Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Støtter Polygon (“aksjonærene er ikke vennlige med emisjonen”). Emisjonen er aksjonærvennlig såfremt man kan anta at markedet er forholdsvis effisient. Nå er det irrasjonelt det meste som skjer av handel. Årsaken til at det er slik tipper jeg at noen er skuffet over at det ikke kom en partner inn ved denne korsveien. Noen trenger å løse opp kapital for å ha råd til å kjøpe i emisjonen. Tipper flere ble litt tatt på sengen av meldingen og det utløste kanskje en del stop-loss og lignende.

Man skulle kunne forvente en TERP på 45,61 etter røyken har lagt seg (etter emisjonen). Hva vi faktisk får i kurs på dette tidspunkt tør jeg ikke spå. Men at PCIB er et godt kjøp på dagens kurs hersker det liten tvil om (i mine øyne). Kjøpte til snitt 40,85 i går. Er meget fornøyd med den handelen og sover godt til tross for at billigsalget fortsatte i dag. Rabatten tar plutselig slutt så her gjelder det å smi mens jernet er varmt.

De som frykter at den ørkesløse vandringen fortsetter (som følge av guidingen på 36 måneder fra start av PFII til interim avlesning) må ikke glemme at mye annen data ligger og godgjør seg as we speak. Extension dataens effekt og fimaVACC resultater kan gi oss ekstrem vind i seilene igjen. Keep the faith :smiley:

9 Likes

Det er riktig, men man kan også velge å selge aksjer nå for å få råd til å benytte seg av TR for de aksjene man har igjen. Mange muligheter her.

1 Like

Det er i tegningsperioden de kan få store volumer, så det er helt rasjonelt av dem å sitte stille og se på at aksjonærene i forkant løper rundt som hodeløse høns og gjør tegningsrettene billige.

2 Likes

Det er riktig. Men de skal få kamp til døren + overtegning. Man får ikke slike muligheter så ofte.

Man skal heller ikke se bort fra at andre investorer (fra utlandet) snapper opp Nyenburgh sin interesse. Mye kan skje før 14 september.

Noen etterlyste også flere analytikere sine vurderinger.

Her er en ny :smile:

Gert Daniel van der Schors

Gert joined Nyenburgh Investment Partners in April 2015. Gert has been appointed as Life Science Analyst. Trained as health and life scientist, he acquired substan

Edit. Ble noe krøll

Nederst på siden her

4 Likes

Haha bullscenariene i pcib får voksne folk til å miste besinnelsen :rofl::crazy_face:

4 Likes

Det kan du si.
Men det er alltid noen som sover i timen, og ikke bruker rettene. Disse blir «gratis».
Eneste måte å få tak i disse på er ved overtegning.

2 Likes

Må si jeg er meget fornøyd med Q2. Med unntak av litt treig rekruttering så har jeg de svarene jeg ønsker. Videre fikk vi vite at det var feil i emisjonspapirene og riktig mOS er 21,2 måneder for cohort 4. 1,8 måned ekstra er ikke ubetydelig selv om vi snakker lavt pasientgrunnlag. Videre har selskapet sikret finansieringen og alt går egentlig på skinner.

Jeg forstår ikke hvorfor folk selger ned kursen. Greit nok, noen trenger frigjøre kapital for å tegne aksjer (selv om de kunne solgt tegningsrettene). Noen ønsker kanskje frigjøre penger for å allokere til Photocure eller andre investeringer. Og noen synes vel rett og slett ting bare tar for lang tid .

Kalkulatoren min kommer til at dette caset sammen med Photocure er der hvor risk/reward er best. I tillegg ser vi at profesjonelle investorer også lukter på PCIB som i mine øyne gjør caset enda tryggere og bedre. Jeg skal guffe på i emisjonen og ønsker alle medaksjonærer lykke til.

