Beundringsverdig hvordan enkelte fremdeles lovpriser og skryter av ledelsen i PCIB. Mulig at ledelsen i PCIB er god, som mange her hevder, og som jeg inntil nylig selv har ment. Men, når man bryter ting ned på detaljnivå så mener jeg at de har sviktet på ganske mange punkter. Uten å få tilstrekkelig kritikk for det. Alt fra imminent skandalen til stadige utsettelser av PFII og ikke minst hemmelighetskremmeriet rundt innrulleringen til extension studien. Angående fimaVACC resultatene er vel ennå guidingen delvis intakt, men jeg blir absolutt ikke overrasket om tidsestimatene sprekker her også. «Vi venter i det lengste med å informere aksjonærene gutter»! Helt motsatt av hva som er vanlig i andre bransjer. Gode nyheter kan man til nøds vente litt med, men dårlige, de skal frem i lyset ASAP! Irriterer meg grenseløst å tenke tilbake på hvor mange ganger ledelsen kunne meldt om forsinkelser på extension studiet. Vi satt i god tro og regnet på når vi kunne forvente informasjon og forsto ingenting om hvorfor det trakk såpass ut i tid. Skandale! Hører Jonas Einarsson prøver å forklare litt i dagens podkast angående hvorfor resultater trekker ut i tid, men jeg er fremdeles litt bitter akkurat nå og kjøper bare delvis disse forklaringene.
En god ledelse klarer å bevare aksjonærenes verdier. Vi har nå erfart en nedgang på sånn cirka 50 %. Vi har klort oss fast på taperlisten, nærmest hver bidige dag. Blir det stilt spørsmål så er det om å gjøre å tåkelegge mest mulig. For meg er dette en investering som jeg skal bli med til himmels eller til konkursboet. Men på veien dit (den ene eller andre veien) så bør ledelsen fremstå som gallionsfigurer. Jeg sliter med å se at våre ledere er noe særlig visjonære. Hans Peter Bøhn som styreleder er visjonær! That’s it! Og jeg skjønner ikke hvor Per Walday vil hen med sin evinnelige prat om risiko. Ønsker han at satsningen skal legges ned? Man må kunne ha en aura, en smittende entusiasme. Dette skal bli en suksess! Hvis ikke vår CEO kan melde noe slikt, hvorfor skal vi da sitte på et anonymt forum og ha vyer? Mannen er jo vaksinert mot å gi noen som helst retningsgivende signaler. Deler av meg ser på investeringen for å oppnå avkastning. Den andre delen investerer som et alternativ til å spytte inn penger til en eller annen frivillig organisasjon. Gallegangskreft er noe herk. Vi bør få bedre behandling til dette ut i markedet så snart som overhodet mulig. Nå er ett år «kastet bort» fra planlagt oppstart til vi faktisk er i gang (gitt at den siste guidingen holder stikk). Så kan vi velge å se positivt på det som jeg og har gjort inntil nylig siden det gir bedre tid til å få et perfekt design, vi får tatt en sjekk på 200 siter for å finne de 40 beste, etc. I realiteten derimot så tar konkurrenter innpå i kappløpet om å komme først til mål, pasienter dør og aksjonærenes verdier forvitrer.
What to do next:
Sende ledelsen på et kurs i kommunikasjon! Brett samtidig opp ermene og få litt fres over operasjonen, det er ikke kommunen dere jobber i!
Og til meg selv skal jeg sende en kaktus i posten for humøret mitt er dessverre alt for dårlig. Beklager min negative tilnærming. Jeg er bare så ekstremt møkka-lei av treghet. Tålmodigheten min har alltid vært en av mine store svakheter. Det skinner nok igjennom i mine innlegg om dagen men jeg klarer bare ikke sitte og lese om hvor fantastiske folk vi har i ledelsen uten å gi input. De slipper alt for billig unna denne elendigheten! Jeg har fremdeles troen på at de som er i ledelsen kan snu dette, men vis det da for svarte svingende