Tror det ble nevnt i podcasten at PCIB prøvde seg med mindre enn 3.5%, var det 2%? og ikke nok interesse ble resultatet. Det koster å være fattig tidlig biotech med ingen andre inntekter bare utgifter.
i have checked again the notice of general meeting i received in the post, there is no mention of this 19,3 million brokerage fee although we would expect some fees. it would have been nice to know about it before especially that this is itself higher than the guarantors fees.
Ok. Så PCIB gjør følgende: Gi ut melding hvor man redegjør for status på alle programmer OG sier at man skal hente penger i en emisjon. Markedet posisjonerer seg ihht. dette. Hvor loco er det da om man noen uker etterpå kommer med ny og groundbreaking informasjon i et prospekt, ETTER at mange har posisjonert seg, men før emisjonen er lukket?
Men for all del. Fortsett å slå på hypetromma og håp på juicy nyheter som nesten helt sikkert ikke kommer. Det er nok sunt på sikt…
Edit: hva angår å ta fel, så er jeg allerede godt i pluss. Man ser jo hvordan ståa er i dag. Ingenting har jo skjedd sånn som du antydet. Gleins spådommer på den annen side står seg stadig bedre, også får vi se om jeg også treffer på kurskonsekvensen av emisjonen.
Sånne kostnader som dette gjør at jeg er ganske sikker på at innhenting av kapital vil skje via blokkjeder i fremtiden. Mye billigere.
Hadde alle vært positive så hadde pcib vært maks priset allerede. Velger å se på skeptisisme idag som en potensiell oppside i morgen.
… usikker på siste ukers volum på fallende kurser. Det er vel omkring 15% av selskapet som er omsatt siden emisjonsmeldingen(?)
For meg: ikke avskrekkende.
Kan alle ta riktige valg i aksjemarkedet hele veien? Mulig de som kjøper i dag har rett, mulig de som avventer 1år har rett. Hvem vet…
«Jeg har en dårlig og en god nyhet, hvilken vil du ha først?»
Sjekk punkt 11. Samme står både i innkallingen og i protokollen fra XGF.
Edit: Tar med punkt 12 også for de som ikke har lest det:
thank you, you are correct, no one to blame but myself, i cant believe i missed it
-1st priority: shareholders with rights
-2nd priority: shareholders with over subscription
-3rd priority: those without subscription rights
-4th priority: underwriters
Jeg havner nok i kategori 2. Har noen en pekepinn på omtrent hvor mange prosent (av de tegningsrettene man utøver) man kan overtegne? Hva er vanlig/hva kan man forvente her? 1%? 10% 50% hvor pleier slikt å ligge?
Du kan vel overtegne deg så mye du vil, men så lenge kursen er godt over tegningskursen så er det vanlig å nesten ingenting. De som ikke vil være med på emisjonen selger bare tegningsrettighetene.
2-5% var den en som tippet lengre opp.
Jeg tipper også dette intervallet.
Dette er retter man «stjeler» fra dem som sover i timen. Dvs hverken selger eller tegner for rettene.
Tror Pcib-aksjonærer er ganske «våkne»… dessverre .
Så over 5% vil overraske stort.
Takk! Det var det jeg var ute etter, et anslag på hvor mange som “sover i timen” Da kan jeg satse på å få noen få ytterligere tegningsretter gratis
Er det på onsdag man kan selge tegningsretter, eventuelt kjøpe flere/overtegne?
Er vel da rettene skal vises på min meglerkonto?
Edit: sorry for mange dumme spørsmål, men er helt fersk på dette…
Quiz
Nå vil de 2 neste handledagene være ex-retter, og uten retter på konto. 2 spesielle dager.
Hvis markedet hadde vært «perfekt». Hva blir da åpningskursen på mandag under forutsetning at det ikke er bevegelse opp eller ned fra dagens sluttkurs?
Blir vel sluttkurs, 38,50?
Sikkert et lurespørsmål, noe jeg ikke vet om sånne ting. Som er det meste
Skal vel bli rundt 35,75
practically it depends on how much sellers are willing to sell, but theoritically see post from Merlin in HO below:
Merlin
I dag kl 16:55
187
Dagens sluttkurs 38,50 bør vel tilsvare en pris ex rett på 35,75 fom mandag
0,48*(((38,50*24986890+360000000)/36994890)-30)= 2,75kr. og en tegningsrettkurs på 2,75/0,48= 5,73
Redigert i dag kl 16:57
Helt korrekt
I og med at noen sitter giret kan «fallet» føre til noen tvangssalg dessverre.
Så man bør sitte klar med kjøpeknappen også på mandag…aldri fred å få
Og ved kurs 35,75 på tegningsretter så selger man/kjøper man de for 5,75 kr, så 30 for emi-aksjen?
StockDZ
Du trenger ikke komplisere det så mye. Folk blir forvirret.
Det er bare å ta 8.5 og dele med 1.48, og plusse på 30.
@Mr.Oncoinvest, I am not selling so technically this does not affect me, however I hope my follow writers in this forum get a fair value for their shares which is minimum 45.00 kr as guided by pci biotech, this is without even adding the value of financial de-risking (which seems to be well over-looked here) as this is based on 53 kr prior to the right issue message meaning that taking away the financial risk up until we have a product to the market is not even counted for, this is exactly what Susanne was trying to tell the market by misunderstanding
At the same time I understand that some investors have to sell shares or rights to finance their new shares, I just hope they can get a fair value and i believe that the upcoming period should be a sellers market not buyers market mainly due to the amount and weight of guarantors on the list who have agreed to the terms when the share price closed at 53 kr, meaning they are budgeted for 45 kr ex subscription price, and i don’t believe that our special investors will sit on the fence and wait for the lions to finish as showed before (priority#4) , I hope you get my point and the key message here is don’t throw away your shares if you don’t think you are fairly compensated for them unless someone is really struggling with his/her finances but i am not here to judge