Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Stemmer. Vedtaket med godkjennes og bankes igjennom. Etter børsdagen 14 er de vel låst slik jeg kan se det.

17 September skal rettene etterhvert dukke opp på kontoen. Da blir de tilgjengelig imine cooperate actions. Kan komme med mer info når rettene er tilgjengelig så folk får alt dette på plass i god tid og med litt mindre bekymringer :slight_smile:

5 Likes

Spinner litt videre på mine innlegg i går kveld:

Jeg mener det er veldig sannsynlig at Nyenburgh skal ha aksjer for over 100 millioner. La oss si at de skal ha 4 millioner aksjer og de per idag har ingen. Det kommer til å være 12 millioner tegningsretter som potensielt kan omsettes, men vi kan holde 3 millioner utenfor da 25% av aksjonærene allerede har forpliktet seg til å tegne. Vi har da 9 millioner tegningsretter tilgjengelig for Nyenburgh.

Så vet vi at mange aksjonærer har sikret seg finansiering for å tegne minst for det de har retter til.

Kan ikke skjønne annet enn at det vil bli kamp om retter neste uke og jeg oppfordrer alle til å holde fast på de de har og la Nyenburgh og evnt andre nye, feks L1 Capital Fund, få betale dyrt for rettene!

For de som ennå ikke har sikret seg det de vil ha, tror jeg det vil være lurt å kjøpe aksjer idag eller i morgen. Tror det blir trangt i døra for de som vil inn neste uke.

7 Likes

ja blir en thriller dette, alt under TERP kurs altså 45,7kr er i mine øyne en gavepakke til de som kjøper før børsen stenger imorgen.

En nyhet eller 2 i prospektet 19.sep vil kunne sette full fyr på kursen.
Og tegninsrettene blir da fort en mangelvare :face_with_hand_over_mouth:

1. FimaChem - oppdatering exstensionstuiet, Asia sites i PF2
  2. FimaVacc - oppdatering rundt dybdeanalysen ( foreløpig priset til 0,-)
  3. FimaNac - oppdatering på samarbeidene 6stk. (foreløpig priset til 0,-)
3 Likes

En teori !

den 24aug. kom meldingen om at oppsett til PF2 var i boks med gjentatt behandling samt finansieringsløsningen på denne, altså en fortrinnsrettet emisjon satt til 30kr, med garantister.

Markedet reagerte med å sende kursen ned til 40,3kr den dagen, sannsynlig pga at studie oppstarten var blitt utsatt til early 2019 og at det ikke ble partner på dette tidspunktet slik mange av oss trodde. + innrulleringen av pasienter i exstensionstudiet hadde tatt lengre tid en ventet.

de neste børsdagene ble kursen sendt videre nedover og da jeg mistenker at en del var skuffet og omrokkerte litt på porteføljen sin, noen stakk sikkert over til PHO da den var på vei opp - podcasten den 29.aug angående PHO ga nok enda mer fuel til nettopp dette. En annen ting jeg la merke til di dagene var at salgspresset var stort og mange mindre aksjonærer ble nok oxo tvangssolgt pga nedgangen. “kynisk spill dette”

Di siste 2 ukene er det noen med en del aksjer som tydligvis ønsker å holde kursen så lav som mulig. Uten at disse/denne aktøren er blitt satt på prøve da omsettningen har vært alt for lav til det!
Kanskje de tenker at en så lav kurs som mulig vil måtte tvinge folk til å selge noen av tegningsretter sine billig for å i det hele tatt ha penger til å kunne kjøpe de tegningsrettene som da event. er igjen på kontoen.

Hadde kursen gått opp derimot over 45,7 ville mange ha penger til fulltegning av sine tegningsretter da oppgangen ville gitt dem ledig kapital.

I så måte så spiller innholdet av prospektet hær en STOR rolle :black_joker:
GAME ON

5 Likes

Investor, jeg forstår det ikke helt sånn.
De har mere garantert for at emisjonen skal fylles opp, slik at de ikke er nødt til kjøpe aksjer hvis alle nåværende eiere tegner for det de får av tegningsretter.
Og de som er med i garantikonglomeriet og har aksjer kan vel også selge sine tegningsretter og bare ta imot det de er forpliktet til som ikke suges opp av tegning og overtegning?

2 Likes

Det er riktig det, om ingen i garantikonsortiet ønsker å tegne aksjer kan de dumpe alt av TR, og håpe de får tildelt minst mulig i emisjonen. Mest sannsynligvis får de ikke tegnet seg i emisjonen uten TR.

vet denne har vært oppe tidligere, men fint om noen med kompetanse inne fagfeltet kunne si noe om hva de mener om denne: på forhånd takk :kissing_heart:

2 Likes

Er ingen fagmann.
Men skjønner såpass at FimaVacc blir en glohet potet.

