Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Snodig, dette er ikke et problem hos netfonds.

1 Like

Jeg leste et sted, om det var her eller HO, om en som hadde fått kjøpt gjennom DNB men ble oppringt med beskjed om å få de solgt igjen innen 2 dager da det ikke skulle være mulig å handle via ASK.

1 Like

Hverken Dnb, Nordnet eller Nordea aksepterer kjøp av tegningsretter, bare salg.
Hele finansbransjen har reklamert for ASK i lange tider, men selv angrer jeg nå på at jeg overførte mesteparten av mine aksjer til ASK.
Ser at fleksibiliteten samt muligheten for å realisere tap med fradrag skattemessig er bedre på den “gamle” aksjekontoen.

2 Likes

Man har en zero-konto løsning også da kan man selge og kjøpe t-retter fritt, men da har du ikke stemmerett f.eks. Men man kan handle utenlandske aksjer på first north i Sverige f.eks. Det tror jeg ikke man kan med ASK.

Virker jo rart at DNB, Nordnet og Nordea ikke tillater kjøp av T-retter og at Netfonds tillater dette. Merkelig at dette skal håndheves forskjellig.

1 Like

ASK skal vel kunne benyttes til å kjøpe aksjer innen hele EU/EØS området mener jeg.

tja:

image

1 Like

image

Ganske fantastisk at vi med fullfinansiering er priset lavere enn før emisjonsnyheten. :grimacing::cry::exploding_head:

1 Like

Hvorfor er det rart?

Det sier bare at markedet hadde forhåpninger om noe annet.

1 Like

Ja riktig det for forsøkte både å handle aksjer på First North og Aktietorget gjennom min ASK hos Nordnet men ble nektet. Ellers har jeg Zero-konto men der faller den gunstige skatteprosenten bort fra og med 2019 så ikke noe særlig å hente der i forhold til den “gode gamle” aksjekontoen.

Eg har kjøpt retter på min ASK i Sbanken uten problemer, men i DnB ble eg også nektet.

Ellers forstår eg lite eller ingenting av kursutviklingen, men satser på at det er forbigående nedgang.

Her skal det overtegnes…

Lothian

2 Likes

Fordi markedet nå styres av småfisk som ikke har hentet frem kalkulatoren :slight_smile:

Ser vi hva de største aksjonærene, ledelsen og styret gjør så virker det ikke som at de lar seg stresse av kursfallet. Er enig i at innsidekjøpene er noe pinglete, men hvertfall er det gode signaler fra styreleder som satser en slump med egne penger.

Det viktigste er imidlertid at alle data fortsatt er like sterke, samt at alt ligger til rette for opp til to PCI-behandlinger i pivotale fasen. Med unntak av noen måneders utsettelse så er alt akkurat slik jeg ønsker.

Så ja, med tanke på at selskapet nå er fullfinansiert så synes jeg det er merkelig at selskapet prises lavere enn før emisjonsnyheten. Ikke at det gjør meg noe, for jeg benytter anledningen til å kjøpe godt med tegningsretter og skal overtegne betydelig i tillegg.

4 Likes

Er det nå slik at alle som sitter på innsiden har gjort seg ferdig med kjøp/salg?
I så fall er det ingenting i veien for nyhetsslipp i løpet av tegningsperioden.

Ja, lite volum som preges av de som må selge og ev av noen som hjelper til for å få kursen ned. De som skal ha større volum venter. Med større volum ser vi andre nivåer på kursen.

2 Likes

Burde det ikke være omvendt? Nyheter før innside kjøp/salg isåfall

1 Like

On the contrary: Siden innsiden har gjort kjøp og salg så er det vel trygt å si at det ikke kommer nyheter.

1 Like

Tja

Blir vel litt spesielt om Safety committee skulle uttalt seg om dobbel behandling samtidig som innsiden sitter på tegningsretter.

Og enda mer spesielt om selskapet skulle tilbakehold informasjonen til etter tegningsperioden.

1 Like

Fikk ikke kjøpe aksje i et selskap på Stockholm Nasdaq fra ASK nordnet-kontoen fordi aksjen ikke er utstedt i EØS.

En “slump” med egne penger var vel ca 1,2 millioner kr, det er mer enn bare tippepengene for en måned vel, uansett om han tjener bra? :slight_smile:

3 Likes

Jeg tar et lite veddemål med meg selv og solgte litt moderaksje og kjøpte flere tegningsretter da jeg innser at t-retter og aksje følger hverandre kronevis.

Så, dersom kursen på pcib skulle gå til 38 kroner i tegningsperioden så vil sannsynligvis og t-rettene gå til 8 kroner.

Det tilsvarer ca 12% på moderaksjen og 100% på t-rettene…

Men det kan jo gå andre veien også, det ville vært dumt, men da får jeg finne midler til å tegne :disappointed_relieved:

1 Like