Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Når blir denne oppdatert ?
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010405640

Da hadde de vel børsmeldt at resultatene blir forsinket pga. arbeid med patenter?

1 Like

Når har det blitt børsmeldt tidligere?

Meg bekjent har det ikke skjedd at PCIB har utsatt publiseringen av kliniske data pga. arbeid med patenter mens de har vært børsnotert.

1 Like

Appropo børs, når pcib kom på Oslo børsen så skulle det være klart at ting skulle skje samme år, mener å huske at det var en her på forumet som hadde ringt Oslo børs å spurt hva forutsetningene var for og komme på børs.

Tyder det på at det kommer noe stort?

@Savage

Se innlegg nr. 3344

1 Like

Hør fra min 38:00 til 38:20 … Hva skjer med Jonas? hehe :nerd_face::innocent:

Litt spekulasjoner😊
Som nevnt over her, hva skjer? Jonas som rister «febrilsk» på hodet… Hva skjuler han av info :star_struck:

5 Likes

La merker til det samme. Snodig reaksjon.

1 Like

Han vet noe, ingen tvil, hvorfor skal han ellers reagere sånn… hehe :wink:

1 Like

Mange ganger er det gøy med spekulasjoner om man tar dem nettopp for hva de er; spekulasjoner. Kanskje Einarsson har bryllupsdag den 21. oktober og har hodet fullt av sin planlagte overraskelse til kona. Men kanskje har det noe med PCIB å gjøre. Mon tro hva dét i så fall kan være …

1 Like

Dette var det mest positive på lenge, altså, hoderistingen til Einarsson.
It’s hope in hanging snore.

Hehe, kjekt med spekulasjoner i en sånn periode som nå!

Han blir litt satt ut ja…men kan jo være han tenkte på servitøren i kantinen el. kanskje han vet noe mer om presentasjonen på ESMO, enn det vi vet…

1 Like

Jeg synes Einarsson peker på en mulig årsak til det kraftige fallet: Mange små aksjonærer som har satset i meste laget i forhold til egen økonomi og som har hatt små muligheter til å benytte sine tegningsretter. Også folk langt opp på topp20 har satset “alt” og var ikke forberedt på å forsvare sin posisjon ved å ha reserver tilgjengelig. Vi burde alle forstått at emisjonen måtte komme. Hvorfor de fleste av oss beholdt “skylappene” på blir bare spekulasjoner. Ventet gode nyheter som ville gjort emisjonen like lukrativ som den forrige?

3 Likes

Hehe, ja, når hoderisting de ikke har redigert bort er halmstrået…

Jeg bet meg merke i Radforsk sin holdning som aksjonær og at det sammenfaller litt med min, jeg skjønner det tar litt tid og kan ikke annet enn å sitte i båten.

1 Like

Jeg regnet med at en emisjon ville komme. Men bommet ihvertfall på tre forhold: Jeg trodde det vedtaket om fullmakt til en 10% emisjon sa noe om en mulig rettet emisjon. Men ifølge svar jeg fikk her så er det visst snarere regelen enn unntaket at man ber om slike fullmakter. Syns det virker rart å sende slike signaler, men… Der jeg nok bommet mer og saklig sett tok feil var at jeg trodde emisjonen ville bli mindre enn den ble. Og den feiltagelsen skyldes at jeg festet litt for stor lit til spekulasjoner hos HO om hvor mange pasienter den pivotale studien ville omfatte og dermed hva den ville koste. Det tredje jeg kanskje (dermed) også bommet litt på var at det kanskje ikke bare ville være mindre aksjonærer som ikke ville kunne delta fullt ut i emisjonen. Einarsson sa jo også i podcasten at heller ikke Radiumhospitalets forskningsstiftelse tegnet seg for mer enn fem millioner kroner. Fulltegning fra deres side ville vel krevd 16.623.570… Så de solgte altså også en haug med tegningsretter og bidro med sitt til å presse kursen ned. Spør meg også selv om ikke et par større til en viss grad kan ha fungert som “bjellesauer” som solgte tidlig ? Ser det for meg litt som å hoppe opp på ripa av en båt og ta solid sats for å hoppe i land.

4 Likes

Can someone put a short highlights summary from what JE has said (My Norwegian is as bad as my Chinese, well slightly better actually🤫) but I will appreciate some help if possible

Basically that Radforsk is an investor with a longer time span. He suggested that the collapse of the stock price is due to the amount of smaller investors who might not have the money to fully participate in the emission and therefore end up getting diluted.

Also, in hindsight they might have done things differently, but maybe another way of financing wouldn’t have been successful in the end.
Now we have money in place and the pivotal study is ready to commence.

7 Likes

@OlavA

Jeg skal villig innrømme at jeg hadde svært liten tro på at det ville komme en fortrinnsretta emisjon. Ja, faktisk holdt jeg det som den minst sannsynlige måten å finansiere den pivotale fasen på.

En retta emisjon innenfor styrets fullmakt ville i beste fall gitt drøye 100 millioner kroner. At det på langt nær ville vært nok, hadde jeg sterk mistanke om - og ble jeg fullt ut klar over at det var slik etter at jeg leste analysen fra Arctic Securities i februar.

Så kunne sjølsagt styret ha innkalt til en ekstraordinær generalforsaming i vår og bedt om utvida fullmakt og deretter kjørt en retta emisjon (eventuelt med en etterfølgende reparasjonsemisjon) eller en kjapp book-building.

At så ikke skjedde er jeg overbevist om skyldtes at en på dette tidspunkt var kommet langt i prosessen med en partneravtale. Så gikk denne i stå i juli - og da hasta det fælt med å skaffe de nødvendige midlene.

I etterpåklokskapens lys kan en stille seg spørsmålet; hvorfor ble ikke styrets fullmakt brukt i vår? Kanskje hadde en da hatt en sterkere posisjon i forhandlingene?

3 Likes

@anon28538868, thanks :pray: . If that’s only what he said then we already have many JE(s) in this forum :grin:

Of course there was more, but those are the things I felt were notable. Others may elaborate further. :slight_smile:

1 Like