Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Så, kjøpte du flere tegningsrettigheter enn aksjer? :stuck_out_tongue:

Ja, solgte 1300 aksjer og kjøpte 10000 retter

Gammel risiko: aksjen gå fra 34 til 30, tap: 5 200 kr
Ny risiko: tegningsrettigheten går fra 4 til 0, tap 40 000 kr

4 Likes

Ja. Dette er som å handle med opsjoner…

1 Like

Det er jo ikke akkurat snille gutter alle som jobber i disse investor selskapene så det kan vel hende at kursen blir kjørt ned til 30 for at det ikke skal være nødvendig å tegne for t-rettene da det er like billig å eventuelt kjøpe aksjen i markedet. Vi små-sparere blir ikke tatt hensyn til for å si det sånn.

Vil si vi småsparere er tatt hensyn til, man må bare være klar over hva man utsetter seg for av risiko hvis man selger x aksjer og kjøper x*7 tegningsrettigheter for samme beløp. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Dafuq?

image

Jeg trodde dere bare ikke hadde tatt den testen man må ta, men dere har jo søren meg rett. (Ikke tegningsrett.)

3 Likes

2 forskjellige ting dette Christian, Selskapet har vel ment å ta hensyn til oss, men store investorer som skal inn vil selvsagt ha den så billig som mulig og hvis det er mulig å presse kursen ned, så gjør de nok det.

Jeg har tatt et bett så får vi se hvor det går utover i neste uke.

2 Likes

2 Likes

Stoler du ikke på oss?

Fikk dette svaret fra Nordnet i går:

Hei,
Det stemmer. Du kan kun selge t-retter på ASK.

Hilsen Åsmund Solhaug Sveen

Senior Broker
Tlf: 23 33 30 23
Faks: 23 33 30 01
www.nordnet.no
Postadresse: Nordnet, Postboks 302 Sentrum, 0103 OSLO

Hei,

Takk for din interesse for PCI Biotech.

PCI Biotech’s deltakelse på konferanser er generelt basert på en kost-nytte vurdering bl.a i forhold til timing, program og andre pågående aktiviteter. Angående BIO Japan har en samlet vurdering av disse forholdene medført at PCI Biotech ikke deltar i 2018. Det kan også nevnes at det er flere år siden PCI Biotech sist var på denne konferansen, begrunnet i de samme vurderinger.

Mvh
Ronny Skuggedal
CFO

5 Likes

"2 forskjellige ting dette Christian, Selskapet har vel ment å ta hensyn til oss, men store investorer som skal inn vil selvsagt ha den så billig som mulig og hvis det er mulig å presse kursen ned, så gjør de nok det.

Jeg har tatt et bett så får vi se hvor det går utover i neste uke."

Otard, du har nok helt rett. De store, proffe aktørene som vil inn - enten de nå er garantister eller ikke - kan denne kunsten. De har motivet, de har evnen og de har ressursene til å drive kursen ned til egen fordel. Dette er folk som vet å riste de siste kronene ut av andre folks lommer. Småtradere tror jeg i svært liten grad gjør seg gjeldende i denne sammenhengen. Deres transaksjoner tror jeg utgjør mindre enn ti prosent av omsetningen.

Spørsmålet er nå hva som skjer utover i neste uke. Kanskje kommer det andre aktører inn på banen når det nærmer seg slutten av tegningsperioden, og de storfiskene som nå herjer med kursen har fått mørna oss amatørene tilstrekkelig. Alt under TERP-verdien må jo være et skikkelig varp (45,54 - 30,00) for her ligger det triggere i kø de første ukene etter at emisjonen er gjennomført og framover mot årsskiftet.

“Sluttauksjonen” mandag den 1. oktober holder jeg meg uansett unna. Den kan bli himmel eller helvete helt avhengig av hvilken posisjon man sitter i.

2 Likes

Tja, hvordan skal man tolke det svaret knyttet opp mot det som står i prospektet?
Hvis de ikke trenger å dra på konferanser for å treffe partnere, da har de kanskje samtaler på gang?

2 Likes

Her har vi det svart på hvitt! Nærmerer bekreftet partneravtale i Japan kommer man ikke!

:muscle:

Ironisk Glein?

Var vel et forventet svar. Noe annet kan han ikke si.

Ronny gjør jobben sin som CFO som han skal.

2 Likes

Ronnys opplagte svar kan være virkeligheten. Men får det ikke helt til å stemme. Kost nytten må jo være optimale nå som de skal i gang med PF2. Men kost nytten kan vel gått veldig ned om de er i forhandlinger med Asiatisk selskap allerede.

De hadde nå uansett meldt seg på denne konferansen tidligere i år.
Kanskje de ikke se noen nytte av å øke rekrutteringshastigheten i PF2, ei heller at de ser noe potensial i det asiatiske markedet hvor hyppigheten av kreft i gallegangen er 10-20 ganger større enn i vesten.

Jeg hadde ihvertfall tatt turen over hvis jeg satt i ledelsen i Pcib.

1 Like

Tror ikke noe på at de er i forhandlinger med noen asiatiske partnere allerede og derfor velger og droppe… håper jeg tar feil da.

1 Like

Trenger vel ikke reise til Japan når båda TAKEDA & Astellas som har hovedkontor i Japan er å finne i Norge oxo nærmere bestemt i Asker :wink:

Astellas 66 76 46 00
Solbråveien 47
1383 ASKER
Astellas onkologi i morgen
Vår kreftforskning er rettet mot kreftformer som er spesielt vanskelige å behandle, og der pasientene i dag opplever et stort udekket medisinsk behov.

Astellas

TAKEDA AS
Drammensveien 852
1383 Asker
T +47 66 76 30 30

TAKEDA

5 Likes