Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Tror du det hadde blitt godt mottatt dersom man kom på Q2-presentasjonen uten finansieringen på plass og med nok en utsettelse? Nei, tror nok styret gjorde lurt i å få finansieringen på plass nå - så får vi håpe på en reprise av det som skjedde med Mei Pharma (som for de som ikke kjenner selskapet meldte emisjon 2 dager før abstract til ASCO ble offentliggjort - og hvor data var meget gode) :wink:

5 Likes

I så fall dagen etter konto skal belastes for emisjonsaksjer. Det kan med andre ord bli uvanlig rask avkastning på de pengene!

1 Like

@polygon, det blir interessant å se på aksjonærlisten til uka. Hvis det ikke har dukket opp noen nye store investorer så kan det jo tyde på at de ikke har kjøpt noe særlig med ordinære aksjer både før emisjonen og underveis. Hvis det er tilfelle kan det bli trangt i døra neste uke :sunglasses:

Det er også selvsagt mulig at ingen store vil inn, men hvis det er tilfelle står det meget dårlig til med biotek investorer. Bedre kjøpsmulighet skal man lete lenge etter :rofl:

3 Likes

“I toppen av taperlisten finner vi PCI Biotech Holding, ned 20,89 prosent til 3,56 prosent.”

Hegnar sin journalist har ingen god dag på jobben når han/hun klarer å skrive noe slikt…

2 Likes

Uff, stakkar neste uke når rettene stiger hele uken :joy::money_mouth_face:

2 Likes

Tja, dette med emisjon på høyest mulig kurs for enhver pris tror jeg aldri pcib har satset på. De kunne f.eks. tatt en mindre emisjon når kursen var 60+, sikkert med 25- 50% rabatt og fått inn en del av pengene de trengte da på en høyere eller lik emisjonskurs enn nå.

NEL var f.eks. en aksje som gjorde slike stunts hele tiden. Skikkelig god mld og så emisjon neste dag.

1 Like

Er det ikke bedre å sitte på tegningsretter enn å sitte på aksjer? La oss si at man ønsker å sitte langsiktig med 10.000 aksjer etter emisjonen. Hvis man da selger aksjene sine og kjøper 10.000 tegningsretter, oppsiden lik, mens nedsiden er begrenset, da tegningsrettene kan i verste fall bli verdiløse, mens reelle aksjer kan synke til under 30 kroner.

Slikt sett er nedsiden i tegningsrettene begrenset, 10.000 retter til 4kr stykket er i verste fall et tap på 40.000, mens 10.000 aksjer som nå prises til 34 kroner kan synke til <30/stk, og følgelig gå på et større kronetap.

I tillegg virker det som om tegningsrettene selges til en marginal rabatt.

Er det noe jeg ikke har skjønt, eller er det mer fornuftig å sitte med tegningsretter enn aksjer o den perioden vi nå går inn i?

Nja.

Det som er gunstig kan være pga skatt.

Eg sitter med mye kjøpt på 47-50, som gir et brutalt tap ved realisering no. Slik en ny langsiktig inngang på 30 vil være bedre…

Og siden først inn og først ut, så sier det seg selv.

men eg gir ingen aksjer fra meg før emisjonen er over, vil noen inn skal no ikke eg hjelpe de hvertfall.

4 Likes

Sier du at du er litt låst, men skraper sammen 1,5 millioner kr om du må? Eller er det en gamble du har tatt, der nedsiden er muligheten for å tape verdien av de 50k rettene?

Uansett…virker spennende, men ikke akkurat å anbefale for normal familieøkonomi tror jeg :grinning: Lykke til!

1 Like

Hehe ja det finnes sånne både i Pcib og Nano som har millioner i madrassen til å kjøpe seg opp, selger eiendommer osv for å frigjøre cash, noen ganger går det bare noen timer fra en bestemmer seg for å selge eiendom til aksjer er kjøpt-noen er veldig effektive!
Burde hatt sånne i politikken :grin:

Ja, eg kan få 1-2-10 mill på en tlf til banken, hva då:joy::wink:

Nei, skal ikke tulle.
I tilfelle må eg selge litt annet i en periode.

