tråden har tatt en ny vending.snøffelen har funnet ut at en konkurrent muligens eneste avbryter rekruttering fase 3 for gallegangskreft.fullt mulig de har tatt en titt på pcib sine resultater og innsett at dette slår de ikke.
Fra HO. Hvis Artic kommer på banen med analyse/anbefaling blir det interessant.
Innlegg av: Sorlendingen (22.12.16 22:04 ), lest 400 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB- PCBIO på SSE, snarlig analyse fra SEB?
Etter at Hans Petter Bøhn ble styreformann i Pcib er det ingen analytikere som følger selskapet lenger, meg bekjent. På in-depth presentasjonen i november var det to kvinner tilstede. Den ene var Susanne Stuffers fra Artic, hvem den andre var vet jeg ikke. Susanne Stuffers har doktorgrad. Tittelen på avhandlingen hennes var; The role of ESCRT proteins and phosphoinositides in MVE biogenesis, endocytic trafficking and disease. Hun studerte ved Fakultetsdivisjon Det Norske Radiumhospital.
Hun hadde et spørsmål på presentasjonen. Dette gikk på SiRNA, mRNA og lipider så vidt jeg husker. Må innrømme at jeg ikke skjønte så mye verken av spørsmål eller svar. Uansett, for meg er det interessant at en person med hennes bakgrunn har fattet interesse for Pcib. Hvis hun har tro på teknologien til Pcib vil hun trolig anbefale selskapet til Artic sine kunder, og er vi riktig heldige, kan det komme en analyse av selskapet!
her er innlegget hans:
innlegg av: Snøffelen (22.12.16 20:11 ), lest 763 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: Er det AstraZeneca som er eieren av 500k aksjer i PCIB?
Går tydeligvis ikke så bra med PCIBs eneste konkurrent på gallegangskreft.
Greie nyheter selv om de uansett ikke er i nærheten av PCIB sine resultater
"Concordia International Shares Off 3% Pre-Bell; Terminates Enrollment in Cholangiocarcinoma Treatment Study
December 19, 2016, 08:36:31 AM EDT By MT Newswires, MT Newswires
Concordia International ( CXRX ) shares were lower over 3% in recent pre-market trade after the company said it has decided to terminate enrollment for its phase 3 trial of Photodynamic Therapy with Photofrin as a potential treatment for cholangiocarcinoma, a rare form of cancer.
The company said that patients currently enrolled in the phase 3 trial will continue through to completion.
“The decision to end the trial does not diminish management’s confidence in PDT with Photofrin’s potential as a commercial product,” Concordia said. “Rather, it is reflective of some of the challenges the company experienced enrolling the trial for a rare disease that affects a relatively small patient population. The company intends to redirect its resources to other potential PDT with Photofrin opportunities.”
sitat slutt
Dette er mitt største ankepunkt mot PCIB ifht. kursmål og potensiale. Når antall pasienter som får denne sykdommen er rundt 3000 i vesten etter hva jeg leste i en Q-rapport, er det ikke lymfekreft størrelse på markedet vi snakker her. Har prøvd skrive dette på HO men har blitt møtt med døve ører.
PCIB kan aldri overgå Nano i kurs eller børsverdi. Flere sammenligner selskapene men jeg mener det er fåfengt.
PCIB kan nok bli verd 2+ mrd. om de lykkes men kanskje ikke så mye mer?
PCIB har 3 forskningsområder der forskning på gallegangskreft er med i ene delen. Så de har flere ben å stå på. Lykkes de på gallegangskreft er det naturlig å teste metoden på andre krefttyper og slike tanker vil garantert en eventuell partner vurdere nøye.
Ja gallegangskreft er en sjelden krefttype og det betyr at prisen for å leve litt lengre vil bli høy for pasienten/staten/forsikringssselskapet. Og er man så uheldig å få denne krefttypen er man nok rimelig desperat etter å forlenge livet en stund. Kanskje kan man også bli kurert hvis man har flaks? CR er pasientens eneste sjangse.
Og det som teller for cash inn er antall behandlinger*pris per behandling.
Ja gallegangskreft er en sjelden krefttype og det betyr at prisen for å leve litt lengre vil bli høy for pasienten/staten/forsikringssselskapet.
