Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Denne kursutviklingen ser veldig lovende ut!!! Og vi er bare på tirsdag, hvis det fortsetter sånn resten av uken så blir dette saker

5 Likes

Jeg tipper Neuenburgh, eller hva de heter, innser at de må handle en del i markedet siden top 50 ser ut til å sitte på aksjene sine og således gir en usikkerhet rundt hvor mye tegningsretter som kommer for salg.

5 Likes

Et vendepunkt

Nå ser vel de fleste at rettene blir verdifulle. Og at overtegning blir gull verdt.
Det betyr også at Garantistene må kjøpe aksjer på markedet hvis de vil være med. Dette vil gi en skikkelig boost kursmessig.
KLP Index MÅ også vekte seg opp til et sted mellom 0.6 og 0.9%.

8 Likes

Avgitt fullmakt til Mr. Bøhn!

2 Likes

Avventende på slutten i dag, gikk hele 50 aksjer i sluttauksjonen :smiley:
Spent på utviklingen ut uka. Og videre selvsagt.
Får se om de har noen joker i ermet i form av nyheter, selv om det nok ikke er som @Don_suger (?) tippet før 5-6 dager med kommentarer ble slettet, at de sparer noen gode nyheter for å slippe de strategisk.
For alt man vet så er det kanskje mulig, men er det lov?

Eller kan de sitte på info til de velger å slippe det, så lenge info i markedet er likt?
Vært den samme debatten i Nano, kom vel fram til at sånt ikke skjer, selv om det hadde vært helt topp med noen gode nyheter på rad ifm emisjonen! :slight_smile:

3 Likes

Det ingen kan nekte deg som selskap er jo å skrive avtaler når man vil.

For eksempel når 2 firma bestemmer seg for å inngå en avtale kan man ikke melde avtalen før den er underskrevet. Dette gjøres på et kontraktsmøte der begge parter underskriver avtalen.

Det er selvsagt ikke sånn at hvis man bestemmer seg for noe muntlig så er alt i boks.

Det er også lover om innsidehandel å forholde seg til og her finnes det smutthull for å utsette offentliggjøring av innsideinfo.

Man kan f. eks utsette slik offentliggjøring hvis man oppfyller de riktige kriteriene.

§ 5-3.Utsatt offentliggjøring mv.
(1) Utsteder kan utsette offentliggjøring av opplysninger som nevnt i § 5-2 første ledd for ikke å skade sine legitime interesser, forutsatt at allmennheten ikke villedes av utsettelsen og opplysningene behandles konfidensielt, jf. § 3-4.

§ 5-2.Informasjonspliktens innhold
(1) Utsteder skal uoppfordret og umiddelbart offentliggjøre innsideinformasjon som direkte angår utsteder, jf. § 3-2 første til tredje ledd.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/*#KAPITTEL_2-2

4 Likes

Veldig viktig at alle avgir fullmakt/ stemme-instruks!!
Gå inn på vps.no (fra PC). Frist onsdag 12/9.

Velg « Hendelser» og «Generalforsamling».

Dette er meget viktig!

5 Likes

Mitt stalltips er at når/hvis emisjonen blir et faktum på Fredag vil dette ruse opp kursen, da risikoen da er meget slanket.

Dette vil nok gå opp for noen og hver, samt at den siste sluttspurten for å skaffe seg t-retter virkelig starter fram til kl 1625.

Jeg håper i tillegg på en eller annen nyhet rett etter at emisjonen blir godkjent. Alternativt at det dukker opp noe snacks i prospektet neste uke :rofl:

Går disse ønskene i vasken så får vi håpe på 19.Oktober og/eller at det eventuelt kan skje noe under trading perioden for t-rettene.

7 Likes

Dette studiet ble sponset av et Asiatisk land. PCI er nok ikke ukjent for Asia :heart_eyes:

“Acknowledgments
This research was supported by a grant from the Strategic Research though the National
Research Foundation of Korea (NRF) grant funded by the Korean government (MSIP) (no. 2011-0028726).”

CONCLUSION:
“We believe that this PCI-assisted drug delivery system can be extended for applications in a wide range of
areas to improve human healthcare.”

bme0201001(1).pdf (2,1 MB)

5 Likes

Lurer igrunnen litt på om vi kan få late-breaking abstract på ESMO med bakgrunn i resultater fra dobbel behandling med FimaChem… Er jeg helt på jordet her, eller…? Noen som har gjort seg noen tanker om det?