2 Likes

When you have a profile such that of Gaël L’Hévéder working for Pci biotech, you would instantly feel that Pci biotech will not get bullied in negotiations

See CV below:

Mr. L’Hévéder joined PCI Biotech as CBDO in April 2013. He holds a Master of Science in Bioorganic Chemistry from Université Louis Pasteur, Strasbourg, France. Mr. L’Hévéder has more than 20 years experience and an extensive network in international pharmaceutical industry through various positions in Aventis, Baxter and Roche. This includes more than 10 years in business development functions, particularly in market intelligence and licensing. Before his current position in PCI Biotech, he held the position as Partnering Director leading clinical-stage licensing transactions for Roche in Basel, Switzerland.

11 Likes

Hvis du tror det er en reell risiko for at aksjen går under 30, så tenker du vel riktig mht. risiko. Men spørsmålet er vel om du klarer å arbitrere fra aksjer du sitter med til tegningsretter uten å tape på det - spreaden er jo ganske stor i begge. Det har vel også vært sånn at rettene har vært like mye over som under aksjen de siste tre dagene?

Edit: Rettene er som opsjoner, så de burde være bittelitt dyrere enn aksjen. All den tid de ikke er det, så mener jeg at å kjøpe dem er et glimrende spekulativt bet. Jeg kan ta feil, men jeg tror ikke man risikrerer at de går i hvert fall vesentlig billigere enn aksjen neste mandag klokka 16.20 heller.

Edit 2: Og i så fall så får man gjøre som @Longtrader og skrape sammen det man trenger for å benytte dem :wink:

Edit 3: Og så kan man anse rettene som 2-3% mer attraktive enn aksjen pga. overtegningsmuligheten.

Edit 4: det er koko prosentregning, men folk skjønner hva jeg mener :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg synes dere tar litt lett på risikoen ved rettene. ~10x gearing ift aksjen.

Du bør ha kapitalen til å backe rettene du har kjøpt.

1 Like

Hvilke andre instrumenter får du 10x gearing gratis? :wink:

Og når du mener man bør ha kapitalen til å benytte rettene, så mener du altså at det er en mulighet for at rettene trader vesentlig under aksjen mot slutten? Det tror ikke jeg.

Men for all del; jeg har ikke kjøpt retter for en kvart million altså…

Kan ikke huske å ha sett denne artikkelen fra September 2017 før…

PCI virker jo bare å ha utrolig mange nedslags felt :rofl:

First in vivo evaluation of PCI treatment effects in treatment resistant leiomyosarcoma.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1572100017303587

3 Likes

Jeg har ikke sagt noe om hvor kursen skal. Jeg sier til nytte for andre som leser at det er en mye større risiko i rettene.

2 Likes

Du sier selv hvorfor du kan anta at rettene vil synke i kurs. Mange trader i de uten intensjon eller mulighet til å benytte de. Må ikke bli nedgang, men ikke uvanlig å se t—retter gå mot 0 heller

Enig student86…

Men det er en råååå mulighet til å få 50 til 100% stigning på kort tid…
Skal mann kjøre denne strategien, så bør mann ha en plan B, dvs å kunne innløse rettene hvis den synker, ved eks salg av andre aksjer​:nerd_face::blush:

1 Like

35% ned siden emi meldingen kom, STORE triggere i kø neste neste 3 mnd. ny spesial investor på vei inn. (Man kan jo spørre seg selv Hvorfor garanterer de for 99 millioner i Emisjonen!?)

At t-rettene skulle gå mot 0,- har jeg ingen tro på - da jeg mener fallet er tatt ut for lengst da vi er på full fart på vei inn i ett fullfinansiert registrerings studie med godkjent studieoppsett (FDA/EMA) med Orphan Drug designation og interimavlesning med AA (den gjeveste + raskeste veien til markedet)
GGK behandlingen representerer spydspissen innen FimaChem. LOA på 70-80% og vil være en døråpner for mange flere indikasjoner.
PCIB teknologien sammen med fimaporfin(Amphinex) får helt enkelt cellegift til å fungere myeeee bedre!
Mcap nå på 860 mill Altså under halvparten av Artic Analysen fra januar. på 78kr
En ny Artic Analyse hadde smakt greit nå midt i emien :wink: SS :revolving_hearts:

3 Likes