Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

VACC skal avsluttes i løpet av 2018.

1 Like

“Du vet du er i biotek” når aksjen svinger med 6% uten at du nesten registrerer det. :+1:

8 Likes

Hadde det vart ‘‘dumt’’ eller gøy, om Fimanacc partner la i bud på hele selskapet. Laboratorium tests tolkes som ja eller nei, oppkjøp kan følge? Eller?

1 Like

Er utrolig spent på den mRNA-konferansen som nylig er dukket opp på PCI sine hjemmesider og er i Boston 12. til 13. november.
For hovedpanelet (Platform Overview) der består av de 3 fremste selskapene i verden innen mRNA; BioNTech, CureVac og Moderna.
Og som vi vet har jo PCIB samarbeid med BioNTech. Videre kan det være at flere selskaper PCIB allerede har samarbeid med er representert i Boston, vi snakker da Merck.

http://mrna-conference.com/program-speakers-2018/

Har på Hegnar online tidligere postet følgende innlegg som selvsagt er greit å friske opp nå:

“PCIB - appetitten på mRNA er helt drøy”

Snøffelen PCIB 03.02.2018 kl 00:57 9616
Har tidligere skrevet:
"Innlegg av: Snøffelen (22.10.17 12:50 ), lest 384 ganger
Ticker: PCIB
Endret: 22.10.17 12:51
RE^1: PCIB - Noen tanker om kreftvaksine og fimaVACC
Har tidligere vært inne på 3 selskapene som er i front på mRNA cancer vaccines BioNTech, CureVacc og Moderna.

BioNTech har som kjent et svært spennende samarbeid med PCIB, og Amphinex er trolig nøkkelen for å løse delivery for BioNTech. Som mange sikkert vet så inngikk BioNTech en avtale med Genentech for 1 år siden:

http://biontech.de/2016/09/21/biontech-enter-worldwide-strategic-collaboration-genentech-develop-individualized-mrna-cancer-therapies/

“Under the terms of the agreement Genentech will pay BioNTech $310 million in upfront and near-term milestone payments.”

Moderna er også i tet, og det er ikke småpenger som investeres der i gården heller i håp om å lykkes:

https://labiotech.eu/rna-review-rnai-mrna/

“In the case of mRNA, investor interest doesn’t seem to be a problem, at least for some. US-based Moderna Therapeutics, which is dabbling in almost all possible mRNA indications, has managed to raise over $1.9Bn (€1.6Bn) and reach a valuation of $5Bn (€4.3Bn) even before data from its first clinical trial was released in April.”

Og nå nylig (18. oktober 2017) dro altså den siste av top 3 til med avtale i milliardklassen:

"Eli Lilly is putting up $1.8 billion (€1.5 billion) to work with CureVac on five mRNA cancer vaccines. The back-loaded deal moves Lilly into an emerging field that seeks to use mRNA to guide immune attacks on tumors.

Lilly is making a $50 million upfront payment and €45 million equity investment to get the deal up and running. Beyond that, CureVac is in line to receive up to $1.7 billion in milestones as the five vaccines pass development and commercialization milestones."

Hvis PCI-teknologien virker for BioNTechs applikasjoner gjetter jeg på at avtalen kan bli formidabel. Og det er god grunn til å tro at den gjør det."

Siste nytt i denne føljetongen fra dagens endpoint news:

https://endpts.com/moderna-boosts-unicorn-status-with-a-whopping-500m-raise-and-7b-valuation/

“The biotech world’s biggest unicorn just raised $500 million, bringing its total haul to about $2.5 billion from partnerships and investors while valuing the company at close to $7 billion.”

Og alle vil være med på mRNA

“Moderna raised the cash from a broad, global syndicate that stretched from the Middle East to Europe and on to China. The group included the Abu Dhabi Investment Authority, BB Biotech AG, Julius Baer, Singapore-based EDBI and Sequoia Capital China. Existing investors that also participated in this round include Fidelity Management and Research, Pictet, Viking Global Investors, ArrowMark Partners and Alexandria Venture Investments.”

På et eller annet tidspunkt blir samarbeidet mellom PCI Biotech og BioNTech førstesidesoppslag, in one way or another. "

35 Likes

Supert, @Snøffelen

Det var nok ganske visjonært det du skrev på Hegnar Online for snart ett år siden. PCIBs samarbeid med tyske BioNTech er noe av det mest spennende som ligger foran oss - og kanskje slett ikke så fjernt i tid.

Ellers slår det meg at vi her ser ut til å bevege oss i et terreng hvor de to produktområdene fimaVACC og fimaNAc flyter litt sammen med hensyn til interesse fra store biotek-/farmaselskap.

Kanskje er flere av de seks samarbeidspartnerne innenfor fimaNAc like spent på resultatet fra vaksinestudien som vi er.

