det er veldig lenge siden jeg fikk sommerfugler i magen av en aksje, men det får jeg faktisk når jeg tenker på potensialet hvis pcib lykkes.håper den følelsen varer en god stund nå, før den eventuelt smadres i biter. her satser jeg en del.
Enig. Veldig spent på morgendagen og tiden framover for PCIB. Har en del allerede, men kommer definitivt til å øke dersom vi ser kursen falle de nærmeste dagene.
jeg mistenker at kursen i emisjonsperioden har vært dominert av et ønske om å ende opp med flest mulig aksjer av mange på topp20.se bare på msi der de har solgt mye aksjer, men også kjøpt mye tretter.
i tillegg tror jeg det høye antallet emisjonsaksjer kom av å delvis hjelpe andre større aktører som ville inn i en rettet emisjon inn nå. blir utrolig spennende å se topp20 nå.er det noen spennende navn der kan det gi store utslag på kursen. i tillegg kommer deltagelse på konferanser og andre events nå i månedene fremover.
pcib på konferanse:
PCI Biotech to present at Biotech Showcase 2017
On Monday, January 9, 2017 at 4:00pm PT, Dr. Per Walday, PCI Biotech’s CEO, will present an overview of the Company’s PCI technology and the multiple business development and commercial opportunities available based on this proprietary platform. The presentation will be made available on PCI Biotech’s website (www.pcibiotech.com ) under News.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170106.GlobeNewswire.HUG2068557
og
emisjon overtegnet:
A preliminary count indicates that the Company has received subscriptions for approximately 20.9 million new shares at the end of the subscription period. In total 10,000,000 new shares were offered and the Rights Issue has consequently been oversubscribed by approximately 109%.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170106.GlobeNewswire.HUG2069353
Timeline
Allocation of new shares and distribution of allocation letters
10 January 2017
Payment for new shares
16 January 2017
Capital increase registered and listing of new shares
On or about 20 January 2017
So far so good. Første aksjene etter at tegningsrettene er borte omsettes på 15-tallet.
Med 109% overtegning er det ganske sannsynlig at det kun blir smuler igjen til de fleste mindre aksjonærene som har overtegnet seg. De må nå handle aksjer hvis de synes de har for lite.
De mindre aksjonærene får vel like mange prosent overtegning?
Ja du har rett, jeg tenkte egentlig på antallet aksjer hver av de mindre aksjonærene får. Det blir nok ikke mange på hver.
litt støtte til norsk biotech-forskning
Oslo (Norway), 6 January 2017 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, and Ultimovacs, a pharmaceutical company developing novel immunotherapy against cancer, today announced that they are awarded NOK 500,000 for further development of the existing preclinical research collaboration. The purpose of the collaboration is to utilise the companies’ complementary scientific platforms to explore potential synergies and the grant will support these activities. The Innovation Norway grant of NOK 500,000 is awarded for 2017 and the grant is made available through Oslo Cancer Cluster a Norwegian Centre of Expertise.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170106.GlobeNewswire.HUG2069472
RT 15,8 begynner bra dette her etter at handel av t-retter er over.
Jeg sitter enda på gjerdet. Betaler gjerne 20 kr aksjen om jeg må - vil heller det og se an hva som skjer når emi aksjene kommer på markedet. Jeg frykter en dump (frykter var feil, håper mener jeg )
En av de større skikkelsene på XI mener forsatt at PCIB står under 10kr før Påske.
Hvem da?
Sliter veldig med å se for meg et ras her.
Utrolig mange tegningsretter er kjøpt på kurser over 6, eller innhentet ved aksjer kjøpt på 10+.
Så det tilsier at aksjen slett ikke er urimelig priser på 13+.
Og, storyen her er en grand slam home run, ikke kronetrilling.
Svend the robot killer, Det ble veddet endel flasker boblevann.
Tipper han snakker utelukkende ut i fra teknisk og betraktninger rundt emisjonskurs?
Fornøyd med 11000 jeg. Det er jo ikke så mye.
Edit: Får jo sikkert maksimalt 109% da, er det rimelig å anta? Så hvis jeg får bare si, 8750 eller noe så kjøper jeg vel hele 2250 aksjer i markedet.
Har vært travelt i dag. Har ikke fått med meg dette før nå hehe!
PCI Biotech…** 17.40 23.40%
God damn!
Tror denne aksjen blir klin kokos volatil fremover.
Kan fort bli en traderfavoritt frem mot 21. januar ja! Blir vel kanskje også shorter fra mandag av?
Regner med 21.01 er når emi aksjene kommer på markedet? Jo høyere den går, jo brattere blir fallet når folk skal selge emiaksjene (min teori).