Enklere å bare selge t-rettene.
Å selge aksjer for å handle på tegningsretter høres unødvendig tungvint ut, hvis man mangler likviditet er det enklere å selge tegningsretter.
Det enkleste er å kjøpe aksjer og tegne/overtegne. Sikreste vei til rikdom.
N.B. Siste sjanse til «gratis» retter er å kjøpe i dag.
Har vært med en stund og ser at mye av det samme mønsteret som ved forrige emisjon.
Spesielt argumentet: «Hvorfor skal jeg kjøpe nå når det kommer millioner av emisjonsaksjer til kurs …(fyll inn) ut på markedet?»
Det var mange nok som trodde på det da, og det er mange nok som tror på det nå. Dette har resultert i et selvoppfyllende kursfall basert på små volum og kortsiktige tradere.
Ved å handle som faen under forrige emisjon gjorde man en kule. Er ikke i tvil om at det vil gjenta seg. Aksjene som folk tegner seg for er IKKE tegnet for og selges til 35 rett etterpå. De blir stort sett tegnet av folk som har langsiktig tro på selskapet. Derfor bommer de kortsiktige i sin «logikk», akkurat som sist.
Spesielt nå som vi har 3-4 håndfaste fundamentale triggere rett foran nesen.
Åpenbart, så lenge det er omsettelige tegningsretter er det ikke noe grunn til at det kommer emisjonsaksjer på salg i etterkant. Hvis noen har planer om å dumpe aksjene sine så kan man heller selge rettene.
Jepp
Men noen tror fortsatt at siden aksjene er ervervet til 30kr så skal de selges i markedet til 35 så fort man får dem inn i VPS.
Big mistake
Det var en eller annen som la ut en full aksjonæroversikt (excel ark) for en liten stund tilbake. Noen som lagret denne filen som kan være så greie å legge den ut på ny? Klarer ikke å finne tilbake til den
Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg det var Inkognito som var så vennlig å legge den ut.
PCI_BIOTECH_HOLDING_ASA_2018-09-03 Aksjeeierbok utsendelse.xlsx (158,9 KB)
Den forsvant under siste oppdateringen til PDX hvor en uke med poster ble borte.
Blir moro å se hvordan kursen utvikler seg fremover(forhåpentligvis). Blitt nevnt en del at folk tror Nyenberg kan komme til å støvsuge markedet for tegningsretter og slikt, men tror egentlig selv ikke dette. Ettersom de har signert seg som garantist så vil jeg anta at de først avventer for å se hvor mange, om noen aksjer kommer inn som følge av emisjonen.
Deretter tipper jeg at de begynner å se på hvordan komme seg inn i selskapet. Jeg kjøper det Einarsson sier i podcasten om at de gjør dette fordi de er interessert i å inn i selskapet og ikke at de er ute etter et par prosenter som garantist. Jeg tror derfor de avventer og ser før de begynner å hamstre… Derimot har det skjedd en stund veldig veldig langt tilbake at jeg har tatt feil, så skal vil heller ikke utelukke at de setter i gang en helt ellevill hamstring av tegningsretter bare for å sikre seg
Forøvrig tror jeg emisjonen blir overtegnet og at de blir nødt til å gå ut i markedet eller kontakte noen av de andre store aktørene for å anskaffe seg aksjer.
Har satt av en god slump til overtegning selv. Håper på flere prosent enn forrige emisjon. Dagens kurs ser jeg på som meget attraktiv risk/reward.
laplagam
I saafall er det veldig gode nyheter.
Lurer på at et proof of concept studie bør til grunn for slik off-label use, men vet oppriktig talt ikke. Tror det er givende å spørre på neste kvartalsrapport om noen noterer seg det bak øret. Tvi tvi =)
Hi
as per text below, the underwriters .i.e the special investors come in 4th priority for share acquisitions:
-1st priority: shareholders with rights
-2nd priority: shareholders with over subscription
-3rd priority: those without subscription rights
-4th priority: underwriters
this means that special investors come last in priority and if they really want to be part of the shareholders structure, they need to actively acquire subscription rights and also apply without subscription rights which i think it goes by first come first served, they must have a strategy on how to do this including acquiring shares prior to 14/09
Prospekt, prospekt, hvor er du?
Det kommer ingen utrolige overraskelser i prospektet, da ville det allerede vært meldt.
Bare jeg som synes dette er usaklig høyt?
Med 3,5% i garantiprovisjon (12 600 000) blir den totale kostnaden med å hente inn inn 360 000 000 ca. 31 800 000.
Det tilsvarer en kostnad på 8,83%.
I also thought the same …
represents 2,649 kr per newly issued share
ja for det sitter jo du med fasiten på
at du i det hele tatt gidder å komme med dine bastante påstander hær,
og igjen og igjen bomme…!
Læringskurven din er ikke bratt for å si det pent!
Trodde oppriktig talt meglerkostnader og alt var inkludert i 3,5%, og tenkte det er kanskje litt mye.
Så enig i at det er høyt, ikke noe som skaper uventede problemer, men 7millioner her + 7 millioner der blir litt penger det og. Var vel sammenlignet med selskaper i Sverige som måtte opp i betydelig høyere enn de 3,5% nylig også(var det 7-8% som ble nevnt i en podcast?).