2 Likes

Gode extension resultater, og PCIB kursen kan gaa til 3 siffret.
Gode kreftvaksine resultater og PCIB kursen vil gaa til tresiffret.
Klinisk avtale med vaar topp 10 BP partner med upfront payment og PCIB kursen vil gaa til 3 siffret.

2 Likes

Sånn på mårrakvisten; fortsatt er drømmescenariet og oppskriften på den perfekte ob-storm en melding om Vacc eller NAc innen fredag.

#kjæreodinværsåsnillbarebittelitt…?

1 Like

Mitt håp er at kursen IKKE stiger nå på forhåpninger om radikalt gode nyheter om få dager, men heller som en følge av at markedet ser at selskapet har en sunn, kontrollert sten for sten-strategi som gir forholdsvis stor sannsynlighet for at selskapet lykkes på aller områder til slutt, og forsvarer en prising på godt over 1,5 milliard etter at emisjonen er gjennomført.

Jeg er helt sikker på at det ikke kommer nyheter før etter at emisjonen er gjennomført - det vil torpedere for Nyenberg. Man kan selvfølgelig håpe på noe rett etterpå i München, men om man jazzer seg opp ALT for mye, så kan dette fort bli en skuffelse også.

8 Likes

Fullmakt avgitt!

3 Likes

Torpedere for Nyenberg sier du…! de er kun garantister i emisjonen, med en greie Fee på 3,5%
Emisjonen er jo selvfølgelig ikke lagt opp for at Nyenberg skal få kjøpe seg inn billig, da har du misforstått kraftig!!!

At du er sikker på dette får bli opp til deg!!! men jeg tenker prospektet kan inneholde foreløpige data fra Exstensionstudiet og FimaVacc dybdeanalysen, eller kanskje vi får bekreftelse på at dt blir Asia sites… Alt er mulig, husk prospektet skal inneholde relevant info til investor markedet, vesentlig info kan ikke bare holdes tilbake!hvis de foreligger!!

4 Likes

Det er jo bare de som er til stede og de som er til stede med fullmakt i generalforsamlingen som teller med.

Anser det som helt usannsynlig at Emien ikke går igjennom EGF med 2-tredjedeler uansett om vi aksjonærer gir fullmakt eller ikke.

Styret og ledelsen vil ha en stor profesjonell aktør som Nyenberg inn på eiersiden i den fasen selskapet nå går inn i. At det kan være et poeng med store profesjonelle eiere har nettopp reaksjonen på varselet om emisjonen vist. Da er jeg ganske så sikker på at selskapet ikke har planlagt å informere om nyheter i en periode som både er vinduet Nyenberg kan komme inn, og hvor eksisterende eiere har gjort og gjør tilpasninger i beholdningen hvis resultat vil være veldig følsomt for nyheter. Jeg er klar over den juridiske informasjonsplikten, men både ligger det i denne bransjens natur at man har mulighet til styre det som kommer ut i stor grad, samt at det i denne perioden er helt innafor å vente uansett. …tror altså jeg.

Edit: Så jo, jeg tror denne emisjonen er lagt opp for at Nyenberg skal få kjøpt seg inn. I utgangspunktet til stor glede for de aksjonærene som ikke ønsker å bli utvannnet. At det evt blir billig er aksjonærenes egen skyld.

7 Likes

Jeg har mesteparten av aksjene mine på " zero" konto hos Nordnet. Jeg får tilbakemelding fra dem at jeg ikke har " aksjonær rettigheter" på disse aksjene. Hva vil det ha og si i praksis i forhold til krav på tegningsretter? ( Vil tro dette gjelder mange her inne)

Det berører ikke rettene.
Men du har gitt fra deg stemmeretten.

1 Like

Nyenberg skal inn de på eiersiden ikke vær redd for det, de har nøye analysert selskapet og finner det så interessant at de velger å stå som garantist.
Bade PW og SS i Artic er forundret over reaksjonen til markedet ifbm. emisjons meldingen da denne derisker caset ytterligere. ref,Q2 presentasjon og Walday i finansavisen. - Walday er overrasket over kursnedgangen
Arctic Securities analysen - How a financial misunderstanding can lead to an attractive opportunity

Men støtter det du sier hær @polygon angående Nyenberg :
Det er i tegningsperioden de kan få store volumer, så det er helt rasjonelt av dem å sitte stille og se på at aksjonærene i forkant løper rundt som hodeløse høns og gjør tegningsrettene billige.

2 Likes