Det er jo en viss etikk også i dette, man kan liksom ikke ta mange hundre tusen for en medisin hvis folk ikke har råd til å betale for den?
Og sykdommen er såvidt jeg forstår mer vanlig i Asia enn resten av verden, og asiaterne er ikke de rikeste menneskene i verden?
Tror du en bonde i Kina har råd til en medisin som muligens forlenger livet noen mnd / år til mange hundre tusen kr. hvis han heller kan gi disse pengene til familien som er igjen?
Nocturne, her har du ikke tatt med alle sider ved caset. Gallegangskreft er en innfallsport og regulatorisk strategi. Bare for den vertikalen til pcib så er potensialet at mange Big Pharma kan ha bruk av amphinex til å få større effekt av sine medisiner. Så akkurat som at du i caset NANO ikke kan bruke 3l fl som målestokk kan du for pcib ikke bruke gallegang som måkestokk.
Med hensyn til at dette er siste børsdag før 27. desember og at romjulen historisk er god, vil jeg tro en kurs rett nord for 13 er en fornuftig inngang?
Det er vel selvsagt også sannsynlig at den skal falle litt tilbake mot 7,-.
Begynner å blinke rødt for planen om gratis tegningsretter nå, gledelig nok.
Begynner å blinke rødt for planen om gratis tegningsretter nå, gledelig nok.
Hva mener du?
Antar at Savepig regner med at vi er nær bunn nå, og at tr ikke blir omsatt nær null. Eller tar jeg feil?
Antar at Savepig regner med at vi er nær bunn nå, og at tr ikke blir omsatt nær null. Eller tar jeg feil?
Kan være @Savepig får rett, all den tid dette er romjul og ikke så mange som er på børs + det er en hel uke neste uke for å få t-retter. Neste uke kan det være kjøpspress på de som ikke har fått kjøpt t-retter enda (les = meg).
Noen som kan svare på hvordan jeg benytter meg av tegningsrettighetene? Jeg har Netfonds. Har de noe for dette? Det eneste jeg fant var et skjema som sier: “Kun for Netfonds Liv kunder med investeringskonto”. Jeg sjekket også på vps.no, og de har jo et skjema som ser riktig ut.
I nordnet kunne jeg bare trykke aksepter når den muligheten kom i traderen. Det var vel noen dager etter at perioden gikk ut i Hugo mener jeg. Så jeg tror at det kommer melding 5.01 med frist for å bruke rettene. Da kommer muligheten i traderen din tror jeg.
Ser litt svart ut for å få kjøpe billige retter. Men pris på 14 kroner uaktuelt. Da venter jeg heller på gevinssikringen etterpå. Hadde vurdert kjøp på rundt 9- 10 kroner, men ikke så høyt over emisjonskurs som 100% over. Det er for drøyt vel. Eller hva syns dere?
I utgangspunktet har du rett, gevinstsikring vil kunne ta prisen på aksjene ned mot emisjonskursen i tidsrommet fremover.
Men selv etter at emisjonsaksjene kommer i omløp så er market cap på selskapet så lav ved en kurs på 14 at de som venter på billig inngang risikerer at til og med en moderat melding trigger prisen til å fyke av sted. Så akkurat nå er det ganske spekulativt både å sitte inne og sitte ute. Bare mine to cents.
Kan love at det er mange emisjonsaksjer som kjøpes for en helt annen intensjon enn å omsettes på kr 9, de er av markedet for lange tider.
Satser på at PCI blir en av årets raketter
Binært. Hvis det fundamentale slår til lik vi håper, så er det ensbetydende med at kursen skal godt opp.
Tok noen nå siden jeg har bestemt meg for at jeg skal ha uansett. Kjøpte alt fra 7.99-8.50. Ikke så mye penger.
ACHTUNG MERK KREATIV KUTTING PÅ TOPPEN AV CHART, EUFORISENSUR
Synes dette begynner å se veldig bull ut, på tross av at en vet om at folk skal kjøpe aksjer i emisjonen, så bryter vi SMA50 oppover i dag.
Sitter og spekulerer på hvor mange tegningsretter som er kjøpt med tanke på bli brukt de siste dagene, i motsetning til tegningsretter som er kjøpt for å trade med.
For de som først kjøper en tegningsrett til 7 og deretter en aksje til 7 har jo ikke til hensikt å selge den aksjen for 9 akkurat.