Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

FYI…Stuffers eide ved årskiftet 536 aksjer i Phoenix Solutions As ved årskiftet. Antar dette er samme selskap!

Veldig bra Podcast. Sammen med analysen fra Stuffers syns jeg caset fremstår som like bra som tidligere (minst). Litt annerledes timeline m.v., men finansiering på plass mv. Blir spennende å høre mer fra dem på torsdag! Bare å vente nå.

2 Likes

Det er jo litt mindre softball spørsmål på kvartalsrapportene enn i podcasten. Men er bare å sitte i ro i båten her, eide man aksjer sist torsdag ser jeg ikke at man har fått noen grunn til å ikke eie nå.

3 Likes

CFO sier mer eller mindre rett ut rundt 11.00 at nederlenderne kommer til å kjøpe tegningsretter i tegningsperioden. Det er et særdeles sterkt signal!

Jeg tror denne aktøren kommer til å demme opp for folk som er “fullastet” med god margin. Man bør for all del ikke selge seg ned før eks. tegningsrett om man er i en slik situasjon.

27.30
Q: “Var det noen som ville betale for hele eller deler av emisjonen?”
A: “Der er vel svaret ingen kommentar”, kommer det fra dem begge

Slik jeg tolker et sånt svar, er at det er veldig sannsynlig at Nyenburgh kunne tatt en rettet emisjon på hele 360 mill. Men da selvfølgelig til en viss underkurs i forhold til forrige torsdags sluttkurs. …men de valgte altså en mer aksjonærvennlig løsning.

Dette selskapet kommer til å spise alt som blir lagt ut av tegningsretter. At kursen nå er mørnet i forkant er jo bare glimrende for dem.

5 Likes

Hørt Podden nå. Veldig bra, og får håpe ‘klargjørende/oppklarende’ for endel nervøse småaksjonærer.

Som mange har påpekt tidligere hører vi igjen en mulig etisk stopp av studien (lavere P-verdier). Denne gangen fra sjefene i Pcib selv. Hvis resultatene fortsetter slik vi tror og håper burde 20 stk i hver arm holde lenge. Da er vi på promillenivå hva sannsynlighet for at dette er tilfeldigheter.
IDMC der altså.

4 Likes

Bonus
Jeg tror ikke BP er interesseret i GGK studiet, jeg tror det er andre mindre men også viktige partnere og på spørgsmål vedr. partner i pocasten var Ronny rask til å si ingen kommentar. Jeg er ganske sikker på at de har været i diskussion, men ikke har kunne bli enig om pris. Pcib var jo veldig tynn finansielt før emisjonen og hadde dermed et dårligt forhandlings utgangspunkt.

Jeg skal si at jeg har hele tiden ønsket og trodd på en partner avtale eller en spasiale investor, sikkert farget av at jeg ikke har nokk finansielle muskler til å forsvare min posisjon i selskapet (men så er jeg også på topp 10). Jeg er dog igang med å få mest mulig ut av denne mulighet og kommer ut med flere aksjer enn jeg har idag.

Jeg tror vi kommer nærmere en partneravtale når(jeg garanterer jo :muscle::joy:) IDMC kommiteen stopper SoC armen.
Men intill da har vi nokk fått mange flere avtaler innenfor de andre områder.

15 Likes

En ting kan vi ihvertfall fortsatt slå fast: Norske biotech selskaper klarer fint å hente de pengene de trenger på oslo børs, noe som er helt avgjørende for at vi skal kunne ha noe håp om å bygge en ny industri.

8 Likes

ja, jeg garanterer :grinning:. Ganske enkelt fordi dette blir et etisk spørgsmål. Det er ikke etisk forsvarlig å fortsette en arm når de blir så stor signifikan forskjell. SoC i dag gir 1 overlevende av 100 etter 30 måneder Dose ekskaleringen gav 40 overlevende på 100.

Jeg jobber som flere vet med ECT (elektroporasjon), som bare er en annen transport teknologi, dog ikke så intelligent som Pcib, og på de store studier ser vi veldig gode resultater, derfor tror jeg at Pcib sin teknologi vil vise seg å være bedre enn dose eskaleringe viser.

Som alt annet er dette også avhengig av hvor tidlig i sykdommen man kan behandle pasientere og jo tidligere jo større overlevelse. Derfor tror jeg også at når produktet kommer på markedet, vil man også behandle pasienter som egentlig skulle oprereres, eller stentes. specielt yngrer mennesker. Dette vil øke den potensielle populasjon vesentlig.

22 Likes

Takk for synspunkter. Jeg undres hvorfor det ikke vil være attraktivt for BP å slå kloa i Pcib underveis i pf2 hvis dose eskaleringsstudiet og den utvidede studien viser like gode data tilsammen som dose eskaleringsstudiet alene. Altså at vi da har 7personer + 7personer omtrent som viser signifikante bedre effekt og OS data enn SOC.

2 Likes

Apropos potensiell pasientpopulasjon. I analysen fra Arctic Securities (februar 2018) opererer man med et antall “eligible patients” på om lag 4 900. PCIB har lenge operert med 3 000 (NB! Begge gjelder sum USA + EU+. Denne differansen regner jeg med vil bli utliknet etterhvert enten ved at Arctic Securities reduserer sitt estimat eller at PCIB høyner sitt. Lite troverdig at høyeste anslag ligger mer enn 60 % høyere enn det laveste.