7 Likes

Jeg tenker at noen av disse samarbeidende må da komme i klinisk fase snart? Hvor langt tid er det egentlig vanlig å holde på i preklinisk? Varier sikkert mye fra case til case, men noen har kanskje et estimat?

1 Like
2 Likes

Ser ut som vi må beregne 4-5 år. Da er det vel fort et drøyt år igjen før noen av samarbeidende blir videreført til klinisk.

Jeg ville nå heller sagt 3-4 år - takk @OlavA for tabellen :hugs:
Så at vi hær kan nærme oss clinical testing for flere av samarbeidene er absolutt mulig:

Et samarbeid med et ikke-avslørt topp-10 pharma selskap, som sikte på å evaluere synergistiske effekter av fimaNAC med nukleinsyre terapeutikk teknologien ble signert i september 2015. Denne avtalen har blitt utvidet flere ganger, senest til slutten av desember 2018 med mulighet for videre forlengelse. I 2017 ble samarbeidet utvidet til å omfatte evaluering av teknologisk kompatibilitet og synergi basert på in vivo-studier, med sikte på å bestemme om PCIBiotechs fimaNAC-teknologi har potensial til å forbedre den terapeutiske effekten av partnerens nukleinsyrebehandling

PNG

PCI Biotech har også signert to nye forskningssamarbeid de siste par månedene, begge med sentrale aktører innen immunterapi feltet. I 2. kvartal ble det inngått en preklinisk forskningsavtale med IMV Inc, Nova Scotia, Canada, og i august 2018 ble det inngått en lignende avtale med Bavarian Nordic A / S Kvistgaard , Danmark. Begge selskapene er sentrale aktører i det nye feltet immunterapi, med flere kliniske programmer i kreft og smittsomme sykdommer.

Tilfeldig at vi får 2 nye samarbeid så tett innen samme område!? nah heller tvilsomt!

8 Likes

I absolutt bestefall ja, men ikke noe vi kan forvente. Ser egentlig for meg at det tar ett år til, så til jul neste år bør det være gode muligheter for videreføring til klinisk. Det kan jeg godt vente på :grinning:

Klippet fra innlegg snøffelen over. Det viser at avtaler i milliardklassen inngås i tidlig fase!!!

Moderna er også i tet, og det er ikke småpenger som investeres der i gården heller i håp om å lykkes:

https://labiotech.eu/rna-review-rnai-mrna/

“In the case of mRNA, investor interest doesn’t seem to be a problem, at least for some. US-based Moderna Therapeutics, which is dabbling in almost all possible mRNA indications, has managed to raise over $1.9Bn (€1.6Bn) and reach a valuation of $5Bn (€4.3Bn) even before data from its first clinical trial was released in April.”

Og nå nylig (18. oktober 2017) dro altså den siste av top 3 til med avtale i milliardklassen:

fiercebiotech.com

Lilly, CureVac pen $1.8B mRNA cancer vaccine deal | FierceBiotech

A back-loaded deal with CureVac moves Lilly into an emerging field that seeks to use mRNA to guide immune attacks on tumors.

"Eli Lilly is putting up $1.8 billion (€1.5 billion) to work with CureVac on five mRNA cancer vaccines. The back-loaded deal moves Lilly into an emerging field that seeks to use mRNA to guide immune attacks on tumors.

Lilly is making a $50 million upfront payment and €45 million equity investment to get the deal up and running. Beyond that, CureVac is in line to receive up to $1.7 billion in milestones as the five vaccines pass development and commercialization milestones."
[/quote]

4 Likes

Det finnes definitivt en del eksempler på det ja, så synes ikhvertfall folk skal være veldig forsiktig med å utelukke det.

3 Likes

46Tusen aksjer i ett javs på 27,70,-

2 Likes

Synes det går noen gode poster her, nå nettopp 37ish k. Det er jo åpenbart en selger her og, men jeg er spent på hvem som akkumulerer.

1 Like

Tenker at det må være en av garantistene som ikke hadde planer om å kjøpe seg inn som selger. Ser ikke for meg at noen andre kaster ut 37k nå på 27 kr.

Ikkje så veldig positivt at noen lemper ut rundt 40k på 27-tallet.

Det er “noe” som ikkje rimer her.

Lothian

1 Like

Når det er omsetning er det nødvendigvis både kjøper og selger😀

3 Likes

Fy fan, nå spyr jeg snart av kurs utviklingen for denne aksjen. Nå går aksjene i skuffen og jeg gidder ikke tenke på pcib før de får fingern ut og oppdaterer markedet.

1 Like

Det er ikke bare Jonas Einarsson som kan servere hjertesukk… her kommer mitt! 2018 har vært et eneste stort langt gjesp!

