Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ja, sånn er det; apropos kveldens melding. Mange av oss andre går trolig mot en brutal utvanning. Godt at snittet ennå ser pent ut.

2 Likes

Godt nytt at gjedda kommer frem fra sivet. Tror vi nærmer oss:

4 Likes

Ja han er en av garantistene som har funnet ut at han må kjøpe noen retter i markedet og ikke satse alt på garantien.

3 Likes

Har ikke regna på det, men hvor mye ut over det han får i garantibeløp satser han i TRs

Synst t rettene holder seg bedre en det vi normalt sett ser, ettersom t rettene i praksis kan bli verdiløse dersom aksjen dupper under emisjonskurs, så handles denne normalt sett med noe rabattert pris, eg synst derfor den foreløpig er for høyt priset vs aksjen
Ser Aasen har kjøpt en del retter idag, så det er vel en årsak til at rettene ikke har gått lavere, men han kunne jo like gjerne ha kjøpt aksjer vs retter dersom formålet er å øke eksponeringen sin

3 Likes

Dette tolker jeg i hvert fall svært positivt.

3 Likes

Eg følte meg mindre dum no, var redd eg dummet meg ut, godt å se andre gjør det samme , bare i større målestokk😉

1 Like

Ihvertfall et tydelig tegn på at Myrlid Aasen ikke bare ønsket å garantere, men også veldig ivrig på å øke eksponeringen i selskapet. Tar tydeligvis ikke sjanser på å vente til eventuelle gjenværende tegningsretter faller inn.

Var i slutten av desember i fjor han fortalte at han var overrasket over at PCI Biotech var mulig å kjøpe på “dagens kurser”. På det tidspunktet var kursen på ca. 25. Nå nærmer vi oss 30 og såpass mye risiko er tatt bort i forhold til den tiden at han ser nok dette som en god mulighet.

Nå blir det moro å følge fremover om det blir noen flere store aktører som tenker lignende.

7 Likes

Det er klart at en emisjon er ekkel. Når denne kommer samtidig som den gruser en del forventninger, så får kursen seg en knekk. Kjipt for dem som sitter inne med høye snitt, men selv om markedet raserer kursen trenger man ikke å miste gangsynet. Noen ganger må man stole på forskninga og egen kompetanse.

Og selv om jeg er kronisk negative nancy, blir det for dumt å glemme å se på lyspunktene. For PCIB er langt ifra bekmørkt! Finansieringen er på plass for et pivotalt studie med interimavlesning. De foreløpige dataene er overbevisende i en vanskelig indikasjon. Det ER mye bra på gang i PCIB.

Nå ser det vel ut som at ‘‘Glein endelig har kjøpt’’, men jeg står på utsiden og kommer til å stå der fremover. Ikke fordi jeg ikke har troa, men fordi det finnes andre hjertebarn jeg kjenner bedre, som også trenger trøst etter å ha fått ufortjent mye juling.

Lykke til, the båtten is kanskje nådd. :slight_smile:

6 Likes

Både en Interessant fyr og bakgrunn på han kjetil.

3 Likes

Har du prøvd å få tak i volum her, topp 50 sitter mer eller mindre bom stille. Å plukke TR er muligens den beste sjangsen man har til litt volum hvis ikke man kan få til en direkte-handel med noen av de større aksjonærene utenom børsen.

5 Likes

Javel så hva er normalt da…
en t rett blir aldri verdiløs , den gir dg en garanti for at du får det antallet t retter du har til 30 kr stk. Hvis mylid skulle kjøpt 130 000 aksjer idag lik det antallet t-retter han kjøpte, hva tror du det ville kostet han!? Mer eller mindre?

2 Likes

Er det noen forskjeller i dynamikken her på emisjoner som er fully underwritten eller ikke?

3 Likes

hvilken pris bør tegningretten ligge på pr stk om PCIB kursen står i 30,00 kr?

Nah, det kan muligens være en «case» der som eg overser ja

1 Like

Nei, kjenner ikke til tilgjengelig antall aksjer, eg ser kun dette fra «traders» ståsted og kjenner ikke det fundamentale, men ser det mot egne erfaringer fra tidligere emisjoner og t rett trading i andre selskaper

1 Like

Sånn rent teoretisk burde det jo ikke ha kostet noe mer, men dersom ingen ville selge aksjen, så ville jo kursen blitt presset opp, og tatt med seg t rettene oppover, men siden noen ville selge t rettene sine, så er det sikker noen som vil selge aksjen også ?
Så lenge t retter brukes, så blir dei ikke verdiløse nei

2 Likes

Prisen kunne jo være en ting, men hvorfor skulle det finnes kjøpere til en t rett når aksjen skulle ha kostet 30kr?
Da ville man vel trolig sett en stappfull slagside og tomt på kjøper siden.

Hugo emisjon f.eks, også bwo for ett par år tilbake, folk slengte ut rettene til en tom kjøper side, før plusteskig alle skulle ha likevel.
Bwo var vel nede i2-3 øre, å gikk vel oppunder 20 på slutten

1 Like

Men, la oss nå si at hvis tegningsretter synker til nesten null, så kjøper jeg spekulativt en mengde av dem for å se om aksjen stiger, men så gjør den ikke det.

Hvis jeg da lar tegningsrettene utløpe, så blir uansett alt svinn fra min side fanget opp av garantistene til syvende og sist?

1 Like

Dersom kursen er 30.00 neste onsdag klokka 16.25 er tegningsrettene verdiløse. Jo flere dager før neste onsdag kursen er i 30.00, jo mer over 0 burde de være, da tegningsretten fungerer som en opsjon som vil være “in the money” om kursen beveger seg over 30.00 frem til neste onsdag. Når handelen stopper neste mandag klokka 16.25, så vil man ha to dager på å se en potensiell kursøkning, men da må man faktisk cashe ut for aksjene for å få gevinst også, så de vil være veldig marginalt over 0 da også.

Hvor mye mer bør de være over med fem handledager igjen? Er vel ikke noe entydig svar på det, men om kursen hadde gått ned til 30.00 i dag, så hadde i hvert fall jeg hamstret retter til f.eks. 0.50.