Nyenburgh Investment Partners som er Spesialinvestor innen Biotec har vært i dialog med PCIB over en lengre tid det bekrefter PW, kanskje år for hva jeg vet.
De har altså analysert PCIB sin teknologi og resultater over lengre tid og er så interessert i caset PCIB at de står som garantist for emisjonen. De ønsker seg en inngang som investor og jeg mistenker at de ønsker seg ett betydelig antall aksjer. (3-6 millioner aksjer er mitt bet) selvfølgelig ikke for enhver pris, alt de klarer å suge til seg av tegningsretter med totalpris på under 45,6 kr vil jeg tro de er meget godt fornøyd med.
og det er jo åpenbart at de ser potensialet i ett fullfinansiert selskap som starter PF2 med overlegne data fra fase I/II studiet og mulighet for AA med en mcap på skarve 1 milliard.
På toppen får de FimaVacc og FimaNac oxo.
Tydelig at det ikke er bare oss “amatører” hær inne som ser potensialet i PCIB, noe jeg iallefall finner meget betryggende.
Det at det nå ble en fortrinnsrettet emisjon istendfor en rettet emisjon er jo fordi en rettet emisjon gir PCIB en masksimal kapitalforhøyelse på 10%.
dvs med en kurs på 53kr er macp lik ca 1,3milliarder, så blir det 130 millioner som da vil vært maks av hva PCIB kan hente av penger gjennom slik emisjon.
Derfor måtte det jo bli en fortrinnsrettet emisjon da PCIB ønsker/trenger å hente 360 millioner for å være fullfinansiert i ca 4 år (til etter iterimavlesningen/markedsgodkjennelsen av PF2 studiet.)
PS! blir oxo bekreftet på Q2 at det er flere selskaper enn Ultimovacs som venter på og er interessert i FimaVacc dybdeanalysen