Eneste naturlige å gjøre nå er å kjøpe hvis man kan. Jeg har tatt en post i dag, for første gang siden i fjor.
Vi får håpe du har rett i det Gautosaur!
Geiran, Nyenburgh garanterte for 99 000 000 kroner, hva tror du de tenkte da de gjorde det?
At de skulle tjene 3,5 millioner kroner?
Har vært med på nok konkurser til å være enig med deg i det. Håper inderlig ikke PCIB blir en til på den lista. Vi får håpe markedet ser lyset til PCIB
Har prøvd å forklare dette flere ganger. Mange her tror visst at 3.5 mill er mye penger for Nyenburgh
Du tror altså Nyenburgh gjorde dette for å tjene 3,5 millioner kroner?
Tror du er ganske alene om å mene det.
Snøffelen: Ja. Det finnes ikke spor av Nyenburg på noen aksjonærlister og det er ingenting som tilsier at de har drevet shorting for å få ned kursen for å få tak i mest mulig.
Men når det er sagt, så har de nok gjort sin due dilligence og tar i emisjonen fordi rewarden er større enn risken.
Nyenburgh Investment Partners (NYIP) helps companies moving forward, with a main focus on investments in the life sciences sector. Healthcare is one of the important components of society. Over the years many different diseases arise and are hard to fight with the proper cure. Because of all the external influences people get diseases more often, which are not diagnosed, or there is a high unmet medical need.
Biomedical research and development is very costly in time and costs. It is meaningful to society that innovative research and development on medical fields will continue.
An extensive network of experts and professionals is in place to quickly assess the possibilities of financial solutions in which a company is in need of. Creative ways are often the path to success of finding employment of capital. NYIP often collaborates with bankers, management and other external sources to evaluate potential investment opportunities across a company’s capital structure in order to create a win-win situation and making a company go forward in its core activities.
Nei nei geiran, dem skulle bare ha 3.5 mill i cash. Kommer sikkert til å kaste ut alle aksjer med en gang de er på konto.
Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg påpeker her:
Under emien skulle Nyenburgh drive opp prisen på rettene for de skulle inn med en større post. Fasit: Rettene ble verdiløse.
Nå prøver dere på at Nyenburgh er den hvite ridderen som skal ha millioner med aksjer og drive prisen på aksjen opp.
Ser dere hvor jeg vil hen?
Hvis du tror at Nyenburgh ikke har hatt en finger med i spillet med å få kursen ned til 30kr og tegningsretten ned til 0kr så er du rimelig naiv.
Nyenburgh hadde 4 prioritet til å få noen som helst aksjer til 30 kr
og hadde aksjekursen f.eks vært 35 kr den 1 okt hadde en tegningsrett vært verdt 5 kr og da hadde denne emisjonen vært fulltegnet vil jeg påstå og Nyenburgh hadde fått 0 aksjer.
nå ser det altså ut til at de får 440.000 aksjer som garantist, samt at jeg mistenker at de har tett på meldeplikten i t-retter oxo
Det jeg påpeker er at de ikke garanterer for emisjonen kun for å tjene 3.5 mill. Det er det du ikke ser ut til å forstå.
Har heller aldri sagt at de har kjøpt retter eller aksjer under emisjonen.
Jeg sier bare at de ikke gjør dette kun for å tjene 3.5 mill.
Jeg sopte sammen det jeg hadde av penger for å bruke min tegningsretter, og klarte nær 90%, og så tenkte jeg at jeg på de siste 10% så skulle jeg vente nærmere slutten så de kanskje ble verdt noe mer enn 2-3 kroner stykk, men på siste dagen så ble de så lite verdt at jeg tenkte det var bedre at de gikk i sekken enn at jeg plutselig hadde gjort noe dumt for å tjene noen tusenlapper, verdien på slutten var vel under 20 øre.
Betyr det at jeg er negativ til aksjen?
Så må du regne med at det er noen spekulanter som har kjøpt på veien ned, i håp om å kunne gjøre noen hundre prosent på noen dager, eller timer.
Har noen brukt 20 000 kroner på å kjøpe 50 000 tegningsretter til 40 øre stykk, så tviler jeg på at de bruker 1,5 millioner kroner på aksjer til 30 kroner som de skal selge i markedet.
At ingen har gjort en slik gamble tror jeg ikke noe på.
I det perspektivet synes jeg det var god opplsutning, var vel relativt god overtegning på de som valgte å kjøpe aksjer også.
Uansett, pengene er på bok, og aksjen er etter alle målestokker grisebillig.
At andre enn meg også får aksjer til god pris får jeg være storsinnet nok til å unne dem.
La oss anta at det er som du sier JAXI. Hvis vi antar at det er de som nå står for salgspresset, så tyder det på at de ikke ønsker alle de 440.000 aksjene, og velger å ta et lite tap så lenge tapet er mindre enn provisjonen som garantist.
so here is the effective price per new share for Nyenburgh.
((440,000 shares x 30kr)-3,500,000 fee)/440000 shares= 22,045 kr (effective price per share). which 26,5% discount from emi- price, not a bad deal
this is hurting me
Tro kan man gjøre i kirken. Inntil Nyenburgh viser seg med aksjer i aksjonærlisten er det ikke fnugg av bevis for noe her.
Jeg bøyer meg i støvet for bevis når den dagen kommer.
10.424.108 aksjer tegnet inklusiv overtegning. 77% av de tilbudte aksjene ble tegnet med retter. 10% av tilbudte aksjer er tegnet som overtegning eller tegning uten å eie retter.
ja, så var emisjonen over.
Kom eg dårlig ut av dette økonomisk ? ja, sikkert 2-3,5 millioner tap.
Tror eg det ordner seg fra en kurs på 30kr.
Ja, eg tror GGK helt ALENE vil ordne en tidobling.
Vil det gi meg nok penger , ja- så da får vi unne andre og komme inn som Snøffelen sier. Lite en kan gjøre med det no.
Antagelig får Nyenburgh adskillig flere ‘garantist-aksjer’ siden mange av de andre garantistene har fulltegnet for sitt garantiansvar allerede. Tipper Nyenburgh får opp mot 1 mill aksjer på sin garanti.
Mye tyder derfor på at de dukker opp som betydelig aksjonær i PCIB etter emisjonen.
Etter mine beregninger så blir garantistene tildelt følgende antall aksjer.
Min påstand er at noen av disse ikke hadde sett for seg at de skulle ende opp med aksjer. Mistenker da spesielt de mindre med en del aksjer fra før. Det er nok til å presse prisen ned når de sikrer gevinsten og sier takk for seg. Forhåpentligvis midlertidig.
Garantist | Tildeling |
---|---|
Nyenburg Holding B.V. | 440,000 |
MP Pensjon PK | 400,000 |
Fondsavanse AS | 175,556 |
Norda ASA | 106,667 |
Verdipapirfondet First Globalt Fokus | 106,667 |
Myrlid AS | 88,889 |
Kistefos AS | 66,667 |
Altitude AS | 53,333 |
Veslik AS | 33,333 |
Storebrand Norge Indeks | 33,333 |