Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Inkognito, selv om alle i kohort 4 fortsatt hadde levd så hadde det neppe forandret noe. Vi hadde ikke fått noen markedsføringstillatelse i posten i morgen. Selv ikke en garanti fra Snøffelen hadde hjulpet på det.
Det er ikke slik den regulatoriske mølla fungerer. Så nå vet du det.

3 Likes

Endelig noe vi er helt enige om.

Uansett flott at dere ser positivt på fremtiden til PCIB. Selv om jeg er hakket mer skeptisk så har vi de samme drømmene for selskapet.

Men nå er det kveld. Ønsker dere en fin PCIB-uke hvor kursen forhåpentligvis kan peke litt nordover igjen :wink:

Så du tenker at konsesus LOA for å få Amphinex på markedet er hvor lav? 4-10%?

Jeg er spent på hvordan du har regnet deg fram til at PCIB skal være verdt mellom 10 og 25 mrd. :slight_smile:

Inkognito

Du ser ut til å hevde at subpopulasjonen i abc02 som fimachem bør sammenlignes mot er friskere enn gjennomsnittet for hele studiet.

Nå har jeg sjekket Abc02 og i hele populasjonen hadde man en ORR på 26.1 prosent hos de som fikk gem-cis.

Den etterhvert så jeg kjente grafen hvor cohort 3 og 4 samnenliknes mot subpopulasjonen i ABC02 hadde bare 1/13 eller 7.7%

Det setter jo mitt Kaplan-Meier plott i et interessant lys. Mulig er det epler mot fruktkomplott men med fordel PCIB i så fall da deres subpopulasjon trolig er sykere og dermed vanskeligere å behandle enn gjennomsnittet.

Årsaken er at ABC02 inneholder mange med gallbladder cancer som tydelig er en mindre alvorlig kreftform. Se supplementær tabell 4 fra studiet.

4 Likes

De store aksjonærene, som tenker litt lenger enn nesetippen, sitter i ro.

De hodeløse kyllingene derimot virrer rundt og skjønner lite eller ingenting.

Pcib’s gode ledelse har skaffet sine småaksjonærer en real gavepakke med denne emisjonen. Ledelsens eneste “feiltrinn” opp i alt dette er “bare” en altfor stor tro på at den vanlige pcib aksjonæren har såpass erfaring og kompetanse til å vite hva man egentlig gjør på børsen.

La oss håpe de aller fleste bare har stokket litt om på porteføljen for å sikre penger til emisjonen, men hvis dette fortsetter til uka kan man jo bare drite i alle tegningsrettighetene. Jeg håper alle nå skjønner dette og ikke selger mere til uka.

Hvis man på død og liv skal selge for å ha penger til emisjonen så kan man vel heller vente til etter 14.September???

De fleste taper på børsen og det som har skjedd i det siste med pcib kursen er et godt bevis på det, mener jeg. Mange har rett og slett ingenting på børsen å gjøre og handler i affekt og/eller panikk når de ser sine verdier “forsvinne”.

Den store nederlandske investoren sitter vel nå å gapskratter av norske småaksjonærer som leker Bør Børson på Oslo børs :yum:

Jeg tipper TOP50 denne uken vil nok en gang vise hva de mest erfarne foretar seg under denne stormen, de foretar seg absolutt ingenting…

“Det vi legger vekt på ved investeringer er at selskapene har god ledelse. Utover det har jeg ingen kommentar, sier Must, som sjelden gir kommentarer til media.”

6 Likes

“Har du først lært et selskap grundig å kjenne og har tro på ledelsen og selskapet, ser jeg ingen grunn til å selge det, sier Must, og påpeker at de mener langsiktig og aktivt eierskap skaper best avkastning.”

Pcib aksjene ligger godt plantet i skuffen. På tross av forsinkelser er det fundamentale bedre enn noensinne. Kursen nå betyr ingenting for meg :slight_smile:

Ha en strålende søndag :coffee:

6 Likes

Good Sunday

Remember when PW mentioned earlier this year that one of the reason for slow recruiting for extension study was because one of the countries lost their trial application and they had to submit again late 2017, seems that I found which country this was, I believe this was France :fr:, world champions in football and bureaucracy too :smile:

This snapshot is from link below

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2012-002888-10/FR

Also have you noticed we lost one week of contributions in this forum? Something wrong happened yesterday to this forum

2 Likes

Yes, problem with upgrade.

