Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Snøffelen viste til selskap som var 4-5 ganger høyere priset enn PCIB. Og vurderte det til og med dårligere data. Antakelig er fase tre tog til under milliarden svært lavt priset. Blockbuster potensial er beskrevet her tidligere. I tillegg til chem har PCIB vacc og Nac. Tydelig lite som prises inn nå.

2 Likes

Jcp; vi snakker altså om en forsinkelse på noe vi ikke var klar over at vi skulle få før 20 desember 2017. Tiden har altså ellers jobbet i vår favør og vi er nå praktisk talt på startstreken for PFII. Jeg er mektig imponert over hva PCIB har klart å få til men å bli skadeskutt nå, like før det braker løs, er litt uheldig.

Jeg er nok heldig i denne sammenheng, har ikke blitt tvangssolgt, skal ta min del av emisjonsaksjene og skal sånn sett kanskje ikke klage. Men man må nesten få lov til å blåse fra seg litt når man blir filleristet slik som dette. Og den eksterne interessen er blitt flagget flere ganger, senest i presentasjonen der det snakkes om significant interest from external investors (kanskje i sammenheng med garanti konsortiumet men endog - noe som indikerer at det burde være interesse i markedet også).

3 Likes

Ja men eksterne større fisker vil inn på lavest mulig kurs de og, så hvis slike aktører finnes sitter de nok å venter på at aksjonærene skal kaste kortene slik at de kan komme inn på 30 kr eller litt under. Det ville jeg ha gjort i alle fall.

1 Like

Du fokuserer bare på en del av sannheten. De meldte også at denne studien skulle begynnes i 1H 2018 i samme melding.

Jeg satt ikke i Algeta høsten 2008, men hvis man var inne 1.1.2008 og satt fortsatt 30.11.2008. hadde man et tap på 83%…Lite ante vel de som fortsatt satt at aksjen skulle ta 23-gangen på 2 år…

01.12.2008 : 6 kr
23.11.2010: 132,50 kr

Dette viser vel bare at alt er mulig i aksjemarkedet.

6 Likes

om PF2 hadde startet seint i 2018 eller som nå tidlig 2019 har Minimalt å si.

2 Likes

Selvsagt. Og om den starter i juni 2019 i stedet for februar 2018 så har det litt mer å si. Det er en grunn til at det guides på halvår. Og guidingen var 1H 2018.

1 Like

Er meget enig med Gunnersaurus. Emisjonen er sånn sett aksjonærvenlig, men måten den er satt på er ikke særlig aksjonærvennlig.

Når faktum er at MC er gått fra 1,3 mia (som jo slett ikke er en stor værdi for et selskap i pivotal fase og med sikret finansiering) og ned til 850 mio. Så må man konstatere at noe er gått galt. Greit at man kan skylde på aksjonærene, men man skal kjenne sine aksjonærer og mange av oss har ikke midler til å forsvare vores posisjon, hvilket ville bety store salg av både aksjer og t-retter.

Prisen på 30 kroner er minimum 10 kroner for lavt, og man har ikke brugt tid på å (bygge opp kursen før emisjon), noe man kunne ha gjort med data (hvorfor ikke vente til etter fimaVacc effekt data?). Jeg tror at dette er en delvis “krise” emission for Pcib. De var i forhandlinger med partner, men kunne ikke bli enige om pris, eller ble spillet ut strategisk. Derfor ble den eneste løsning en tegningsrettet emisjon.

Det som bør stå helt klart for enhver er at dette har intet å gjøre med de fundamentale forhold. Hvist man ser på disse så burde Pcib har et MC på nærmere 2 mia enn under 1 mia. Men med så liten kjøpe interesse, så er det panikken og traderne som rår og det er trist.

Å miste 35% av MC når man er full finansieret til pivotal fase studiet med stærke resultater, mange mulige nyheter på fimaVacc og fimaNac blir bare helt feil, det er helt ok at man går litt ned i en emisjon men størrelsen på denne nedgang er irrationell, også selv om TT litt lengere T.

14 Likes

Selvsagt ikke. Det vil bare si at markedet hadde priset inn enda bedre nyheter på forhånd og er skuffet.

Jeg mistenker også at en del var inne for en kort trade for gode extension-safety-resultater og skulle så ut før emisjonen, men slik gikk det ikke.

1 Like

Samt håp om at fimaNAc med top 10 pharma skulle over i ny fase.

1 Like

på Q4 2017 guidet de PF2 oppstart 2H2018 ja, og nå ble det altså EARLY 2019, dvs mini utsettelse!!

Men viktigst av alt:
Supre data spesiellt fra cohort 4 - hva blir de tror du med gjentatt behandling i exstensionstudiet…
PF2 løpet er godkjent av FDA & EMA med interim avlesning med mulighet for AA og nå altså fullt finansiert.