Som @StockDZ sa. Vi vil lykkes! :beers::clinking_glasses::champagne:

8 Likes

Ikke for å pirke, men for å klargjøre betydningen av ordene, så stammer de fra vår styreformann Hans Peter Bøhn på en q rapport for et par år siden :heart_eyes:

3 Likes

Takk for info. Det var nok før min tid som aksjonær. For oss som ikke har fulgt selskapet like lenge så er jo duppen vi nå opplever en ren gavepakke :slight_smile:

Otard,
husker jeg ikke galt, falt disse ordene under dybdepresentasjonen medio november 2016. Det skjedde en måned etter at de sensasjonelle dataene fra doseeskaleringsstudien ble lagt fram i Wien - og en måned før forrige emisjon.

Det ser ut som at noen har glemt en ting. Vi har blitt innvilget P2 fordi vaar leveringsteknologi fungerer.;-))

4 Likes

Helside i finans avisen imorgen :muscle:t2:

Finansiert frem til markedsgodkjennelse
HELSE:PCI Biotech-aksjen har fått gjennomgå den siste uken etter ­selskapet varslet en ny emisjon. Adm. direktør Per Walday er overrasket.
JEANETTE E. H. HAMMER
Etter en lang tids himmelferd for PCI Biotech på Oslo Børs, har selskapet møtt motbør i sommer. Pengene var i ferd med å ta slutt, og selskapet måtte utsette oppstarten på den avsluttende studien for gallegangskreft, som er selskapets ledende produktkandidat.

I går la selskapet frem tall for andre kvartal. Aksjen falt 1,5 prosent. Den siste uken har kursen imidlertid rast nær 25 prosent.

Ved utgangen av andre kvartal hadde selskapet snaue 28 millioner kroner i kontanter, etter å ha brukt litt over 10 millioner kroner i løpet av kvartalet. Dermed trenger selskapet ny kapital. Når pasientrekrutteringen i tillegg har tatt tid, slik at den avsluttende studien på gallegangskreft måtte utsettes, har flere aksjonærer tilsynelatende blitt utålmodige.

– Vi håpet i utgangspunktet å starte den pivotale studien i første halvår 2018. Så tok avklaringene med regulatoriske myndighetene lengre tid enn vi hadde regnet med. Deretter tok det noe lengre tid å rekruttere pasienter til utvidelsen av fase 1 studien. Nå forventer vi at den pivotale studien starter i begynnelsen av 2019, sier adm. direktør Per Walday i PCI Biotech.

Henter penger

Selskapet varslet en fortrinnsrettsemisjon sist uke, samtidig som det varslet om utsettelse av studieoppstart, samt bedre nyheter enn tidligere fra doseeskaleringsstudien i fase 1. I etterkant av nyheten raste kursen mer enn 20 prosent.

Selskapet skal hente 360 millioner kroner. I garantisyndikatet er blant annet av eierne Fondsavanse, MP Pensjon, Myrlid og Radiumhospitalets Forskningsstiftelse, i tillegg til investoren Nyenburgh. I tillegg har styremedlem Lars Kåre Viksmoen i PCI Biotech har garantert for en million kroner i emisjonen gjennom Stocken Invest.

Walday er overrasket over kursnedgangen.

– Nå har vi tatt vekk finansieringsrisikoen. Vi er finansiert frem til avlesning av det som potensielt kan gi en markedsgodkjenning dersom resultatene viser seg å være gode., sier han til Finansavisen.

PCI Biotechs behandling for den sjeldne sykdommen gallegangskreft har så langt vist gode resultater, med tilbakegang eller stans i svulstutviklingen for de fleste pasientene. Selskapet har orphan-godkjennelse på behandlingen, som vil si at veien til markedet kortes ned dersom selskapet lykkes. Dette skyldes at det ikke finnes noen eksisterende behandling for sykdommen.

PCI Biotech

17 Likes

From HO

6 Likes

Walday i finansavisen.

Walday er overrasket over kursnedgangen.

– Nå har vi tatt vekk finansieringsrisikoen. Vi er finansiert frem til avlesning av det som potensielt kan gi en markedsgodkjenning dersom resultatene viser seg å være gode., sier han til Finansavisen.

