Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Kommer i siste rekke.

Der tar du feil :wink:

Garantistene er langt ned på listen som nr. 4…

2 Likes

Ok da lærte jeg noe i dag også

5 Likes

Det overrasket meg og, men det er tydelig at ledelsen passer på aksjonærene. :slightly_smiling_face:

5 Likes

Ja visst. Og det er noe veldig sjeldent her på OSE, at ledelsen faktisk er bevisst og opptatt av aksjonærene sine. Og ønsker å yte den rettferdighet som så ofte blir tilsidesatt. Og det synes jeg det står voldsom respekt av. (jeg håper jeg retter en takk i riktig retning om jeg sender den takken til Radiumhospitalet og styreleder Bøhn, med sin bakgrunn, for det)

6 Likes

Det er helt dustete å selge tegningsretter og aksjer på billigsalg nå.

Kjøpersiden er jo mange ganger større enn selgersiden. :slight_smile: Det er helt opplagt at storfisker lurer i sivet og skal ha vanvittig mange aksjer. Kanskje millioner av aksjer. Bare se på kjøpspostene for t-retter!
Poster på 50.000, 70.000 og 100.000 t-retter på kjøp i hele dag!

Er man lur prøver man nå heller å KJØPE t-retter, selv om man bare er en liten småsparer.

6 Likes

Mp pensjon imponerer!

90 mill er en betydelig sum.

Såvidt jeg har klart å finne ut har investeringsdirektøren jobbet i Fondsfinans. Det samme har vel Bøhn?

6 Likes

Durable

Det stemmer. Men ikke la deg lure av kjøperside kontra salg. Må være det som er lettest å manipulere.

Jeg lå selv på kjøp med et gigantantall på kjøp i tilfelle noen hadde pølsefingre :smiley:

Kommer nok til å forsøke litt framover også hvis det oppstår skjevheter/arbitrasjemuligheter.

3 Likes

Det blir jo litt opp til hver enkelt å vurdere.

Men det herlige i denne emisjonen er jo at en trygt kan velge å selge sine egne tegningsretter uten at en trenger å være redd for at dette har noen negativ impact for selskapet overhodet. Tegnet blir aksjene uansett.

5 Likes

“On or about 19 September 2018: Publication of prospectus and first day of
subscription period for the Rights Issue
On or about 03 October 2018: Last day of subscription period for the Rights
Issue
On or about 08 October 2018: Allocation of new shares
On or about 10 October 2018: Payment for new shares
On or about 11 October 2018: Registration of share capital increase in the
Norwegian Register of Business Enterprises”

Jeg ser det er forskjellige antagelser om hvor mange dager vi har igjen av tegningsperioden. Slik angitt ovenfor er det 3.Oktober som er siste handelsdag. Det betyr vi har 10 dager igjen før døra smeller igjen for dem som ønsker rettigheter til å kjøpe aksjer til 30 NOK.

1 Like

Man kan kjøpe og selge tegningsrettene t.o.m 1. oktober. Siste frist for å benytte tegningsrettene er 3. oktober.

Link:
https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=459727&attachmentId=180847&obsvc.item=1

JA Det er bare å tegne så mye man klarer :sweat_smile:
drawing

2 Likes

Selger ikke en eneste rett uten vi er over terp, DVs over 15kr.

2 Likes

Jeg skrev feil over; det er åtte, og ikke syv handelsdager til med rettene. Og så har man to dager til å fylle inn tegningsblanketten.

Man er nødt å fylle inn tegningsblanketten?

1 Like

Nei, la gjerne være - så blir det flere ekstra på oss som overtegner :wink:

1 Like

Hehe, not!:wink:

Var jeg deg Columna, så ville jeg nok solgt t-rettene om noen dager. Da får du pengene rett på konto og slipper tenke mer på blanketter og slikt.

Da kan du velge å kjøpe aksjen for oppgjøret i stedet.

Planen er å selge noen t-retter for å kunne kjøpe de resterende jeg får tildelt, men tenker å vente noen dager til…(se an «været» utover!:wink:

2 Likes

Kjøpte noen flere aksjer på 34 eg, så selger eg rettene om de stikker oppover og kjøper flere😂

2 Likes