Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Tror jeg har funnet den store fisken som vil inn i PCI Biotech

image

4 Likes

Ser ut som en framsynt nederlender han der…

2 Likes

The swimming Dutchman.

2 Likes

@Inkognito666, ok, da lærte jeg noe i dag :rofl:

Fra prospekt

"A clinical proof-of-concept trial with fimaVACC in healthy volunteers was initiated in 2016 and encouraging initial immune response results have been reported during 2017.
PCI Biotech has also a preclinical research collaboration with a therapeutic cancer vaccine company to explore the potential of fimaVACC with a cancer vaccination technology that is currently in clinical development"

Dvs Utlimovacs har testet fimaVACC sammen med sin vaksine(preklinisk), så hvis fimaVACC fase 1 viser resultater som vi forventer betyder vel kommersielt avtale. Det er sikkert det som Artic tenkte på sin analyse at det kan bli en deal reden det her året.

6 Likes

De snakket om Ultimovacs i podcasten i dag og jeg ble overrasket over timeline de har på produktet sitt. Dersom ting går etter planen så skal de starte opp en pivotal studie i løpet av 2019. I tillegg så håper de å få produktet ut til markedet i løpet av 5 år.

Kort forklart, dersom de er i pivotal studie i 2019, så vil det definitivt være lisenspenger for PCI Biotech fremover dersom fimaVACC vil blii benyttet som del av produktet. Så blir det også utrolig spennende å se hvordan modellen blir på fimaVACC i forhold til hvor mye royalty de vil ta.

5 Likes

Glem heller ikke at KLP MÅ vekte seg opp til et sted mellom 225.000 og 300K aksjer.
Dette vil sannsynligvis skje etter at de nye aksjene er registrert hos VPS.

1 Like

Hvorfor må de det?

Busk1

Pga Indexfondet

Ok. Får de ikke tegningsretter nok til å beholde dagens vekt?

1 Like

Det må være noe policy på at de ikke deltar i fortrinnsrettede emisjoner. Dermed ble aksjene solgt da emisjonen ble kjent (de falt i hvert fall ut av oversikten). Dette forsterket fallet.
Aksjene MÅ kjøpes tilbake da vi er endel av OBX Index. Pluss den ekstra andelen av de nye aksjene.

2 Likes

Har KLP sagt dette selv? Mitt inntrykk er at indeksfond ikke kjøper hele indexen, men prøver å plukke et utvalg som sannsynligvis gir dem en indeksnær avkastning. Ellers blir det visst for dyrt å rebalansere hele tiden. Mulig jeg tar feil. Når det er sagt så tror jeg biotekaksjer som er digitale av natur er vanskelig å korrelere seg ut av. Så hvis jeg var dem ville jeg nok kjøpt riktig vekt og sluppet å bekymre meg for en plutselig dobling.

Kommer det en partneravtale med Astellas, Takeda eller andre med klinisk utprøving og markedsføring i Asia kan det gå sånn:

https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=ALT.O

Sjekk den rollercoasteren. 4.27 i går så opp til over 18, så nesten halvering, før den slutter godt over 16.

2 Likes

For those concerned with patients recruitment progress, I find this statement reassuring:

Page 59:
Patient recruitment into the extension study has been challenging, but actually in line with PCI Biotech’s previous experience and the literature. PCI Biotech is performing an extensive feasibility study initiated this summer, reaching out to hospitals across Europe and USA. The collected data is encouraging and expected to provide a solid foundation for optimal selection of clinical sites to augment patient recruitment.

11 Likes

Et spørsmål til tegning.

Jeg har 2400 t-retter. Jeg skal (forsøke å) overtegne med 100 aksjer. Altså 2500.

Jeg bruker Nordnet og har 75k på kontoen. Men hvilket kontonummer skal jeg da oppgi som trekkonto? Det er jo ikke en “bankkonto”

1 Like

Ekstern bankkonto

2 Likes

Takk

Men så tungvint. Jaja, da får jeg overføre pengene tilbake på bankkontoen min i Storebrand og å oppgi den da.

Pengene blir ikke trukket før omtrent 5.? eller med en gang? Hverken for t-rettene jeg eier eller for overtengningen?

Ikke vært med på tegning før, så beklager at jeg må mates med t-skje :slight_smile:

1 Like

8.10 tror jeg men sjekk prospektet

1 Like

Another 2 statements regarded market upsides for fimachem:

Page:30
The immediate target for PCI Biotech is inoperable patients with perihilar disease. Across Europe and USA approximately 3,000 are assumed to be eligible for PCI treatment10. Possible upsides to the targeted patient population include perihilar patients with more extensive metastatic spread, as well as distal bile duct disease.

Also in page 30:
Figure – PCI Biotech’s target population is inoperable local disease with upside potential in metastatic disease

Page:44
On the other hand, if successful in inoperable patients, treatment with fimaCHEM could potentially lead to restaging of inoperable patients to become available for surgery with curative intent. Furthermore, a majority of the surgically treated patients relapse within 5 years and a potential upside of fimaCHEM could be as an alternative to surgery in selected patients, with potential quality of life and health economic benefits.

So from statements above with upsides in metastatic disease and an alternative to surgery, and to the extent of my knowledge and understanding the following picture:

could actually become like this:

10 Likes

Litt klaging, så sprang styreformann og kjøpte aksjer…for å trøste en utarmet aksjonær

1 Like