Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

OK fikk de ikke opp her, men ser det er i gang på netfonds

Har lagt ut fiskesnøret på t-retter på 1 kr i tilfelle PHO eller andre store dumper i løpet av perioden…

3 Likes

Hehe, i overkant optimistisk å fiske på 1kr? :slight_smile:

Jeg overtegnet i alle fall “noen ganger” for tegningsrettene mine :smile:

1 Like

Jeg utelukker ingenting etter at den falt ned fra 44 kr intradag sånn ca. Men jeg regner ikke med å få de i dag eller i morgen :slight_smile:

2 Likes

I Hugo gikk jo kursen helt ned til emisjonskursen. Eller jeg tror folk betalte helt ned i ett øre for tegningsrettene siste dagene. Jeg kjøpte for 3 øre husker jeg og fikk de til slutt. Tror det var ca. 60 øre under rettighetene tradet bare en uke før.

2 Likes

Eg fikk Hugo på 1 øre :clap:

Eifeltårnet sin høyre fot landet nydelig på SMA50:

2 Likes

Jeg følger litt ekstra med på rettene fordi man ikke helt vet hva PHO vil gjøre med de:

meglerstatistikk for rettene.

Selges de nå vha. PAS og/eller DNB?

1 Like

Hvor lenge er rettene ute…?

14.12.2016 kl. 9.00 - 05.01.2017 kl. 16.30

2 Likes

Voldsomt så Skandiabanken skulle selge da, tok lufta helt ut av ballongen.

Ja litt skuffende, det virker på meg som om fortrinnsemisjon har en ulempe. Det blir litt unntakstilstand i en lang periode, mens med en rettet emisjon er støyen over på et par dager.

1 Like

Forsøkt og bli klok på kursen i PCIB i de siste dagene. Dagens bevegelse opp til 17 og så ned til 13.70 i skrivende stund får meg til å klø meg i skjegget. Burde mann vente til over nyttår for å gå inn her? Tegningsrettene ser ut til å påvirke voldsomt

1 Like

Det er jo mye mer fair å gjøre fortrinnsrettsemisjon. Nå kan gamle aksjonærer få 7-8 kroner bare for tegningsretten, så mye verdi som går til aksjonærene og ikke tredjepart.

2 Likes

Umulig å si, i mellomtiden kan det komme innside-kjøp (innsidere kan kjøpe nå etter at prospektet og andre meldinger er ute) og nye meldinger. På kort sikt for kursen sin del, er nok PHOs handling med t-retter avgjørende. Sitter de (tvilsomt tror jeg), selges de over børs eller rett til f.eks. Must. Kanskje kjøpe litt nå og litt senere? Alt skal ned til emisjonskurs sies det og den er på 7 kr. Personlig tror jeg det er en myte. Det stemmer i alle fall ikke alltid.

2 Likes

Ser den på den annen side kunne en rettet emisjon blitt billigere for selskapet (mindre adm) og høyere kurs. Så hva som er best er ikke så enkelt å avgjøre.

1 Like

Jeg gikk inn i dag. På middels til lang sikt. Jeg anser risikoen som akseptabel og håper vi skal komme oss opp mot 30-40 kroner i løpet av det neste halve året - året.

Om dette skjer, er selvsagt helt bingo, men det er min TP i første omgang, så får nyhetssgangen være med på å justere dette i tiden fremover.

Og ja, jeg er klar over at min pris ~16 sikkert vil vil halveres i mellomtiden og jeg kommer dårlig ut både på kort og på lang sikt.

3 Likes

I dag har jeg solgt TR og kjøpt mer PCIB på 13.75. Nå får vi se åssen dette går :slight_smile:

1 Like

Jeg har gjort det motsatte, Jeg tenkte jeg skulle plukke retter fremover. Hyggelig med snitt på 7 etter emisjonen.

2 Likes

Hvilken ticket kode selges TRer for?

Og hvordan tegner man seg? :smiley: