Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

This is very interesting. The puzzle pieces seem to fall together perfectly.

I’m a bit more excited about October 21 now, than I was a few days ago! :slight_smile:

1 Like

Hva er det egentlig Einarsson sier?? At PCIB sitter med saa gode resultater at de maa vente med aa presentere de for eierne, fordi de maa soeke om patentet foerst. Og frem til det er gjort, kan de ikke informere om noe som helst, for da blir patentet verdiloest!

Dette hoeres veldig bra ut;-))

2 Likes

Han svarte på spørsmål angående hvorfor det ofte tar lang tid før folk får vite resultater fra studier. Og dette kan være én grunn til at ting tar lang tid i Biotek.

Selskapene holder ikke tilbake data til det passer å slippe de. Men kommer det nye oppdagelser som gjør at de må søke patent, så kan det ta 6 måneder (+ -) ekstra før data slippes public. :smile:

Nå skal man ikke skape for store forhåpninger til 21. Oktober. Hørtes ut på Einarsson at det ikke var noe spesielt som kom til å bli publisert da, annet enn en oppdatering på dose eskaleringsstudiet. Men mulig det kommer en melding fra PCIB i nær fremtid (mulig like før/under ESMO)?

Anbefaler virkelig alle å høre på Radium podcasten og gjøre opp sin egen mening om dette. Det trenger absolutt ikke ha noe med PCIB å gjøre. Spørsmålet var hvorfor det tar så lang tid for Biotek selskaper å publisere data. :slight_smile:

7 Likes

Hva er dine tanker Mml på hva det kan være om det skulle vise seg att PCIB må søke nye patenter?

Jeg håper og tror det har noe med fimaVACC å gjøre, kanskje det kan bli snakk om fimaBACC igjen.

Eller noe ang abscopal effect og fimaCHEM.

Spennende blir det fremover uansett.

Er usikker på hva jeg skal tenke egentlig. Om PCIB vet om noe som er så til de grader kursdrivende, men som de ikke kan informere om før en viss dato, hvorfor da foreta en emisjon rett før? De kunne evt sikret seg mye mer penger til andre studier også ved å vente litt. Så det taler egentlig imot at det kommer noen meldinger snart.

På den annen side så er det utrolig hvor godt datoene for patent søknad og alt det der passer sammen med hva som ble sagt i podcasten i dag. Egentlig litt for godt til å være sant. Så jeg har et lite håp om positive meldinger allikevel.

Ingen av disse to scenarioene forandrer dog på min strategi i forhold til PCIB. Aksjene jeg har i dag har jeg også om 2-3 år. Såfremt det ikke blir oppkjøp eller svært negative meldinger. Kursen i mellomtiden spiller ingen rolle.

1 Like

Per W, Ronny S, Jonas E og resten av styre og staben så vel heller att kursen skulle gå opp å ikke ned i nærheten av 25 kroningen.
De tenkte nok aksjer til 30 kroner stk til aksjonærene skulle bli en god innvestering og godt mottat i markedet.

Att de skulle ventet med emisjon pga gode nyheter i nær fremtid, Betyr kanskje att det ikke er noen nyheter på vei de nærmeste ukene.

Her må vi nok bare fortsette å se kursen trades nedover til shorterene er ferdig/fornøyd.

Har veldig stor tro på att de tålmodige i PCIB kan bli rikelig belønnet en gang i fremtiden

2 Likes

Siden dette tydeligvis er en viktig input for PCIB kursen…får vi drahjelp i riktig retning idag…kanskje…

2018-10-12_08-32-06

7 Likes

Nå som kursen er tilnærmet halvert i samme periode som risiko er redusert kan like gjerne kursen stige noen kroner om dagen uten nyheter.

9 Likes

Jeg tror den lille korreksjonen vi hadde er bra for PCIB. Folk har solgt over hele linjen, og det er ikke utenkelig at flere velger å putte pengene i PCIB fremover. Pre-market i USA er skygrønt nå, så dette ser ut til å bli en veldig bra børsdag og lovende for neste uke. Tenker at Oslo Børs muligens starter i rødt før det ender opp godt i grønt. Lettere at aksjen stiger høyere når den er i positiv trend også. PCIB har vært i negativ trend veldig lenge nå. Tipper vi slutter på 29-30 i dag.

4 Likes

Jonas Einarson er ikke innsider i PCIB. Han aner ikke hvilke resultater de har. Det er ingen grunn til å forvente noenting på ESMO. Dere forleder mange folk med spekulasjoner basert på ingenting her nå.

3 Likes

Halvert kurs er ikke det samme som halvert markedsverdi. Penger på konto i biotek får sin verdi over tid via forskningen, ikke fordi de er på konto. De representerer derisk for all del. Men alvorlig talt er det greit å huske på at markedsverdien i dag er en dobling fra august i fjor. Det med at fimaChem har i løpet av det året blitt utsatt med ett år.
Så kanskje greit å være litt forsiktig i tanker om kursmål og hvor potent det er 21. Oktober.
PCIB ser lovende ut, men greit å løfte blikket litt. Ikke så imponert over hype på tynt grunnlag, det ble gjort før Q2 og emisjonsnyhet fant sted også. Det ble gjort om tegningsrettene også. Formuleringer som prater om halvert kursmål på kort tid, skaper et vrengt informasjonsbilde.

4 Likes

Fullstendig klar over det. Men si meg; gi meg ett biotekselskap til mcap milliard med gitt pivotal fase II, mulighet for AA basert på interim resultater, ODD, klart studieoppsett gullstandard to arm randomisert, blockbuster potensial, fullfinansiert, chem, vacc og Nac teknologi? Finner ingen i nærheten. 5 ganger + høyere priset?

Det er myndigheter som har godkjent:EMA, FDA. Ikke synsing!

6 Likes

Jeg har ikke fått tildelt aksjene jeg tegnet for i emisjonen på ASK kontoen min! Tar det litt tid?

Takk!

Sjekk om de er her https://investor.vps.no/garm/auth/login

Kan være noe krøll med ASK.

De fleste fikk de inn i går. Og dagen før på vps. Sjekk vps og gi beskjed til banken din.

Ellers venter eg utolmodig på neste melding fra PCIB etter å ha kjøpt litt ekstra i går.

En bra start i dag, men vi må ha en solid reprising før dette blir virkelig gøy.

Lothian

2 Likes

Fant dem på VPS, men ikke under ASK kontoen på Nordea sin mobil app…?

Ring banken din og forklar, så ordner de det kjapt. :slight_smile:

Du må bruke skikkelig trader: SBanken er knall, aldri noe tull, kremt kremt…:joy:
Har faktisk fått inn emiaksjene på Ask i Sbanken, men å komme inn når det stormer er umulig…

I had the same experience as you StockDZ. These contractual industry standards was new to me, and I have a hunch that they are what controls everything in regards to information reaching shareholders. In fact, if information was leaked in any way, I belive someone would suffer consequenses either part would want any part of. Great information from JE today. These podcasts supply my knowledge of the pharma-industry, and is of great value to me.

Now I hope that contractual bindings are the one and only thing we are waiting for, that would be ideal, especially if it is regarding patents.

6 Likes

Jeg har sjekket med min megler og han opplyser at de nye aksjene er kommet inn på den ordinære kontoen min, og at jeg selv må overføre dem til ASK. Husk at de pr idag står med tap. Vi har tid til nyttår med å overføre dem til ASK.

2 Likes