Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Om shorten er på 0.91% nå, hvor stor andel vil den være på når de nye aksjene er ute i markedet?

Regner med denne shorten i praksis er inndekt ved tegningsretter. Så ingen glede her…

1 Like

, 6%

Men hvilken relevans har det?
Sikkert lånt aksjene til myrlid eller hva han heter statistikken som har gått ut eller ned på topp 50 siste uka. Lurer på hva renta er?

Vinn vinn for utlåner iallefall

I den forstand at det forsterker kursoppgang ved mulig positive nyheter. Det sammen med at top 50 omtrent ikke har solgt samtidig som kursen fallt 45-50% siden emisjon ble kjent. Shorten på omtrent 1% forklarer noe av fallet da. Når pivotal fase II og AA løp basert på interim resultater og studieoppsett med full finansiering og bedrede data ble kjent er risiko tatt betydelig ned. Det sammen med short (som før eller siden må dekkes inn, aksjer kalles tilbake) er bare GLEDELIG!

1 Like

Alltid gledelig når en skjønner hvor salg kom fra all den tid top 50 nærmest ikke har redusert sin beholdning!

2 Likes

Pengene må være på konto 5.10. Bommet en gang på det selv , trodde det holdt med trekkdatoen. Det gjorde det ikke.

1 Like

Sikkert Myrlid som har lånt ut tipper jeg ut i fra aksjonærliste til en kortsiktig garantist. Dekker inn med emisjonsaksjer eller retter. Greit å få kortsiktige garantister ut fortest mulig hvis de likevel skulle selge seg ut snart. Blir mindre salgspress når emisjonsaksjene kommer.

1 Like

Det har litt å si om man har lyst til å ligge rett under 0.5% grensa og spekulere i å vise short eller ikke.

Når de nye aksjene er ute i markedet så vil man automatisk være nærmere 0.5% enn 0.91% er i dag.

pitbull m.fl.,

aller først; det er styret som har ansvaret for emisjonen - ikke ledelsen.

Når det gjelder alternativene til den emisjonen vi nå nettopp har lagt bak oss, har vi ikke, og vil vi ikke få, innblikk i hvilke som forelå.

For min del er jeg rimelig sikker på at en ved halvårsskiftet var kommet svært langt i forhandlinger om utlisensiering, men et stykke ut i juli måned skar det seg. Styret var rett og slett ikke fornøyd med tilbudet. Sjøl om det kunne være fristende med en betydelig forskuddsbetaling og deretter et antall milepælsutbetalinger som trolig hadde betydd at selskapet kunne ha unngått emisjoner i overskuelig framtid, så har styret vurdert det slik at selskapet på lengre sikt ville være tjent med å skaffe kapital til den pivotale studien på annen måte.

Som jeg har skrevet før, har jeg tillit til at styret her gjorde et riktig valg. PCIB skal ikke selge seg billig - i særdeleshet ikke når det gjelder spydspissproduktet.

Så er det jo slik at en på et seinere tidspunkt vil måtte ta inn en eller flere partnere. Det kan skje når PCIBs behandlingsløsning er markedsklar, men kan skje før, f.eks. når den foreløpige tillatelsen foreligger.

20 Likes

Da er herren signet og overtegnet i emisjonen! Så får vi håpe ettertiden viser at det var en lønnsom investering.

5 Likes

Har du noen kilder på dette? Eller er det ren spekulasjon?

Har også signert og overtegnet, dog marginalt. Liker runde tall og etter siste emisjon med overtegning endte jeg opp med litt “rart” tall. Greit å få det i hele tusen og regner med at det går i orden denne gang. Denne emisjonen ble litt “vondere” enn den forrige da investeringen nå blir ~3 ganger så stor selv om antall aksjer bare øker med 50%

Så er det bare å håpe på gode nyheter og samme utvikling som etter forrige emisjon.

1 Like

Dette tror jeg du vet svaret på Christian. For min del kommer det i hvert fall tydelig fram at dette er abacus sine tanker om hva som muligens har hendt.

3 Likes

Idag er visst fristen for å tegne PCIB gjennom Nordnets “mine corporate actions” for Zero-kontoer. Kan se ut til at alle zero-kontoer tegner en felles pott i emisjonen, og så fordeles aksjene etterpå. Fristen for å betale er også idag. Kunder med t-retter på Zero-konto kan ikke konvertere retter via VPS, det ser ut til å måtte gjøres via Nordnet (om jeg ikke har misforstått)

Hadde jeg visst dette hadde jeg hatt emisjonspenger på konto idag og ikke i morgen tidlig… jaja, får satse på at pengene ikke trekkes med en gang imorra. Hvis jeg ikke får tegne så er det ikke akkurat verdens undergang heller, selv om jeg gjerne vil ha mine egne “nytrykte” aksjer fremfor å kjøpe noen andres brukte. :wink:

1 Like

Pengene blir ikke trukket før i morgen
Fra Nordnet: "2018-10-03 trekker vi penger og tildeler betalte tegnede aksjer "

1 Like

Abstracts accepted for presentation at ESMO 2018 as Poster – suffix P or TiP – will be published online via the ESMO website at 00:05 CEST on Tuesday, 9 October 2018.
Abstracts accepted for presentation at ESMO 2018 as Proffered Paper (oral presentation) or Poster Discussion will be published online via the ESMO website at 12:00 CEST on Friday, 19 October 2018.
All Late-breaking abstracts will be made public at the start of the official Congress session during which they are presented.
The Publication schedule of Abstracts and Late-breaking abstracts selected for inclusion in the ESMO Press Programme, will be available 10 days before the Congress.

3 Likes

Japp dette er helt rett. :slight_smile:

Abstracts accepted - i flertall

tenk om man fikk exstension studie data og oppdatering på dybdeanalysen for FimaVacc på samme konferansen.
DA SMELLER DET NO HELT FORJÆVLIG !!!

2 Likes

Info fra hjemmesiden til ESMO, Jaxi… Det er klart det er i flertall…

lov å håpe da!! :yum: de har iallefall hatt nok tid til å analysere ferdig FimaVacc studiet iforhold til hva de guidet av tid dette ville ta…

1 Like