fimaCHEM + standard of care or standard of care alone. An interim analysis and read-out is expected approx. 36 months after the trial is initiated (1Q22) and, upon a positive read-out, a filing for marketing approval is warranted. Moreover, the company does not need to include all 186 patients before interim read-out and approval, and timelines for approval are in line with our base case scenario.
o A subgroup analysis for the high dose cohort from the clinical phase I study shows – even if in a small number of patients (n=6) - a clearly superior trend compared to the full study cohort. More specifically, patients seem to have been sicker than for the full cohort, but show i) higher objective response rates (60% vs. 33%), ii) longer average duration of response (15.4 months vs. 12.4 months) and iii) longer median overall survival (19.4 months vs. 14.4 months, and vs. standard of care of 12 months (historical control), with 33% of patients still alive (vs. 19%). With these data, if repeated in a larger, randomized trial, we believe the company has a very good change to hit the market in 2022.
o An update from the phase I extension study, to evaluate the safety of repeated treatment with fimaCHEM, shows favorable safety. Therefore, the pivotal study will commence with up to two scheduled treatments of FimaCHEM. Theoretically, this should affect the efficacy of treatment with fimaCHEM positively.
· The principles of Rights Issues explained: In a rights issue, subscription rights are issued to existing shareholders entitling them to buy additional shares in a proportion to their existing ownership. The subscription price is set below the market price in order to transfer part of the value of the share to the subscription right, importantly:
o There is no value loss for the shareholder because an existing shareholder can realize value of its subscription rights either by i) subscribing for its subscription rights and/or ii) selling its subscription rights in the market. Thus, existing shareholders must act on one or both of the two alternatives to avoid value leakage
o A discount to Theoretical Ex-Rights Price (TERP) sets a buffer for a positive value of the subscription right (please find the calculation for this rights issue below)
Thus, in an efficient market, the shareholder should be economically indifferent to the level of the subscription price. With the financing risk removed, one would have expected the share price to increase. Clearly, after the EGM (Sept 14), one would expect it to fall to the TERP.
TERP = 45,61