Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Emiaksjene som mange har gitt 6-7kr for tegningsrettighetene + 7kr for aksjen = 13-14kr? Ser ikke helt den altså.

2 Likes

Enig med Christian her. Har store tvil på noe dypdykk. Tror nedsalget allerede har vært mtp finansiering av emi aksjer.

2 Likes

Klart, hvis aksjekursen er typ nærmere 20 så kan det vel hende noen vil “sikre gevinst”, men det er fryktelig uambisiøst.

Nei, snakker om alle de som fikk gratis t-retter. De har 10+ kr gevinst pr. aksje. At ingen av disse vil selge når kursen er 17-20 kr er for meg usannsynlig.

Så kan man snakke om dypdykk. Tror ikke aksjen skal ned til emi-kurs, men 13-14 kr som du beskriver kan være grei kjøpsmulighet tenker jeg… :wink:

Jeg har betalt 5 kr for mine, pluss en noen for 12,80, Emiaksjene er jo dyre, 7 kr stykket.
Jeg skal selge, men ikke før 40-50, da selger jeg kanskje litt.
Er galskap å selge på 10-20 kroner.

1 Like

Hvorfor solgte ikke disse når kursen var 30-45kr? At noen selger ser jeg også på som sannsynlig, men jeg tviler på at det blir snakk om noe stort nedsalg.

Jeg har forsåvidt satset på at vi skal ned dit igjen, men jeg liker aksjen såpass at jeg ikke blir overrasket hvis den ikke går ned igjen.

Ehm, fordi de ikke hadde fått omsettbare t-retter til 7 kr når aksjen stod i det intervallet?

Men de hadde fått mer enn de får nå ved å selge på 20kr. Hvorfor skal de da selge på 13-14 kr?

Skjønner ikke hva du mener. Oppgangen til 45 var det ikke mange som skjønte noe av. Noen skulle sikre seg t-retter og disse solgte ikke da de sikkert kom inn på 20-30-kr.

Men det jeg mener er: la oss si Mr.X sitter med 10k aksjer kjøpt på gratis t-retter til 7 kr aksjen. Hvis kursen står i 20 kr når han får disse aksjene har han gevinst på 130k kr. Jeg ville glatt solgt og bare sittet med aksjene som jeg sikkert hadde hatt snitt under 10 kr på.

Men dette er ren spekulasjon fra min side selvfølgelig! :wink:

Og det er vel det man spekulerer, i at flere vil få den tanken samtidig, noe som kan kjøre kursen ned, utløse stop-losser også er vi i gang.

Oh yes. Ikke sikkert at det skjer men hvis det skjer skal jeg være klar :slight_smile:

Bedre å kjøpe den første posten allerede nå istedet for å vente til 30 igjen. :stuck_out_tongue:

1 Like

For all del, det hadde vært hyggelig om den stabiliserte seg på nivå rundt 20-22 kroner (eller bedre) med en gang.

Venter ikke til 30. Går den videre opp etter emi blir det kjøp på rundt 20 tipper jeg og går den ned vil jeg vente til en tydelig bunn (13-14 kr?).

1 Like

Får vi et nytt rykk opp til 45kr her eller? Opp 20% til hittil i dag. :stuck_out_tongue:

EDIT nå opp 25% (ikke realtime)

1 Like

SKBN får ikke opp portefølje, ser bare totalen som flasher ATH :sunglasses:

Fredagen kan ikke komme fort nok. Det er da emiaksjene kommer til dere, ikke sant? :slight_smile:

I morgen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hadde noen oversikten over datoene igjen?

On or about 13 January 2017: Registration of share capital increase in the Norwegian Register of Business Enterprises står det jo??