2 Likes

Aksjen har falt ca 2kr i dag. Dette skyldes tvangssalg fra girede småsparere i Netfonds og DnB. Ikke noe annet.

Som jeg skrev på fredag kunne dette gi en perfekt kjøpsmulighet for dem med ledige midler.

Det eneste som er «feil» med denne emisjonen er at ledelsen har tatt for gitt at aksjonærene har ubegrenset med midler. Dvs midler nok til å forsvare posisjonen.

At den er satt for lavt kjøper jeg ikke. Kapitalbehovet ville uansett vært det samme. Det var få eksisterende aksjonærer som klagde da de fikk t-retter til 7kr sist.

3 Likes

Jcp markedet er ikke effisient. Klart det vil til enhver tid finnes gode og dårlige kjøp. Kursen fallt mye ved forrige emisjon også for så å stige 200-300% på kort tid. Det vil svinge, høy risiko i biotek, høy volatilitet. Det fundamentale i PCIB er per i dag suverent som nevnt i tråden. Må nesten komme opp med ett selskap i fase tre tog priset til under milliarden. Blockbuster potensial, fullfinansiert, begrenset /ingen konkurrenter med tilsvarende data, pivotal fase II og AA løp, opsjon vacc og Nac teknologi. Kan ikke finne ett.

3 Likes

Her er vi ikke enige.

Markedet vurderer Pcib irrationelt, det gjore de da jeg kjøpte aksjen på 5 kr, og det gjøre de stadig. Jeg måler ikke mine vurderinger i forhold til hva markedet syntes, jeg måler Pcib opp imot hva lignende biotec utviklings selskaper “koster” og her har snøffelen jo et par gode eksempler.

Jeg har aldrig før sett et selskap som kan komme så billig til et blokbuster produkt som Pcib. et pivotal studie som koster mindre enn 330 mio skal du lete lenge etter. Når du bruker dette som måleparametre forstår du hvor billig Pcib er.

Markedet bestemmer alltid, men er frygtelig irrationell især der hvor det er litt kompliseret å forstå hva som foregår og Pcib er litt kompliseret.

10 Likes

Herlighet, 2 kroner ned på marginal omsetning ex rettigheter. Ingenting å snakke om, men jeg er enig i at det er nær emikurs, men emikurs har fått en tendens til å virke som en magnet - man skal liksom nedom der uansett.

Det fundamentale er intakt - slap off…

5 Likes

Further information on the study, which is planned for initiation during the first half of 2018

Det er pressemeldingen fra desember 2017 som sendte kursen langt oppover.

Så kan man selvsagt tolke hva “initiation” betyr, og hva “during the first half” spesifikt betyr, osv.

Jeg sier ikke at selskapet ikke har gode grunner til utsettelser, men kursen gikk langt oppover på en melding som var kombinasjon av at man skulle ha pivotal fase 2 OG at den skulle påbegynnes ganske raskt. Så har det vist seg å ikke være så lett, og ting tar tid, osv. Dette er en veldig viktig årsak til kursnedgangen som dere ser helt bort fra fordi “utsettelsen egentlig kun er ett par måneder.”

Ok, det er deres virkelighetsforståelse, men det stemmer ikke med det som er meldt av selskapet selv slik jeg leser det.

Jeg har ingen problemer med å tro at PCIB skal ned mot 30kr eller opp til 100kr. Det kommer rett og slett an på om noen store aktører ønsker å gå inn på dette tidspunktet eller ikke.

PCIB har selvsagt ikke guidet noe om dette eller ikke (hadde de gjort det hadde det bare vært å kjøpe så mye man kan, for da skal kursen godt oppover). Det blir spekulasjon, og så får man velge hva man skal tro på.

Registrer at det er mange som uttrykker ulike følelser her. Blander man inn følelsen sine i aksjemarkedet er man ille ute og ender fort opp med å følge saueflokken.

De som har ledig kapital og klarer å tenke rasjonelt rundt denne emisjonen kan gjøre en skikkelig kule hvis fimaVACC og extension studiet leverer positive resultater.
At extension studiet kommer inn med gode resultater tar jeg nesten for gitt, ellers skjønner jeg ikke vitsen med å presentere data herfra før man hadde tilgang til data fra alle pasientene som skal være med i studiet.

4 Likes

20.mars 2018 fra Q4 2017:► Initiation of pivotal study moved to 2H 2018
 Pending regulatory clarifications on the interim analysis opportunity has held up pivotal study preparations
 Four patients included in the Phase I extension study in 2017 – complete safety read-out expected 2H 2018

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/03/PCI-Biotech-Full-Year-2017-Presentation.pdf

1 Like

Noe som førte til at kursen stupte fra 59,4 til 41,5 og kort tid etterpå var nede på 39.

Så hvorfor tror noen at nok en utsettelse ikke skal føre til kursfall? Husker dere ikke hvordan markedet reagerer på denne typen nyheter?