Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg kan selvsagt ha tolket han feil. Jeg mener at når tegningsrettigheter blir til overs så vil det si at de ikke blir brukt, og ergo garantistene kommer da inn. Ellers mener jeg det ville være naturlig å formulere seg annerledes (det er spesielt uttrykket til overs jeg tolker slik - tegningsrettigheter som blir solgt er ikke til overs i mine øyne).

Men dette var muntlig, så det kan ha vært litt upresist fra han eller jeg som feiltolker selvsagt.

Uansett blir det spennende å se hva som skjer i morgen.

Om tegningsretter ikke blir brukt, så vil det gi aksjer til aktører med tegningsretter som overtegner, og ikke garantistene. Og så sant kursen er vesentlig over 30 kroner om to uker så vil den garantert bli overtegnet. Med “til overs” så mete Einarsson helt sikkert at “ikke alle som får tildelt dem i morgen ønsker å benytte seg av dem”.

2 Likes

Nyenburgh Investment Partners som er Spesialinvestor innen Biotec har vært i dialog med PCIB over en lengre tid det bekrefter PW, kanskje år for hva jeg vet.

De har altså analysert PCIB sin teknologi og resultater over lengre tid og er så interessert i caset PCIB at de står som garantist for emisjonen. De ønsker seg en inngang som investor og jeg mistenker at de ønsker seg ett betydelig antall aksjer. (3-6 millioner aksjer er mitt bet) selvfølgelig ikke for enhver pris, alt de klarer å suge til seg av tegningsretter med totalpris på under 45,6 kr vil jeg tro de er meget godt fornøyd med.
og det er jo åpenbart at de ser potensialet i ett fullfinansiert selskap som starter PF2 med overlegne data fra fase I/II studiet og mulighet for AA med en mcap på skarve 1 milliard.
På toppen får de FimaVacc og FimaNac oxo.

Tydelig at det ikke er bare oss “amatører” hær inne som ser potensialet i PCIB, noe jeg iallefall finner meget betryggende.

Det at det nå ble en fortrinnsrettet emisjon istendfor en rettet emisjon er jo fordi en rettet emisjon gir PCIB en masksimal kapitalforhøyelse på 10%.
dvs med en kurs på 53kr er macp lik ca 1,3milliarder, så blir det 130 millioner som da vil vært maks av hva PCIB kan hente av penger gjennom slik emisjon.

Derfor måtte det jo bli en fortrinnsrettet emisjon da PCIB ønsker/trenger å hente 360 millioner for å være fullfinansiert i ca 4 år (til etter iterimavlesningen/markedsgodkjennelsen av PF2 studiet.)

PS! blir oxo bekreftet på Q2 at det er flere selskaper enn Ultimovacs som venter på og er interessert i FimaVacc dybdeanalysen :wink:

7 Likes

De kunne foreta en rettet emisjon. Men da må den besluttes I EGF som den fortrinnsrettede.

1 Like

Fått noe som kan minne om tegningsretter i vps. Antallet stemmer tror jeg.

Det stemmer, jeg har også fått det.

leonardo-dicaprio-cheers-let-the-games-begin

6 Likes

Ja da, klar her :grin:

1 Like

Husker godt ved forrige emissjon, jeg som startet handel med retter først, får se hvem er den første i morgen :smile:

1 Like

ikke for å være slem men mine får du ikke kjøpe :sweat_smile:

1 Like

Godt å høre!

3 Likes

Du kan få kjøpe mine, men det blir dyyyrt! :money_mouth_face:

såå snillt av deg,men tror jeg har nok :crazy_face:

va jo fullasta før emi meldingen kom :scream: og etter denne emien så har jeg mer enn jeg hadde planlagt men jeg er såpass sta at jeg ikke skal la meg vannet ut nå som vi er komt så langt.
men heldigvis så har jeg en fin oppgang i PHO og smoltek som gjør at jeg sitter greit idet :wink:

2 Likes

Hva tror dere for t-rett pris i morgen?
Tipper vi kan gå opptil 5 kr.

1 Like

Husker dere denne fra forrige emisjon? :stuck_out_tongue_winking_eye:

plothistory_PCIB-t%202016

1 Like

I følge svar fra VPS må en ta kontakt med meglerselskapet en har VPS-kontoen i.

Hvis man skal selge noen t-retter når er det sannsynligvis best å gjøre det?
Mulig ett dmt sprs…:roll_eyes:

1 Like

Nidagerskrigen starter om ti timer. Den kommer jeg til å se litt an; for noen brenner nok fort av for mye krutt før de har danna seg et brukbart bilde av slagmarken.

Håper for øvrig at en flokk daredevils av tradere blåser opp volumet og skaper litt liv og røre.

Når det hele er over, har jeg fått kjøpt og solgt det jeg skal. På toppen satser jeg på et knippe 30-kroners aksjer ved overtegning.

Tvi, tvi :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Kommer vel helt an på om du tror aksjen skal opp eller ned. Jeg, for min del, satser på å vente til slutten av perioden. Dette av flere grunner men hovedsaklig grunnet - >

  1. Jeg satser på at det vil komme gode nyheter i trading perioden så kursen kan presses opp. Første sjanse til små gullkorn er prospektet som kommer i morgen
  2. Ved å vente bidrar man til at salgspresset går ned i begynnelsen, noe som igjen kan bidra til at eventuelt store investorer som skal inn må presse opp kursen for å få tak i nok rettigheter

Mulig dette går i dass, men det er min plan.

7 Likes

Støtter planen til Don. Ikke skap salgspress.

Jeg selger INGEN aksjer eller tegningsretter, hvis i det hele tatt, før mot slutten av perioden.

La kjøperne strekke seg langt!

6 Likes