Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Helt som forventet.

2 Likes

Gael Helveder burde fått sparken. Kjøpte ikke noe sist emisjon heller.

Ronny er kongen, som sist putter han egne penger inn i emisjonen.

1 Like

Ja det er bra de fyller opp! :slight_smile:
Ser noen har solgt noen av rettene sine for å finansiere aksjer.
Regner ikke med de har millionlønninger alle sammen, så de må jo skaffe penger til kjøp tenker jeg.
Tanker om dette?

2 Likes

Helt som forventet dette. De fleste har jo nok av opsjoner, så ingen grunn til å tegne for alle rettighetene.

2 Likes

Jeg har et par tanker om dette. I motsetning til Investor rett over her mener jeg at det er helt uproblematisk at ledelsen ikke hamstrer opp med aksjer.

For all del. Det hadde ikke plaget meg om de hadde lastet opp til ripa med aksjer. Men husk at dette er jobben deres. Hvis de laster opp båten fullt med aksjer og båten plutselig synker. Da sitter de plutselig igjen uten jobb og med verdiløse aksjer. De er nok klar over - akkurat som vi er - at det å ha en jobb innenfor et utviklingsselskap innenfor kreftforskning ikke er den tryggeste jobben man kan ha.

8 Likes

Enig i det store og hele i dette. Syns derimot det er litt spesielt at en av innsiderne for 2. Gang lar være og tegne en eneste aksje, men derimot casher inn alle tegningsrettene. Får liksom være måte på å pisse i eget reir.

Har ikke problemer med de øvrige.

Ronny skjønner finansmarkedet og at det å investere sine egne penger er et viktig signal. Kudos til ham for det.

3 Likes

Det viktige hær er jo In total the transactions disclosed herein leads to a net increase in shareholding by primary insiders of PCI Biotech of 53,348 shares.

Og husk at disse har ett lass med mye billigere opsjoner i tillegg :smiley:

3 Likes

En sterk G+ til totaliteten, bøhn og Ronny er bare ørsmå marginer fra å ta det til en M-

4 Likes

Vet vi noe om de resterende to styremedlemmer, har de rettigheter?

Synes det er veldig positvt at det er såpass mange insidere som velger å benytte muligheten til å bli med i emisjonen her. Må trossalt huske at de har et “lass” av opsjoner som gjør at de kan kjøpe aksjer til mye billigere penger enn dette. Likevel velger de å bli med. Det er utrolig bra.

Gaël L’Hévéder har også 106 000 opsjoner som nok er på vesentlig lavere kurser. Når de lykkes så blir nok han rik også :smile: Viktigste er at han gjør en god jobb.

5 Likes

Jeg syntes dette er en flot behandling af Ledelsen i Pcib.

Har sagt det før og vil gerne gentage, de er et af de bedste biotec team i Norge, om ikke det bedste.

9 Likes

Tenker også at det er en helt grei måte å gjøre det på. Selg tegningsretter og kjøp aksjer. Selvsagt gledelig at Ronny Skuggedal bruker 55 000 kroner av egen lomme, tross for at han har 116 000 opsjoner på en hyggelig strike price.

Man kan gjerne tolke det som en hyggelig gest, men han har nok troa også, for han hadde ikke trengt å gjøre det. Og så ligger det nok et lite element i å vise at han vil få rett i at dette blir bra; " jeg kjøpte litt ekstra når det likevel var på SALG".

Stjerna er selvsagt Hans Peter Bøhn.

Må vel likevel understreke at styret ikke har opsjoner, så ledelse og styre kan ikke vurderes på samme måte i sine transaksjoner og handler.

Liten minus til franskmannen.

14 Likes

Det enkleste er å kjøpe aksjer, men mest økonomisk skal egentlig være å innløse tegningsretter, da har man mulighet til å overtegnet å få «gratis» tr.

Bare så synd at markedet ikke skjønner noen ting. Blir oppgitt over dagens elendige avslutning. Jeg gleder meg til noen og hver setter kjøttkaka i halsen en vakker dag etter emisjonen når kursen kanskje går til himmels :joy:

Det er sålangt omsatt ca 713.000 tegningsrettigheter fordelt med ca 350.000 per dag. Hvis det er stor investoren som sluker alle disse så vil de vel ha fylt opp kvota si innen utgangen av Mandag 1. Oktober.

Vil nå vel aldri tro de klarer å få kloa i alle disse hver dag.

Volumet på pcib er ca 270.000 for de 2 siste dagene, altså ca 135k per dag.

Tilsammen blir da volumet av aksjer ca 485.000 aksjer per dag for pcib og pcib-t.

Jeg tror eventuelle store investorer vil begynne å bli svett midt ut i neste uke hvis de ikke får opp dampen med større kjøp. Det er jo fortsatt et godt stykke opp til 45 NOK :rofl:

T-rettene var jo opp over 15% tidligere på dagen, men dette blir vel for fristende for traderne som ser gode muligheter for bra avkastning, så regner med tradere kan ha en finger med i spillet.

6 Likes

Ved å selge 75k tegningsretter har jo ledelsen lagt et lite press på kursen idag. Alle disse aksjene skulle jo finnes sine kjøpere og det utgjør 2.6 mill hvis du regner med de ca 35 kr de må ut med totalt.

I morgen får vi ikke dette salgspresset da går kursen på rettene nordover igjen.

10 Likes

Når man diskuterer innsidekjøp så må en huske på at vi ikke kjenner privatøkonomien til personene det gjelder. Hadde vi hatt en ledelse som hevet enorme lønninger og bonuser, og som samtidig ikke ville ha en eneste aksje i selskapet hadde det vært negativt i mine øyne. Derfor ser jeg det som positivt at det tegnes i PCIB, og at aksjene beholdes. At det i tillegg tegnes for egne penger er jo veldig bra.

5 Likes

Og husk på opsjonene til ledelsen, som i utgangspunktet ikke gir dem noen intensiver for å kjøpe aksjer til 30 kroner. Der er det vel strike price på 4-5 kroner. Så alle kjøp fra ledelsen kan tolkes meget aksjonærvennlig.

1 Like

Vi skal ikke ha noen gjentakelse av storsalget til person X i NANO ved den emisjonen. Det ødela for aksjen i lang tid tror jeg. Flott å se at pcib oppfører seg annerledes.

5 Likes

Som nevnt, i denne perioden så er det bare å sitte stille. Det kommer når det kommer. Har du ikke tålmod er ikke biotek veien.

1 Like

Det er forholdsvis lite omsetning i t-rettene og en av årsaken til det vil jeg tro er den fordømte aksjesparekontoen.
Der er jo eneste muligheten å selge de tildelte t-retter eller å tegne seg opp for aksjer for dem.

Det er ikke mulig å kjøpe nye/flere t-retter og/eller trade med t-retter.

Jeg syns nesten det er for mye hassel med ASK, men da får man bare ta ibruk den gamle kontoen igjen da, så får man litt her og litt der og alt for mye å holde styr på, dersom man har en jobb ved siden av.