Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Du satte ord på de følelsene mange sitter med her, Gunnersaurus. Kunne du tenke deg å sende hele innlegget til rette vedkommende? De burde absolutt få et innblikk i den frustrasjonen de er årsak til.

Jeg kan leve med papirtapet, fordi jeg tror det vil snu. Men gleden, optimismen og drømmene ble knust. Jeg har ventet siden januar på oppstart av PF2 og potensiell partneravtale. Realiteten er 2x forsinkelse, enda mer venting, og den verste form av emisjon (Og sånn ble det da mange var fullinvestert eller ikke hadde penger).

Jaja, det som ikke dreper deg gjør deg sterkere.

2 Likes

Kanskje en alle barna vits kan hjelpe på humøret.

Alle barna tjente penger, unntatt Violek, han investert alt i PCI Biotech :yum:

Tok meg friheten til litt galgen humor :grin:

Nei, her må en nok som du sier legge aksjene i en kistebunn og være tålmodig. Ting tar tid, og hvis jeg skulle tippe, så om vi hadde vært kjent med hvor mye som må gjøres for å få ting på stell, så kan det godt være vi hadde hatt et litt annet inntrykk av jobben som de faktisk gjør. Faktisk, hadde de gjort akkurat det samme som de gjør, bare kursen hadde vært 60 så tror jeg faktisk også det samme hadde vært tilfellet. En blir nok litt styrt av følelser utifra hvordan kursen har beveget seg.

Uansett, selv om jeg har litt annen oppfatning på arbeidet som gjøres så synes jeg det er helt legitimt å bli frustrert. Er aldri moro å se pengene forsvinne. Men om det er noen trøst, jeg er rimelig overbevist om at de kommer tilbake :slight_smile:

10 Likes

Gunnersaurus

Et veldig godt indlegg som beskriver den frustrasjon mange av oss sitter med. Vi er en veldig god å stabil aksjonærmasse som støtter selskapet fullt ut, og dette har vi ganske enkelt ikke fortjent.

ledelsen bommet på emisjons valget da de ikke forstod hvilken aksjonær masse de hadde (mange av os var full lastet).
De bommet på tidspunktet, som du fint beskriver ingen positive nyheter opp til i eller etter emisjonen, snarere tvært imot. Og sist men ikke minst ser det ut til at de har valgt feil spesiale investor som ikke har været interesseret i å ta en reel del av selskapet, (de har knapt nok flere aksjer end meg, … ok litt flere) .
Teknologien er unik, prospektet er flott, men gjennomføringen står ikke til mere enn et 2 tall. Det er ingen tvil om at den teknologiske strategi er riktig, men en så dårlig emisjon får en jo til å tvile på den kommercielle kompetence i ledelsen.

6 Likes

Jeg bøyer meg i støvet, skal man først blåse ut så skader det ikke at man gjør det med feilfri prosa.

6 Likes

En god ledelse består av tre grunnledende hovedpunkter.

Le- holde humøret oppe til sine undersåtter (her: aksjonærer) tross motgang eller fravær av fremgang(utsettelser).
Del: hemmelighold bidrar ikke til økt tiltro til ledelsen, del det man kan, forklar hvor vi står nå, hva kan vi se fram mot.
Se: de må se oss, de kan ikke ha unngått å se frustrasjonen som mange nå opplever etter emisjonen, kom ihvertfall med noen oppmuntrende ord, ikke overse oss.

3 Likes

Alle barna var enige bortsett fra Snøffelen som tok til takke med tøffelen

1 Like

PCI Biotech: Exercise of employee share options, mandatory noticifation of trade and resolution to increase share capital

Oslo (Norway), 17 October 2018 . Exercise of employee share options, mandatory notification of trade and resolution to increase the share capital in PCI Biotech Holding ASA (the .Company.).

1.   Options exercised and mandatory notification of trade on 17 October 2018
Participants in the Company’s share option program have on 17 October 2018 exercised a total number of 170,000 share options. Out of these share options 85,000 were exercised at a strike price of NOK 9.08, 60,000 share options were exercised at a strike price of NOK 3.26 and 25,000 share options were exercised at a strike price of NOK 7.81.

Out of the total number of exercised share options, 70,000 share options at a strike price of NOK 9.08 and 15,000 share options at a strike price of NOK 7.81 are exercised by the primary insider Gaël L.Hévéder (CBDO), who has sold 33,000 shares in the market at an average price of NOK 27.58 per share in order to finance the cash and tax impact of the share option exercise. After the transaction Mr. L.Hévéder hold 62,000 shares and 21,000 share options in the Company.

This announcement also represents a mandatory notification of trade, which is submitted by the Company on behalf of the primary insider.

2.   Resolution to increase the share capital
Following the exercise of share options on 17 October 2018, the Company.s Board of Directors, pursuant to an authorisation granted by the Company’s Annual General Meeting on May 29th 2018, has decided to increase the Company’s share capital with NOK 510,000 by issuing 170,000 new shares, each share of par value NOK 3.00. Subsequent to the transaction, the Company’s share capital will be NOK 111,494,670 divided into 37,164,890 shares, each with a nominal value of NOK 3.00 and each giving one vote at the Company.s general meeting. The capital increase will result in gross proceeds of NOK 1,163,400.

Contact information:                  
Ronny Skuggedal, CFO
rs@pcibiotech.no
Mobile: +47 9400 5757

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181017.GlobeNewswire.GNW1000102772-en

Å herre gunnarsaurus kommer til å gå utfor et tak

6 Likes

Lol. Jeg får ikke regnestykket mht til skatt til å stemme.

Tror ikke Gaël L’Hévéder skatter i Norge.

1 Like

@anon21766851

Den siste var gjerne ikke så uventa, men noen trøst til oss slitne var den i hvert fall ikke.

1 Like

Gaël L’Hévéder er på vei ut kanskje, bra slutt pakke!

If the shareholders feelings of being slapped in the face wasn’t already bad enough…whack.

1 Like

Ja, der ble vi vannet ut fint, samtidig som salget hans åpenbart førte til kursfallet sist på dagen. Herregud! Han kunne jo ha ventet et par måneder med skatteplanleggingen da!

Han øker med 52.000 aksjer. Ikke ta helt av nå.

3 Likes

I would probably exercise my options too if the strike price was 9,08 and 7,81…not a tough decision to increase his holdings…

Hva må det skattes av? Dagens aksjekurs eller strike price?

Kan vi vite om opsjonene hans hadde en utløpsdato?

Hvis han måtte finansiere utøvelsen gjennom delvis salg så var det en litt pussig timing. Skulle tro han ville vente dersom han kunne, og trodde kursen skal opp.