Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Høres ut som fimaCHEM mot gallegangkreft passer midt i blinken for Astellas;)

1 Like

Akkurat, har gjort det samme her. Kjøpt en haug retter. tegner om den faller , selger om den stiger 100% eller flere 100.

1 Like

Litt for ny til dette, men via Nordnet var det ikke noe under corperate actions. Jeg fikk der imot tegnet meg til xxx aksjer via VPS, og har kvittering på at de vil belaste kontoen min hos DNB. Jeg valgte også den VPS kontoen hos Nordnet hvor jeg hadde aksjene.

har jeg gjort ting riktig da?

Har du Zero-konto går du inn på “corperate actions” for å bekrefte at du ønsker å kjøpe aksjer for tegningsrettene, men for en vanlig aksjekonto eller aksjesparekonto kan man gå inn på VPS for å bekrefte at man ønsker å benytte tegningsrettene til å kjøpe aksjer.

Har gjort det samme selv. Jeg har aldri tegnet i VPS, men direkte i Nordnet tidligere. Har PCIB T liggende på to forskjellige kontoer i Nordnet og har tegnet to ganger på de tilsvarende VPS kontoene. Hadde midler i Nordnet som jeg måtte overføre til belastningskontoen i DNB.

Vet ikke hvor sansynlig det er å få overtegnelse fullført, vurerer å selge litt tegningsretter uten å endre hva jeg har tegnet.

2 Likes

Omsatt 1 mill retter no denne uken, blir spennende neste uke…

nyheter i aksjen?

Oppgang i aksjen på volum?

Vill oppgang i t-retter🚀

God Helg:)

4 Likes

…og det er ikke mye. Dersom nederlenderne vil bli en stor eier, så må de opp i pris for å få volum. De har sikkert mørnet en del småakjsonærer denne uka til å godta bare litt mer, men opp må de.

4 Likes

Ja, det kan bli en uhyre spennende uke. For dersom flere av garantistene som i dag ikke har aksjer i PCIB skal inn, så har de seks børsdager på seg. Å kjøpe seg inn over børs for tilsvarende antall aksjer som de har garantert for, vil bli forbydende dyrt. Men hva Nyenburgh m.fl. har til hensikt, vil vi først få vite ut fra omsetningstakten utover i neste uke.

2 Likes

Ja, eg vet det. Så eg har tatt 50k ekstra retter. Og enten skal eg ha betalt eller så får vi tegne mere😎

6 Likes

Høres som et smart trekk. Hadde gjort det samme om ikke alle friske midler allerede var reservert for å benytte flest mulig av de rettene jeg sitter med.

Sitter litt låst selv, men kursen er gunstig så skal finne midlene om eg må.

Tror vi får en fin høst.

4 Likes

Respekt!

1 Like

Spørs vel om Radforsk har penger til å tegne

? den må du forklare nærmere

1 Like

Ingen har vel ivret sterkere for å få en fortrinns-rettet emisjon enn Radforsk så merkelig om de ikke tegner seg!

1 Like

Radforsk har 1.154.415 PCIB-aksjer og garanterte bare for ca 15% av dette i emisjonen. Klart de kan bruke alle tegningsrettene sine, men ikke utenkelig at de vil selge store deler til en av de store aktørene som lukter på selskapet.

Videre har de ikke så mye cash tilgjengelig (hvertfall ikke pr 31.12), selv om de selvsagt kan låne penger.

PS: De 5 millionene tilsvarer ganske godt det beløpet radforsk fikk etter salg av 100.000 aksjer litt tidligere i år :wink:

PS2: Som en digresjon så er det interessant å se at Einarsson har dobbelt så mye i lønn som Per Walday - selv om det egentlig sier mer om hvor lav lønn ledelsen i PCIB har…

Lønn Einarsson:

Lønn Per Walday:

4 Likes

Mange takk, det forklarer mye :slight_smile:

PCIB’s abstrakt for ESMO vil være tilgengelig 9. Oktober!

https://forum.hegnar.no/thread/8057/view/0/0?page=3#__bottom, ref. Bateman 20:38.

1 Like

Det stemmer, blir tilgjengelig rett over midnatt:

image

Hvor mange pasienter fra ext.studien tror dere man får effektdata på?

Stusser litt på timing av emisjonen. Dersom dataene fra denne konferansen var kursdrivende, ville ikke selskapet vært tjent med at man kjørte emisjonen i forbindelse med slippet av disse?

Blir kanskje litt tett opp mot oppstart av PF2? Er vel greit å ha finansiering i orden i god tid før oppstarten

1 Like