Begge anslagene gjelder inoperabel perihilar gallegangskreft. Om sprikende estimater skyldes ulike statistikkilder eller ulik patologisk definisjon, vet jeg ikke. Inntil videre velger jeg å regne ut fra selskapets eget tall, men det vil kjennes mye tryggere om PCIB og landets fremste analytiker innenfor sektoren etter hvert kan enes.

Alt dette før vi tar med kategorien distal gallegangskreft (dCCA) som PCIB i sine presentasjoner nevner som en mulig kategori for behandling med Amphinex. Det samme gjelder mulig framskynda behandling slik FiloD nevner.

Øst- og Sørøst-Asia kommer på toppen når PCIB en dag tar inn en partner (den som glapp i juni eller en annen).

6 Likes

Du kan så si, men for å være helt ærlig er jeg særdeles fornøyd med BP ikke er med på dette tidspunkt.
Resultatene underveis i PFII håper jeg fjerner all tvil om teknologien. Og innen den tid håper jeg en av partnerne for fimaNAc knaller til med gode resultater.

Podcasten var betryggende og jeg ser frem til Q2 torsdag. Kan bli en fin høst.

Jeg vil ha en perfekt pcib-storm på OB!

4 Likes

Virker som om Nyenburgh mener alvor. Per opplyste at de hadde vært i flere møter med dem.

Forøvrig noterte jeg at mine spørsmål ikke ble tatt opp med unntak asiatiske sites. De gjentok at dette fortsatt vurderes

3 Likes

Jeg har hørt ferdig nå og er, som flere her, veldig fornøyd. Dette begynner bare å ligne mer og mer på forrige emisjon.

Det er nok mange, bortsett fra de som kan fulltegne, som lurer fælt på hva man nå skal gjøre med tegninsrettighetene.

Jeg tolket det dithen at man vil bruke 1 eller 2 doser avhengig av pasienten. Altså safety er i boks. Gode nyheter som jeg enda ikke tror alle har fått med seg, bortsett fra oss her inne :smiley:

Godt med Einarsson i studio da han ser ting litt mer i et aksjonær perspektiv og vil gjerne utdype og forklare.

Det virker også som vi vil få mere detaljer på Torsdag.

4 Likes

De mener superalvor!

Etter at Per Walday har snakket en del om Nyenburghs rolle som garantist, så sier Jónas Einarsson følgende:

“Det er et veldig tydelig signal fra de. De gjør ikke dette for å tjene 3,5% av det garantibeløpet. Det er ikke et veldig stort beløp for et selskap som Nyenburgh. De gjøre det for å signalisere at de ønsker å bli en investor og en medier i PCI Biotech. Og så er det jo ganske vanlig at det blir en del tegningsretter til overs i en sånn emisjon, og det vil jo gi dem muligheten til å komme inn på dette stadiet. Og så blir det jo spennede å se da, hva de sitter igjen med etter dette, og om de fortsatt er interessert i å investere, hvis de ikke føler at de får nok i det. Men jeg er veldig enig med Per, de ser på så mange case, de bruker lang tid før de engasjerer seg i et selskap, og i dette tilfellet så var det denne måten den kunne engasjere seg i, for selskapet ønsker å kjøre emisjonen som en fortrinnsretts-emisjon.”

Det er sikkert en del som stusser over “fortsatt er interessert i å investere”, men det går altså på at det er uinteressant for et selskap som Nyenburgh å være en veldig liten aksjonær, så om de ikke klarer å kjøpe seg opp til noe som f.eks. kvalifiserer til en plass i styret, så er de ikke interessert.

Dette er så aksjonærvennlig som det går an å bli! Ledelsen har etter all sannsynlighet sagt nei til en invitasjon fra Nyenburgh om en rettet emisjon, men heller invitert dem til å garantere og plukke opp tegningsretter fra aksjonærer som ikke ønsker å være med.

12 Likes

Vel, jeg tror de som har mumlet om aksjer rundt emikurs fort kan bli skuffet…

4 Likes

Merk at man med tegningsretter har fortrinnsrett også ved overtegning. Altså må Nyenburgh få tilgang på tegningsretter for å være sikret aksjer. Personlig skal jeg overtegne kraftig i håp om å få flest mulig aksjer til kr 30 :slight_smile:

image

2 Likes

Så hvis jeg kjøper 2000 aksjer f.eks imorra så er jeg garantert å få kjøpe 960 emisjonsaksjer for 30 kr når det skjer?
Hvis jeg har aksjene den 14 september da.

2 Likes

Ja, stemmer.

2 Likes

Hva betyr egentlig å «overtegne» i en emisjon?

1 Like

Tegningsskjemaet har typisk 2 bokser:

1. Hvor mange aksjer ønsker du å tegne deg for?
  2. Hvor mange tegningsretter har du?

Differansen mellom svaret på 1) og 2) er overtegningen din. Du har ulik prioritet for tegning av aksjer med og uten tegningsretter.

1 Like