Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Garatistene tjente ca 12 ,5 mill i garantipenger .Det betyr at gevinsten nulles ut dersom deselger litt over 400 000 aksjer. Større salg enn dette tilsier enten at de som gruppe går med tap eller at andre grupper forklarer nedgangen.

Hyggelig å registrere at vi har topp 20 aksjonærer representert her på TI.

4 Likes

Ikke umulig at du vil finne topp 3 luskende i kulissene.

1 Like

Flesteparten her er småfisker. Kansje den minst stabile gruppen når det gjelder kjøp og salg. Så troverdigheten på diskusjonenemå tas med flere klyper salt

2 Likes

pitbull, mener du da salg på en viss kurs?

Jeg tenker i tilfelle at regnestykket nok har flere parametere å trekke inn.
Blant annet at de har garantert for en sum men kjøpt aksjer for en mye mindre sum da gamle aksjonærer tok mye av det som garantistene hadde signert for.
Hvis det er ABN (på 6. plass) som forvalter alt for Nyenburgh, så har de bare aksjer for 21 mill av de 99mill de garanterte for. Dermed fikk de 3,5% (kr 2,7 mill) av de rundt regna 78 mill aksjene de ikke fikk tak på også så null regnestykket kan legges lenger ned, desverre.

1 Like

Noen av garantistene skal nok ut, men det gjelder neppe Nyenburgh. Tipper de kommer til å kjøpe seg opp jevnt og trutt. Aksjonærlistene kan bli interessant fremover.

2 Likes

Jeg brukte kun Nyenburgh som eksempel i regnestykket for at garantistene sitter med mye mindre aksjer enn de garanterte for og får godt betalt for aksjer de “slapp å kjøpe”

Det eneste jeg bryr meg om er mulighetene for konkurranse. Det er mange her inne som følger med, så regner med at vi er oppdatert.

På ESMO 2018 ser jeg at Janssen og Incyte skal ha poster på gallegangskreft. Tror begge er genterapi, og at det gjelder en liten del av markedet til Pcib. Men fint om noen med innsikt kommenterer.

https://www.afp.com/en/news/1314/janssen-showcase-robust-oncology-portfolio-esmo-2018-201810100053571

https://finance.yahoo.com/news/cancer-companies-watch-143000309.html?.tsrc=rss&guccounter=1

3 Likes

Jeg gikk ut fra en kurs på 26 der garantister taper 4kr PR aksje . Dette innebærer at gruppen under ett lider et tap dersom de selger flere aksjer som de måtte ta pga garantien enn400 00 eg 300000. Poenget mitt er rett og slett at garantistene vil ha begrenset effekt på kursen. Dersom kursfallet fortsetter må forklaringen være at ordinære aksjonærer reduserer og da med tap. Min overordnede konklusjon er at kursfallet snart stopper opp med mindre vi får et krasj på børsen…

4 Likes

Heldigvis noen % opp nå…
Bør vel nærme oss bunnen snart?

4 Likes

Vi får se om folk er lei av å tømme lommene. Fint å i det minste se at aksjen kan også bevege seg oppover :slight_smile:

4 Likes

Godt å se at kjøpene mine fører til oppgang her :grinning: Opp 7,43% nå og selv om det er på relativt lav omsetning så er det sårt trengt. Vi må begynne å se på det fundamentale igjen og slutte å surre med emisjons faenskapet nå.

Jeg har ordnet meg noen reserver, etter tidliger salg, som jeg skal bruke hvis det går mer nedover men i dag brukte jeg noen da jeg ikke tør å unngå å kjøpe meg tilbake igjen.

PS! Jeg har ingen forventninger om nyheter på førstkommende ESMO, selv om dette selvsagt hadde gjort seg nå.

5 Likes

Kan jo begynne med å se på denne delen av Pcib som per i dag er priset til 0 kroner.

8 Likes

To the moon! :grin::money_with_wings:

3 Likes

Det var ikke rare volumet som skulle til for å løfte 6-7% i formiddag. Den faller kanskje ned igjen frem mot stengetid, men det gir en pekepinn på hvor fort det kan gå!

2 Likes

Liker at det er en skjult kjøper på 27,50 :tada:

Håper på fimaVACC eller fimaNAc nyheter :airplane::man_dancing:

4 Likes

Ikke lenge til fredag, da gjelder det å være posisjonert! At kursen stiger nå er som forventet.

4 Likes

Kan godt bli et lite forventingsrally i forkant av fredag, må huske å selge på oppgangen dog om du trader på den.

Leste på HO at Hartviksen hadde kjøpt seg inn. Så det er nok grunnen til oppgangen i dag og i lang tid fremover.

4 Likes

Tror du tenker på “Merlin”. han har litt kapital og er en gjenganger i norsk biotech.

EDIT:Tok feil. Begge to har kjøpt sier de.

3 Likes