1 Like

Kursmessig hadde faktisk «worst case scenario» vært å foretrekke på litt sikt. Altså at kursen hadde gått til 30 og rettene ble verdiløse. Da vil garantistene plukke dem opp.
Grunnen til at dette hadde vært å foretrekke er at garantistene er stødige langsiktige investorer.

2 Likes

Har tenkt det samme. Vi risikerer jo da at noen av dem selger seg raskt ut, men hadde vært interessant å få inn flere store investorer på topp 10

1 Like

Hva er interessant med det egentlig?

Gjør de no annet enn å melke kua? Eller værre; de bare holder spannet som melka renner oppi.

Jeg har vært en langsiktig og stabil aksjeeier i flere år nå og nå blir jeg pissa på. Dette er ikke aksjonærvennlig for fem flate øre. Jeg må rett å slett spa opp en halv gang til innehavet jeg hadde for å kunne nå 2/3 deler av potensialet jeg før hadde

3 Likes

Har det seg sånn at du ikke visste at selskapet måtte hente penger til registreringsstudie?

1 Like

Denne droppen gir fantastiske muligheter. Akkurat slik den forrige fortrinnsrettede emisjon gjorde.
Det er handletid, ikke deppetid.
Hadde man vært synsk skulle man selvsagt solgt før melding og kjøpt tilbake nå. Men slik er det altså ikke for de fleste av oss.
For min del er utvanning uaktuelt.

Det man kan forholde seg til er LOA, dagens SoC, ekstrem lav Burnrate, FimaVacc og FimaNAc.

1 Like

Penger måtte hentes. Er surt å oppleve kursnedgangen, og samtidig vite at en kunne stått utenfor og kjøpt seg inn på såpass mye lavere kurser, men sånn er det dessverre. Jeg vil vel egentlig si at dette er bra for de langsiktige, men bedre for de som står utenfor som får en utrolig mulighet til å bli med igjen. På sikt så tror jeg dette er en god løsning.

Nå har vi videre oppdaterte oppmuntrende resultater, finansiering sikret, og planen klar. Så fort vi er ferdig med emisjonen så tipper jeg vi vil begynne å få en hyggelig oppgang igjen.

3 Likes

@laplagam, enig.

Det som nå er utrolig dumt er jo at hvis dette idiotiske salget fortsetter og kursen presses ned mot 30 er jo at de som ikke har penger til å kjøpe for i emisjonen blir sittende med Svarteper.

Tegningsrettighetene har jo en todelt funksjon. Enten bruke dem for å kjøpe billige aksjer under børspris og/eller selge dem. På denne måten blir man tilgodesett uansett om man har penger eller ikke.

Går kursen ned til 30 eller under oppnår man ingen av delene…

5 Likes

Hvis jeg ikke har råd til å kjøpe alle t-rettene mine til 30kr, så kan jeg vel selge endel og for de pengene kjøpe de resterende?

Mulig litt dumt sprs…

Hehe. Neida save. Men jeg hadde håpet og trodd på en partneravtale selv om betalingen ville ligge lavere. Når det er så mange indikasjoner som kan initialiseres når spydspissen har gitt penger på bok så blir selskapet mye verd uansett i fremtiden og kanskje mye tidligere enn de får til nå fordi pengene de nå henter ikke holder til å starte andre studier før partneravtale er oppnådd.

1 Like

Hvis kursen blir lavere nå og holder seg hele tegningsperioden får du knappe krona for hver tegningsrett. Så kan du gange 1 kr med halvparten av antall aksjer du har i dag minus kurtasje så har du det beløpet du kan eventuelt kjøpe aksjer for.

tegningsrettene kan bli mye verdt, the downside Level is MINIMAL and the upside Level is at MAXIMUM right now, so just keep calm!

3 Likes

Alle håpte jo på partneravtale med upfront payment, men de fleste anså det vel som et solid bullscenario,

2 Likes