Å selge aksjer rett før startskuddet tror jeg kan vise seg som en magatabbe i litt retrospekt.

2 Likes

interesting paper for you to read and may be for experts to comment:

Health-Related Quality of Life and Survival of Cholangiocarcinoma Patients in
North eastern Region of Thailand

journal.pone.0163448.PDF (959,4 KB)

This is also interesting and can be found on page 6

4 Likes

Hva kan verdien paa fimaVacc bli hvis de lykkes?

2 Likes

Folk har drømt om kreftvaksiner siden 50-tallet. Nå kan det snart bli en realitet.
Hva slikt kan bli verdt tror jeg få, om noen, kan forestille seg.

3 Likes

minner om denne fra Q2 under spørmålsrunden :lion:

Hvis PCIB nå beviser gjennom sin teknologi innen FimaVacc og eller FimaNac at dette er den optimale leveringsteknologien som får andres medesin/teknologi til å virke optimalt/betydelig bedre, så ligger det betydelige summer hær i form av både upfront payment & royalties.

Framtidens super vaksine kan jo inneholde:
vaksinen + checkpoint inhibitors + FimaVacc = :muscle: :wink:

5 Likes

PCI Biotech: Disclosure of voting rights for Chairman of the Board

Oslo, 13 September 2018. PCI Biotech Holding ASA (“PCI Biotech” or the “Company”) issue this notification on behalf of its chairman, Hans Peter Bøhn.

Hans Peter Bøhn is chairman of PCI Biotech and shall open the extraordinary general meeting of the Company on 14 September 2018. Mr. Bøhn holds 83,556 shares, representing 0.3 per cent of the share capital of PCI Biotech. By close of business on 13 September 2018, Mr. Bøhn had received powers of attorney to represent and vote for 6,139,976 additional shares. 2,730,885 of the powers of attorney are without voting instructions. In total, Mr. Bøhn will represent and vote for 24.9 per cent of the share capital. The powers of attorney are only valid at the extraordinary general meeting on 14 September 2018.

Contact information:    
PCI Biotech Holding ASA, Ullernchausséen 64, N-0379 Oslo          
Ronny Skuggedal, CFO, rs@pcibiotech.no, Mobile: +47 9400 5757

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180913.GlobeNewswire.GNW1000099112-en

10 Likes

En del som har tråkka til og gjort en god innsats med å gi stemmer til Bøhn :slight_smile:

4 Likes

Jaxi,

Takk for informasjonen. Strong preclinical data for baade fimaVacc og fimaNac, og til og med med flere partnere innen fimaNac, betyr at begge kan bli verdt fantasillioner… PCIB er Strong…

5 Likes

Hva tror vi skjer i morgen hvis emisjonen går gjennom?

Mye av usikkerheten er da borte, men det beror vel mye på eventuelle store investorer.

Jeg tror ikke mange eller om noen i det hele tatt av investorne som har stilt sikkerhet har noe håp om å få noen aksjer. Som det ble sagt lengre oppe i tråden er det vel heller ikke sikkert at noen har noe interesse, i hvert fall for de som allerede er aksjonærer.

For de investorne som er nye så er dette selvsagt et spill som pågår og som de nok behersker bedre enn de fleste av oss.

De vil ha aksjer, men de vil desverre ha dem billigst mulig.

Græbb til deg det du kan er mitt råd til meg selv :rofl:

3 Likes

Etter klokka elleve-ish i morgen altså? Om det kommer ut noen store poster, så tror jeg Nyenburgh tar dem, men ellers tror jeg de venter pent til mandag. Og da tror jeg som andre også har skrevet, at de i utgangspunktet kun kommer til å etterspørre tegningsretter. Tror det er begrenset med triks de kan bruke for å få kjøpt de millionene de ønsker.

1 Like

Ja, de kommer nok til å etterspørre t-rettene først, men jeg tror ikke det er så enkelt som noen vil ha det til at PCIB-t følger PCIB. Hvis det blir stor etterspørsel etter PCIB-t tror jeg den kursen vil gå opp uavhengig av hvordan kursen for PCIB går.

I tillegg er det ganske mange t-retter de trenger for å bli en av de store aksjonærene så det kan hende de må kjøpe med begge hendene . :rofl:

Jeg sikret meg 1250 ekstra t-retter i dag og er klar til å gå i skyttergravskrigen de nærmeste ukene :joy:

2 Likes

Du kjøpte 2500 aksjer da?
T-rettene kommer vel til uka ?

2 Likes

2605 aksjer😊

3 Likes