Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Da burde du korrigert allmuen litt oftere her, @Savepig. Folk forventa partner.

Det er vel hovedgrunnen at kursen blir gruset. Alle som forventet kortsiktig gevinst med hva kursøkninga ville blitt med en partner. Også kom forsinkelsen oppepå det igjen. Ikke akkurat glimrende måte å melde en emisjon på.
Blir spennende den uken her, selv tror jeg vi skal øke frem mot fredag. Og havner på en kurs rundt 38-39.

1 Like

Som det er sagt så forventa nok mange en partner.

I forkant av emisjonen er min forventning at ledelsen kan vise til at en partner avtale ville gitt oss en dårligere avtale på lengre sikt.

Det bør redgjøres for dette i prospektet da dette sier noe om hvordan ledelsen har tenkt underveis i emisjons prosessen. Dette da såfremt det har vært samtaler med potensiell partner(e).

Jeg mener det er vesentlig for de som nå skal vurdere videre satsing i pcib.

En slik redgjørelse vil nok ikke navngi de potensielle partnerne som har vært i kontakt med pcib, men den infoen trenger man ikke for å vurdere om ledelsen har loset oss i gjennom dette på en best mulig måte.

Den 19.September vil det nok være mange spente aksjonærer som venter på prospektet :sunglasses:

3 Likes

Jeg tar ansvar for hva jeg selv skriver…

Helt ærlig har ikke den store motivasjonen for å spille Objektive Olaf vært på høygir sidenbdu startet gleinshow i alle pcibtrådene.

Slik har jeg typisk uttalt meg om henting av penger for pcib:

7 Likes

Jeg tror ikke en partneravtale nå hadde blitt enormt god for pcib fordi de var nesten tom for cash og litt forsinket med GGK-studien.

Selvfølgelig kan man være forbannet på kursgrusinga som pågår nå. På den annen side kan man snart kjøpe for 10 kr billigere enn laveste kurs var i sommer. Det gir en anledning for de med cash og som fremdeles har troen til å laste opp på meget “billige” nivåer. PCIB skal på flere konferanser i år så news kan fort komme enten i TR-perioden eller litt etterpå.

Feiler GGK-studien er penga stort sett tapt uansett, blir det suksess er oppsiden betydelig. Så er de to andre forskningsområdene jokere som kan bli alt eller ingenting. PCIB er fremdeles et meget spennende case og ingenting med siste tiders kursnedgang forandrer på det etter mitt syn.

6 Likes

Eg tror vi går sidelengs no i september.

Men når emisjonen er ferdig går vi opp som en kule.

Fordi vi er full finansiert de neste tre år.
Fordi tallene viser At metodene virker, og kun spydspissen burde ta oss mot 100 i år.

2 Likes

Høres spennende ut med en drøy 3-dobling på 3 mnd, hvordan har du regnet ut det?

2 Likes

Vacc, Nac og Chem med en teknologi som er dokumentert fantastisk! For mange av dere her inne er godt kjent med hvordan et selskap fungerer og hva som skal til for å skape vekst. Vi ser at BP har i flere tiår har cashet inn på de tradisjonelle måtene. Nå er det mye spennende muligheter for å forsterke dette, synes det var særlig opplysende den artikkelen StockDZ publiserte for noen dager tilbake. Var så spot on med hva bedrifter som tjenet penger gjør. De hater forandring å så lenge det går godt gjør de ingenting. Kan igrunn sammenligne det med en helt annen bransje som nå produserer lengdemeter i treverk og blir etterhvert utkonkurrert av massivtre og andre effektive byggemåter. BP kan nå ikke igorere teknologi slik som PCIB lengre, i 2018 er folk kravstore og opplyst å krever den beste behandligen. Ser virkelig frem en spennende uke med alt tilrettelagt for en godt gjennomført emsjon! :hugs: Mulig det kommer noen overraskelser, hvem vet?! Det vi vet er hvordan forrige emisjon utviklet seg, det vi vet nå er at ingenting fundamentalt har forandret seg. Kursen er idag lav, økte på fredag med enda 30% av formuen min. Jeg skal også overtegne i emisjonen.

Lykke til alle sammen! Håper dere også som ønsker lav inngang hiver dere på, dette er en god sak og en spennende case med en LOA som begynner å bli veldig høy.

7 Likes

Litt dumt og lese at noen mener at det er best at kursen faller ti 30 kr. slik at garantisten maa stille opp. Isaafall blir alle utvannet. Det kan umulig vaere bedre enn at kun de som ikke har raad til og delta i emisjonen blir det?

2 Likes

Selvsagt. Man velger selv om man vil bli utvannet, så lenge man har midler. Kjøp av ekstra aksjer, retter og overtegning er selvsagt også meget aktuelt for mange, spesielt på disse kurser.

Siste uke man kan skaffe seg aksjer Inkl t-retter er denne uken.

1 Like

Tror det en katastrofe i regi av en viss Islending Jonas Einarsson!

1 Like

Håper jeg tar feil, men kjenner jeg Jonas rett så er han milevis fra å være en finansmann!!!

1 Like

Men som pedagog og fagmann er bare helt utmerket!

1 Like

Noen tall:
Jeg la sammen omsetningen av aksjer siden varselet om emisjon og fant at det er til nå blitt omsatt
3 341 088 aksjer. Det vil si at de andre 21 653 802 aksjer ikke har vært omsatt.

Det er altså bare 13,5% av aksjene som har blitt omsatt. Da snakker vi ikke full krise akkurat!

Men jeg tror nok at noen av finansakrobatene som har blitt invitert med på denne emisjonen vet å tilrettelegge litt for seg selv nå og hjelper til å holde kursen lav før tegningsrettene kommer på markedet. Det gjør småinvestorene usikre og småforbanna og det gjør at det blir masse aksjer å hente for garantistene.
Hadde kursen holdt seg oppe eller om det skjer noe i tegningsperioden som skrur opp kursen igjen vil garantisten måtte begynne å handle aksjer for å få være med fremover.

6 Likes

Husk på at ein aksje kan bli omsatt mange ganger, så den tolkingen din er eg ikkje heilt enig i. (viss eg forstod deg rett)
Når vi handel på bør er det stort sett roboter vi handler mot. Kjøper og selger i eit kjør.

1 Like

Jadda, det var bare en måte å regne på, så hvis de samme aksjene har blitt omsatt flere ganger så er det vel ikke mer enn kanskje 8 - 10% som er blitt omsatt.

2 Likes

Bunnen ble satt på fredag.
Slik det ser ut nå er det få selgere igjen. De fleste har vel tatt inn over seg nå at hvis man sitter ut uken får man t-retter «gratis» inn på konto neste uke. I tillegg for man mulighet til overtegning, og dermed ytterligere aksjer til 30kr pr stk.

Put your money where your mouth is!!
OK. Kjøpte ytterligere i dag…forhåpentligvis før stigning resten av uka.

3 Likes

Man får vel ingen aksjer gratis?
Må kjøpes for 30 kr/aksje i tegningsperioden?

Riktig.
Du får tegningsretten gratis, som gir rett til å kjøpe aksje på 30kr.

1 Like

Det jeg trodde…
Vurderer å selge noen tusen aksjer i tegningsperioden og for de pengene, kjøpe de resterende aksjene jeg får tildelt…

1 Like