Mine første PCIB aksjer ble kjøpt 24 januar 2017 til snitt 22,10 (9000 aksjer). Har ellers jevnt og trutt handlet hele veien opp mot verdi før emisjonsmelding og tok alt jeg kunne i emisjonen, inkludert en symbolsk overtegning. Kikket raskt gjennom børsmeldingene som har blitt publisert siden min inntreden for å prøve å nøste opp i hvorfor vi er der vi er i dag, på en kurs svingende mellom 26 og 28. Ett innlegg jeg skrev tilbake i starten av 2018 (på Hegnar forum) kan muligens gi litt mer forståelse for kursutviklingen:

Vi er altså 9 måneder senere fra mitt innlegg nærmest på stedet hvil når det kommer til selskapets høyest verdsatte asset, fimaCHEM. Vår ledelse (som nå har skaffet seg 4 års pusterom med million-lønninger) har altså de siste 9 månedene levert bortimot null prosent fremdrift! Kritikkverdig? Javisst! Så til de grader. Jeg kommer fra en oljebransje der utsettelser blir ansett som å banne i kirka! Her har vi (les; ledelsen i PCIB) altså skuslet bort tid, penger, og aller minst tilgivende, en hel haug pasienter har fått nærmest placebo (gemcis + cisplatin) i påvente av bedre behandling. Jeg er overbevist om at Amphinex gir pasientene en betydelig bedre odds for å overleve enn dagens standard of care. Vi må smi, holde hjulene i gang og få fortgang på prosessen. Hva skjer derimot? Vi sitter her i midten av oktober 2018 og har fått noen kryptiske meldinger angående safety på extension studien. Krabbe-tempoet i innrullering har ført til at avlesning av safety må gjøres i PFII studien siden man selvfølgelig ikke kan sitte og vente på dette tullet.

Jeg spådde 12 måneder med spenning i januar! Jeezzes som jeg har bommet! Min optimisme over plattformen til PCIB tok dessverre ikke høyde for at ledelsen i dette selskapet guider ut i fra en ødelagt klokke. At emisjons-kronene nå strømmer inn, 360 millioner blanke kroner, er ene og alene en fantastisk aksjonærmasses fortjeneste! Snakk om trofast menighet. Meg selv inkludert. Mens ledelsen har vært travelt opptatt med å dumpe sine tegningsretter har altså 87 prosent av utestående emisjonsaksjer blitt slukt av aksjonærer: (Approximately 77 per cent of the new shares on offer (approximately 9.2 million shares) were subscribed through the exercise of subscription rights. Approximately 10 per cent of the new shares on offer (approximately 1.2 million shares) were subscribed for through oversubscription and subscription without shares.).

Den «lavt» satte emisjonen har vist oss virkningen av tyngdeloven. Og de som ikke har hatt råd til å bli med på emisjonen har erfart en «dilution» på 32,4 % (papirtapet kommer på toppen av dette). Til tross for at ledelsen har gitt oss mange «syntax error» øyeblikk har altså aksjonærmassen oppført seg eksepsjonelt inntil nå nylig. De siste ukene har aksjen imidlertid vært et stort tapssluk. Alle sitter og snakker om hvor billig aksjen er og skjønner ingenting. Jo nå skal dere høre. Dagens ledelse har ført oss dit vi er nå. De har vært svake i det viktigste, nemlig fremdrift på forskningen. Samtidig har børsmeldingene vært diffuse og kommunikasjonen utad misledende. Imminent ble eksempelvis forvekslet med remote / far-off. Sørlendingen prøvde etter beste evne (på en kvartalsgjennomgang) å gi litt pepper til Per Walday etter at det kom frem hvor treg innrulleringen hadde vært på extension studien men ble «avfektet» med ekstremt tynne unnskyldninger. Gutta i ledelsen er åpenbart immune mot kritikk. For det er selvfølgelig andres feil det som skjer som er negativt, ref. rot med papirer i ett av landene der vi har klinikker i extension studien.

De lovte, så vidt meg bekjent, å ta til seg kritikken rundt imminent skandalen. Har de gjort det? Nei! De serverer fremdeles pølsevev i sin kommunikasjon utad og vi investerer fremdeles pengene våre i selskapet. Den blinde leder den døve! Nå virker det som om en del investorer har fått hodet ut av stedet der sola aldri skinner. For aksjen får juling på børsen. Den apatiske ledelsen sitter og klør seg i hodet. Skjønner ikke hva de har gjort galt. Svaret er ingenting! Det virker faktisk som om de ikke har gjort noen ting og det er problemet. De bidrar først og fremst til at tegningsrettene blir null verd med å dumpe de allerede innledningsvis i emisjonen. Intet kursdrivende blir presentert før, i eller etter emisjonen. Opprinnelige tidspunkt for potensielle milepæler blir dyttet måneder/kvartaler/år ut i tid.

