Det finnes ingen mellomting i PCIB. På dager med oppgang er det få kommentarer og spådommer om >70 innen ukeslutt. På røde dager er det 50+ meldinger om krise og enkelte kursmål <30.
Det virker som mange av PCIB aksjonærene er privatpersoner som allerede er all in. Så hvis alle nå selger aksje for å ha råd til t-retter, pluss forsinkelse er dette en god forklaring på dette kortsiktige bratte fallet.
At noen er overrasket over reprising i dag uten t-retter er rart, for det er som andre har skrevet; kun matematikk. Selv om fallet virker noe høyt.
Det er veldig mye følelser rundt PCIB aksjen og mange har nok tapt endel på tvangssalg. Jeg syntes også personlig disse % fallene er en syk berg-og-dalbane. Det er vanskelig å være long, men jeg prøver.
Jeg tror ikke prospektet kommer til å by på noe nytt. Jeg tror heller ikke kursen kommer til å gå opp før alle har kjøpt sine t-retter og folk igjen sitter låst på sine aksjer.
Jeg kan ikke mye om forskning, men jeg har skjønt at PCIB har utrolig gode resultater innen fimaCHEM. Derfor har jeg valgte og sitte long. Mitt personlige kursmål er 150 innen 3 år, men jeg håper selvfølgelig på gode nyheter rundt fimaVACC som kan sende kursen over 60 før jul.
Siterer Kjetil Aasen. «Jeg ser helt enkelt på aksjemarkedet som odds og tilhørende sannsynligheter».