PCI Biotechs behandling for den sjeldne sykdommen gallegangskreft har så langt vist gode resultater, med tilbakegang eller stans i svulstutviklingen for de fleste pasientene. Selskapet har orphan-godkjennelse på behandlingen, som vil si at veien til markedet kortes ned dersom selskapet lykkes. Dette skyldes at det ikke finnes noen eksisterende behandling for sykdommen.

2 Likes

Naar man leser dette, er det vanskelig aa forstaa kursnedgangen. Det virker som om eksisterende aksjonaerer legger alt til rette for at investorulver skal faa komme saa billig som mulig til bordet?

PCI Biotechs behandling for den sjeldne sykdommen gallegangskreft har så langt vist gode resultater, med tilbakegang eller stans i svulstutviklingen for de fleste pasientene.
[/quote]

2 Likes

Jeg har iallfall gjort mitt ved aksjekjøp både fredag, mandag og tirsdag. Mulig jeg letter meg litt i pho i morgen til fordel pcib om dette brannsalget fortsetter?

3 Likes

Holy shit!! by the mother of christ, i found something i think! :sweat_smile:

På Q1 den 08Mai18 Angående FimaVacc blir det informert om dette:

Part 1 er jo safety
Part 2 er å finne rett dose
Disse var fullført før 08.mai2018, og PW informerer oss om at vi har :
fimavacc2
og at vi nå går inn å gjør en dybdeanalyse for å spesifikt karakterisere immunresponsen dvs. hvilke typer T-celler som blir aktivert samt responsrate.
Denne analysen avgjør om man skal gjøre en Part 3 optimaliserings del.
Dybdeanalysen tar tid, og man kan regne 1 dag pr. “pasient” og studiet bestod av 90 personer. dvs at en slik analyse vil ta 90 arbeidsdager å fullføre.
Den 08.sep vil dette være 5mnd. siden dette arbeidet skulle påbegynnes og man skulle tro at man hadde kommet frem til ett resultat til da.
Ser at ordlyden i prensentasjonen fra Q1 til Q2 er forandret til :
På Q1 bekrefter PW at vi vil få oppdateringer fra dybdeanalysen , men det blir da gjennom en publikasjon eller en presentasjon (high level) når disse dataene fra dybdeanalysen foreligger.

På Q2 idag kommer det frem at hvis de skal gjøre en Part 3 optimaliseringsdel innen FimaVacc så vil oxo denne være ferdig innen året er omme. De guider at de vil konkludere om en optimaliserings del er nødvendig nå i høst. Og det må da bety nå snart hvis de skal ha tid til å fullføre en eventuell optimaliserings del og ennå rekke å være ferdige inne 2018…

Utifra disse utsagnene så kan det for meg se ut som at vi innen rimelig kort tid vil kunne få data fra denne dybdeanalysen…!!!

13 Likes

Kanskje via prospektet som kommer on or about 19.Sept?

1 Like

Godt jobbet JAXI, dette er jo megabull!! Fantastisk, laste den som laste kan!

3 Likes

Gjentar hva jeg tidligere har sagt at det var veldig mange gode nyheter rundt den forrige emisjonen, bare sjekk ut denne listen - >>>

Følgende nyheter kom i perioden fra meldingen om en innkalling til ekstraordinær generalforsamling for å eventuelt godkjenne emisjonen til emisjonen var over - >

08.12.2016: PCI Biotech and eTheRNA immunotherapies initiate research collaboration

13.12.2016: PCI Biotech: Update on the existing pre-clinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company - extention of collaboration

14.12.2016: PCI Biotech: Successful Investigational New Drug (IND) application

14.12.2016: PCI Biotech: Mandatory notification of trade - chairman Bøhn buying shares

06.01.2017: The PCI Biotech and Ultimovacs collaboration awarded NOK 500,000 from Innovation Norway

https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=&fromDate=2016-11-01&toDate=2017-01-27&market=&messageTitle=Pcib

4 Likes