Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nå har visst selgerne blitt sære og skal bare ha mer og mer for aksjene sine :joy:

Sånn jeg har forstått det er det bare sentrene i Tyskland som har vært aktive i extension studiet.

Når det gjelder innrullering velger jeg å forholde meg til analysen til Artic. Den traff jo meget bra i forhold til hva PCIB guidet sist fredag. Ser ingen grunn til å lage egne regnestykker på dette.

2 Likes

Angående innrullering, informasjon om den trege innrulleringen i extensionstudien og sites i PF2 så kommer det forhåpentligvis mer info på torsdag.

Forøvrig tror jeg også at Glein sin hypotese er realistisk, at på et visst tidspunkt så kan SoC-armen bli stoppet(og man får AA) men at man likevel må fullføre studien, gitt at myndighetene har uttalt at de ønsker å bygge en safetydatabase. Dette vil dermed ikke redusere kapitalbehovet men man får jo da også inntekter tidligere.

2 Likes

Studiet kommer til å løpe som planlagt ja, men man får vel CMA.

1 Like

Her er listen over AA som er tildelt, oppdatert Juni 2018. Det er mye “**MAB” og “**IB” som går igjen de siste årene.

https://www.fda.gov/downloads/Drugs/DevelopmentApprovalProcess/HowDrugsareDevelopedandApproved/DrugandBiologicApprovalReports/NDAandBLAApprovalReports/UCM404466.pdf

4 Likes

Synes denne tråden på HO illustrerer godt våre sjanser for å lykkes

8 Likes

Det dere skal holde utkikk etter nå er Fast Track for Amphinex i GGK. Det gjør det mye mer sannsynlig at de også får Priority Review, som er et must nå for å få inntekter tidlig i 2023. Med extensionstudien ser jeg for meg at de har grunnlag for å søke om fast track, og den er vel ferdig en gang til neste år?

1 Like

Hva vil skje dersom den uavhengige kommisjonen stopper kontrollarmen av etiske hensyn etterhvert.
Da vil vel resten av inklusjonen halveres da det nødvendigvis er bare den delen som skal ha amphinex som skal ha effektdataene?

For de spesielt interesserte her er survival dataene jeg benyttet i log rank testen. De innvidde vil kjenne igjen tabellen fra patentscope. Ved hjelp av de rapporterte tallene fra PCIB har jeg oppdatert OS kolonnen.

4 Likes

Nei Da vil alle i studien få amphinex som behandling

3 Likes

Det ville vært dobbelt uetisk å ikke gi det som med størst sannsynlighet gir best mulighet til overlevelse. Og i dette tilfellet er ikke dobbelt negativt positivt, altså som Jaxi og Christian sier må de resterende få Amphinex behandling dersom det skjer.

1 Like

[/quote]
I Algeta så fikk de som var i kontrollarmen Algeta sin behandling i stedet. :wink:
[/quote]

Men da snakker dere vel om de som allerede var rekruttert? Det rekrutteres hele veien gjennom studien og da trenger de vel ikke å ta inn så mange i studien som således vil koste mindre og bli før ferdig.

1 Like

Jeg vil anta at de fleste vil være innrullert før det skjer…

Litt på siden, men interessant å lese hva folk mente om Algeta i sin tid på HO. Mange argumenter som går igjen i diskusjonen om Pcib, men føler allikevel at kunnskapsnivået er noe høyere nårenn den gang.

''Pathfinder
algeta
04.08.2011 kl 21:31
4321
Dette er en arkivert tråd!
Egentlig er Algetas produkt et skrekkens eksempel på noe som er overpriset og som gir liten livsforlengelse.

De kliniske testene gir en ekstra levetid på nesten 3 måneder, og Algeta prøver å ta nesten 300 000 for en slik dose. Etter min vurdering er dette et produkt som ikke er verdt denne prisen.’’

1 Like

Når man ser på innrulleringshastigheten i extension studiet vil jeg ikke tro det!

1 Like

Håper ikke innrulleringshastigheten i PP2 er den samme som i extension studiet :see_no_evil:

2 Likes

Artig at du tar opp Algeta og Xofigo, som produktet nå heter. Det var vel Bayers femte mest solgte legemiddel i fjor hvis jeg husker rett?

Xofigo gir vel ca 3,4 mnd økt overlevelse, som ikke er mye i det hele tatt med tanke på prisen for 6 planlagte behandlinger. I tillegg har det i ettertid blitt kjent at flere pasienter har reagert med død og økt sjans for frakturer etter å ha fått Xofigo, basert på andre medisiner de har tatt ved siden av. På den måten har inklusjonskriteriene for å få Xofigo flere ganger blitt skrenket inn. Sist nå denne:

Kom på at jeg ikke nevnte PCIB i det hele tatt. Poenget mitt her var egentlig at biotekmiljøet har endret seg så mye på årene etter Algeta, at jeg tviler på om Alpharadin hadde kommet på markedet hvis det hadde skjedd i disse dager. Resultatene til flere biotek, spesielt PCIB, ser jo særdeles lovende ut. Prismessig også i forhold til hva folk oppover her anslår, sammenlignet med prisen på Alpharadin da det kom på markedet, er det to forskjellige verdener etter min mening. Veldig spennende fremtid for PCIB.

Har doblet aksjeposten min etter melding om emisjon til en hyggelig pris, kommer selvfølgelig til å benytte meg av alle tegningsrettene mine også.

4 Likes

som sagt alle resterende pasienter i studiet få Amphinex behandling dersom det skjer.

Og hvis dette skjer vil jo AA komme inn i bildet og man vil kunne ta betalt for de man behandler fra dette tidspunktet. Litt usikker på om man får betalt for pasientene som havner i studiet.

Innrulleringshastigheten hær vil være en helt annen enn exstensionstudiet, blandt annet pga inkluderinskriterinene og at det vil være ca 40Key hospitals i europa og US som deltar, dette kommer vi oxo til å få mere info om imorgen tidlig på halvårs-rapporten/Q2. samt forklaring på innrulleringen i exstensionstudiet.

Stay Tuned :headphones:

1 Like

Jeg har meldt mitt ønske om å delta på presentasjonen, så jeg skal stay tuned ja

2 Likes