vell, nå er markedet 50% irrasjonelt så man skal aldri si aldri
Det vi vel kan oppleve hele denne uken er at det fortsatt er noen som må selge aksjer for å finansiere emisjons handelen.
Så jeg har lite tro på noen vesentlig kursøkning denne uken med mindre det skulle komme noen gode nyheter
tok en post i PCIB i dag som en trade, noen som har en fundamental oversikt på stell og kan dele den? typ triggere, hvor selskapet er atm osv.
vil tro at folk som Snøffelen eller Savepig har noe sånt liggende
Første trigger kommer om 1 uke, himmel eller helvete alt ettersom.
Bullcase, alle som får dobbel behandling får CR eller PR, satser på data fra 4-7 pasienter.
Bearcase kan man tenke seg selv…
Tipper data fra 4 pasienter. Tipper bedre data enn fra doseeskaleringsstudien pga dobbel behandling. Blir utrolig spennende.
Når vi innen ikke for mange mnd har data fra 7 personer, har vi totalt data fra 14 personer fra kohort 4 (6+1+7). Videre blir OS fulgt opp. Da vet vi mer hvor dette ender tror jeg.
Slik jeg forstår det her så får vi vite antall aksjer vi får tegnet den 4. oktober, og så trenger ikke pengene være på trekkontoen før mandag 8. oktober? (vil bare være helt sikker på at jeg har pengene på rette kontoen innen fristen)
Velkommen til short-registeret, PCIB
Interessant. Jeg har trodd at hvis det var noen kortsiktige garantister så ville de shortet aksjen og så dukker denne her opp.
Det er vel grunn til å tro at “shorten” er satt da det ble klart at PCIB trengte penger og satte emisjonskursen til kr. 30.-
Tror mer på at en kortsiktig garantist låner aksjer av noen av de større, Så selger de aksjen og i stedet for å dekke inn med å kjøpe aksjen i markedet bruker de retter eller emisjonsaksjer.
Ble vel som vi diskuterte og det er ikke rart at kursen har kræsjet når 0,91% av aksjene er shortet samtidig som de skulle hente inn 360 mill. Jeg tror vi kan se en kjemperekyl når dette snur.
Uansett hvordan “shorten” er satt så kan dette være en forklaring på hvorfor det gikk så fort nedover med kursen i emisjons-perioden. Nå var imidlertid volumet på “shorten” relativt beskjeden.
ble ikke shorten satt først 1 okt?
Ihvertfall 0.42% ble satt på type 33kr?
det skal vel dekkes inn en dag også
Dette må vel nesten dekkes inn med emi-aksjer?
Negativ arbitrasje på omsettelige tr-emisjon. Har jeg aldri tenkt over muligheten for før.
nei, lærte noe nytt , så kom det noe godt ut av dette å.
Jøss omtrent en prosent short. Gledelig, da blir det inndekning ved mulig positive nyheter og ekstra rally.