Gaël L’Hévéder (som i det minste kan benyttes som et dårlig eksempel) sitter tungt lastet med opsjoner til ekstremt gunstige strike prices og kan derfor risikofritt ri denne bølgen videre. Så lenge vi aksjonærer pøser inn våre oppsparte midler for å føre ballen videre mot mål kan altså eksempelvis vår CBDO sitte på «tribunen» og slappe av. Den økonomiske risikoen får andre bære så kan han skumme fløten om det blir suksess med 106 000 opsjoner til innbruddspris. Vel, vel, jeg må nok innrømme at jeg synes dette er en litt voldsom belønningsform på toppen av en høy millionlønn og gunstige bonusavtaler. I alle fall når han pisser på den trofaste aksjonær med å ikke engang reinvestere pengene han får ved salg av tegningsrettene. For opsjonene hans blir jo justert nedover i strike price for å unngå at de blir «utvannet». Aldri har vel utsagnet «ja takk» vært mer beskrivende enn det han holder på med. PCIB’s egen Ole Brumm altså.

Nå var dagen i går en kjærkommen oppreisning! Vi var oppe og snuste på 28 kroner. Kursen var også innom høyt 28-tall tidligere i dag før luften igjen gikk ut av ballongen og vi ligger nå nesten 10 % under emisjonskurs igjen, mer enn 60 prosent oppgang unna TERP verdien. Og ja, for den langsiktige skal ikke dette bety så mye uansett, I know! Og jeg er langsiktig men allikevel meget irritert over at ledelsen i PCIB klarer å manøvrere skuta direkte på alle skjær som dukker opp i havet. En god kaptein unngår skjærene i sjøen!

Kristian Bergs PCI teknologi har jeg stor tro på. Om de folkene vi har på lønningslisten i PCIB er de riktige i forhold til å få våre produkter opp og frem vil tiden vise. Men de har skuffet meg gjentatte ganger det siste året. Mens vi venter på nyheter som kan få oss ut av denne gjørma har vi en hel haug med grevlinger/muldvarper som graver på Tekinvestor. Mye spennende blir presentert - det aller meste på synsenivå. Snåsamannen og spåkoner får dra frem tarot-kortene sine for å verifisere om det er noe hold i informasjonen som frembringes! Ledelsen er stumme som østers. Intet nytt blir presentert fra den fronten, noe som dessverre er blitt vanlig anno 2018. Hva skjer på messene fremover, hvor god er effekten på extension studien, hva skjer med fimaNAc avtalene, er fimaVACC hot or not? Disse spørsmålene med flere får vi altså fremdeles ikke noe innsyn i, men emisjonspengene våre skal de allikevel få - så greie er vi.

Frem til ledelsen skjønner viktigheten av å informere sine aksjonærer er min siste krone investert i selskapet. Jeg sitter uansett så tungt lastet at det er ikke noe problem å la være å handle mer (eller omrokere i min aksjeportefølje for å få råd til mer PCIB). Enkelte på dette forumet tar kritikk mot selskapet så personlig at det nærmest virker sykelig. De kommer nok med kritiske stikk mot dette innlegget etter hvert, og det må de gjerne. Men det hindrer ikke meg i å sitte med en følelse av at en i utgangspunktet aksjonærvennlig emisjon har blitt det stikk motsatte som følge av dårlig timing og manglende karismatiske ledere. Enn så lenge makter ikke selskapet å skape ett snev av entusiasme for å snu den stygge trenden. Hvor lenge vi blir holdt på pinebenken uten informasjon er vanskelig å si. Lenge nok til å gjøre meg frustrert i alle fall. 2018 virker å bli en ørkesløs vandring, stikk i strid med hva vi kunne forvente basert på hva vår CEO tidligere har uttalt. Fremdeles 2,5 måneder igjen av året så hvem vet, kanskje det finnes noen ess i ermet? Men jeg tør ikke love noen ting. For det ledelsen vår har klart å surre i stand i 2018 har ikke gjort meg imponert.

Å dele ut noen kaktuser underveis, til personer som håver inn penger på å fremstå ubrukelige, det må være lov når man spytter inn mye penger for å drive selskapet videre! Så er det opp til de som eventuelt føler at dette er uberettiget kritikk til å motbevise mine stikk. Kursmålet mitt i 2022 er uansett såpass spenstig at jeg skal klare å vente på at ledelsen får sving på sakene igjen, men om det ikke skjer så bør man etterhvert riste litt i treet slik at de svakeste bladene detter av! Selv om man må ha et snev av tålmodighet i dette gamet så synes jeg tidsbruken i 2018 er på kanten til amatørmessig av et børsnotert selskap. Sånn, «rant over»! Godt å noen ganger få utløp for frustrasjonen.

Aksjene mine legges for øvrig på kistebunnen og er uansett ikke til salgs!

27 Likes

Må føles godt å få det ut :smile: