Når Myrlid tok så mange retter i dag, så tipper jeg Nyenburgh maks har fått kloa i 700-800K retter totalt så langt, og at de skal ha 2,2 mill til. Det er meget positivt at de får konkurranse, selv om ikke akkurat det ga noe utslag på kursen(e) i dag.
ja jeg vet ikke, bare tenker høyt jeg. kursen nærmer seg jo 30,00. Så gevinsten ved å kjøpe rettene kontra aksjen er ikke formidabel. derfor rettene stupte i pris idag? men er det ikke vanlig at ved lignende emier så toucher ofte kursen emi kurs for så å brå snu opp å ligge litt over frem til emi er ferdig og retter gjort om til aksjer?
Ja, dine kroner er borte, og garantisten fanger opp antalle som fraviker fra utstede t retter til faktisk aksjer sånn at emisjone blir fulltegnet
Venter du til siste slutt med å tegne, eller har du allerede tegnet? Jeg vurderer å tegne denne uken, har tenkt å bruke alle tr, gjerne en liten overtenning.
Jo, det er erfaringen min vertfall, men det vil jo også komme ann på om det er fundamentale endringer i tegningsperioden
Nå når kursen beveger seg faretruende nærme 30, så bør man definitivt vente med å sende inn bestillingsskjema til neste mandag (etter stengetid). Du vil heller bli vannet ut av Nyenburgh og andre til overpris enn å betale overpris selv.
Jeg har en zero-løsning og da tegner jeg meg i nordnet og så ordner de den endelige tegningen med pcib, jeg har tegna meg flere ganger alt etter som mine antall retter har endret seg. Jeg kan også sletta tegninga hvis jeg vil.
Veldig positivt at en av de store kommer ned fra gjerdet. At han ØKER utover tildelte retter må sies å være veldig bra.
Som statistiker vet han godt at et selskap til litt over en milliard, som går inn i siste fase i en indikasjon praktisk talt uten SoC, er et fantastisk bet.
For ikke å snakke om NAc og VAcc på kjøpet.
Mye kan fortsatt skje denne uken.
Aasen er vertfall en som kan sies å ha lykkes med plasseringene sine både på og utenfor børsen, så han bør kunne være som en bjellesau å rekne
Jeg ser det er mye frem og tilbake om man skal kjøpe aksjer eller tegningsretter, og hva som lønner seg.
Jeg er vel for småfisk å regne i den store sammenhengen her, men har fulgt med både i denne tråden samt både det gamle og det nye forumet på Hegnar. Jeg har også i løpet av den tiden rukket å bli med på både opp- og nedturer med PCIB. Det har ikke skremt meg ennå, men emisjonen har dratt aksjen overraskende langt ned.
Jeg har uansett tenkt å overtegne og bli med på ferden videre, da jeg mener det fundamentale ikke er endret og jeg har ståltro på både teknologien og ledelsen.
Sett ut fra det rent økonomiske, kan det hende det ikke lønner seg å benytte tegningsretter (dersom aksjen faller under emisjonsprisen) . For min del er en del av hensikten med å (over)tegne muligheten til å faktisk bidra med noe direkte til PCIB og ikke bare betale penger til aksjeeiere som enten ikke vil være med, tar ut fortjeneste eller bare trader for gøy…
Skulle alt, mot formodning, gå åt skogen, vil jeg i hvert fall sitte igjen og vite at en del av mine penger har gått uavkortet til kreftforskning og PCIB. Skulle det gå VEIEN? Da ler vi vel alle hele veien til banken.
Så får vi krysse fingrene, uansett hvilken strategi vi har valgt og stå ved valget.
Og til alle haussere og baissere, så vil jeg si at det er morsommere å lese haussing da dette tross alt er mennesker med et positivt syn. Uansett tar jeg både haussing og baissing med en klype salt, og står for mitt valg… Men litt underholdende er det jo, som ‘krigen’ mellom synthere og hardrockere på 80-tallet.
Nå får vi vel bare feste beltet og dra ned bøylen. Hva hadde vel verden vært uten berg- og dalbaner? PCIB er en av de råeste!
Har det vært så mye baissing her da? Synes de fleste kritiske synspunktene på PCIB de siste månedene har vært veldig godt begrunnet…
Herregud, for en gjeng med surrehuer vi er! Virrer rundt som hodeløse høns. vi skulle sett oss selv nå
Det er ikke enkelt å tenke klart nå og jeg er, som flere her inne, forbanna og oppgitt over kursutviklingen som kan virke utrolig urettferdig. Urettferdig fordi mange av oss kjenner caset så godt til å vite at aksjen er verdt mer og ikke minst urettferdig fordi nå får mange der ute sjansen til å få seg et deilig stykke biff for en slikk og ingenting, eller?
For å roe ned nervene uten behov for å drikke konjakk eller annet stimuli legger jeg ved denne kursutviklingen fra forrige emisjon. Husk at denne gangen har vi PF2 løpet så å si ferdig, finansiering klart fram til interim avlesning og kanskje lenger, alle de store investorene på laget og potensielle super nyheter i Oktober og Desember. Hva fan kan gå galt??
Selvfølgelig kan ting gå galt men som Herr.Myrlid har skjønt så er dette et spill der man ser på oddsen for at ting går åt skogen eller ikke, ikke verre enn det og samtidig så vanskelig.
Dere kan jo bare gjette hva den røde streken symboliserer starten på. Datoen var forøvrig 05. Januar 2017…
Selvfølgelig er det er forskjell på baissing og kritiske synspunkter. Det morsomme er vel mest at de som baisser ser alle positive argumenter som haussing og sine egne argumenter som en fasit. Alle som hausser, derimot, ser alle kritiske bemerkninger som baissing og selvfølgelig tar alle som kommer med kritiske kommentarer feil.
Vi lever tydeligvis i en stadig mer polarisert verden.
Det fine er at jeg selv kan velge hva jeg tar hensyn til av synspunkter, både de positive og de som er mer kritiske.
Nå nevnte jeg også forumet på Hegnar i mitt innlegg, og det bærer kanskje i større grad preg av denne krigen, selv om det også finnes antydninger til noe av det samme her.
Hva jeg velger å se på som haussing og baissing velger jeg ut i fra eget ståsted. Om noen derimot føler seg truffet, og eventuelt føler de må forsvare et kritisk innlegg, så taler vel det for seg selv?
Jeg føler jeg har begrunnet mitt syn på bruk av mine tegningsretter ganske greit, så får andre gjøre det de selv føler for.
Og for oss alle så er det jo bare positivt desto flere selskaper som jobber beinhardt for å finne gode behandlinger for kreft. Det er ingen grunn til å heie på et firma fremfor et annet. De jobber alle mot samme mål, så vi bør heller juble for hvert eneste resultat som bringer oss nærmere en kur.
Det gjør jeg, selv om jeg ikke har aksjer i alle.
Jaja. Ble bare interessert i hva du anså som baissing, men skjønner at det er noe du definerer selv ut i fra hva du føler om ett innlegg. Da er jo den saken grei.
Don
Fint at du legger ut bildet med den røde streken.
Argumentene var de samme da som nå. «Hvorfor skal vi kjøpe nå da det kommer millioner av emisjonsaksjer aksjer til kr____ ut på markedet snart?»
Jeg gjorde det motsatte og tjente et lass med penger. Håper og tror på Dacapo.
Enkelt forklart regner jeg stadig gjentagende innlegg med samme informasjon som baissing eller haussing. Ting blir ikke riktig selv om det nødvendigvis skrives ofte.
Selv velger jeg å se på det fundamentale, som sammen med mine egne forhåpninger og forventninger, gjør at jeg kan ta et valg jeg selv kan stå for.
Å tape penger er greit for meg, så lenge det er gjort ut i fra mine egne vurderinger. Da smaker det desto bedre dersom det går veien.
Biotek virker å være religion for noen, der det kun finnes en gud… Jeg er ikke religiøs!
Kopiert innlegg fra Karlman paa HO
Noen er i allefall glad i tegningsretter;-)) Boersmelding sendt ut etter boersstengetid i dag.
Disclosure of large shareholdings
Bergen, 24 September 2018 - Myrlid AS, a company controlled by Kjetil Myrlid
Aasen, has today, purchased 129,800 subscription rights in PCI Biotech Holding
ASA’s (“PCI Biotech”) ongoing rights issue. The terms of the subscription rights
are described in PCI Biotech’s prospectus dated 17 September 2018. As a result
of this transaction, Myrlid AS has increased its holding in PCI Biotech to
1,240,000 shares and 725,000 subscriptions rights, or from 4.96%, prior to the
initiation of the ongoing rights issue, to 7.86% of the current issued and
outstanding shares and votes in PCI Biotech (whereof 4.96% are shares and 2.90%
are subscription rights).
Aasen, including close associates, holds 1,720,000 shares and 993,800
subscription rights in PCI Biotech, equal to 10.86% ownership of the current
issued and outstanding shares and votes in PCI Biotech (whereof 6.88% are shares
and 3,98% are subscription rights).
This notification is based on the share capital of PCI Biotech being NOK
74,984,670 divided on 24,994,890 shares.
Myrild AS har økt, men hva med posten AASEN KJETIL MYRLID?
Aasen, including close associates, holds 1,720,000 shares and 993,800
subscription rights in PCI Biotech, equal to 10.86% ownership of the current
issued and outstanding shares and votes in PCI Biotech (whereof 6.88% are shares
and 3,98% are subscription rights).
Vel, noen kommer til aa bli fryktelig rike, naar vaar leveringsteknologi hjelper vaksiner med og loese store deler av kreftgaaten.;-))