Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nå er vel OSE nede på et viktig støttenivå så kanskje dette er et gunstig tidspunkt å kjøpe ettellerannet. Kanskje.

7 Likes

“Problemet med biotek er at man stadig trenger finansiering for å drive frem utviklingsprosjekter, og å skaffe den finansieringen når ingen ønsker å bruke penger kan føre til betydelige rabatter.”

Du har så rett. Dersom det børsklimaet vi nå opplever skulle vare ved, og vi i verste fall skulle få en kraftig global korreksjon, så kan det bli krevende å hente frisk, risikovillig kapital.

Sjøl om jeg tilhører de mange som synes at den nylig gjennomførte emisjonen langt fra kom ut slik en kunne ønske, så er jeg - gitt omstendighetene - veldig tilfreds med at PCIB nå er fullfinansiert de nærmeste 16 - 18 kvartalene.

Hvordan er så bildet for de tre andre biotekselskapene i utviklingsfasen; jeg tenker på Targovax, Nordic Nanovector og BergenBio.

Etter et røft overslag basert på status etter første halvår 2018 og forutsetning om lineær “burn rate”, kommer jeg til at NANO har penger nok til seks kvartalers drift. Det samme har TRVX. For BGBIO ser det litt bedre ut. De har penger nok til åtte kvartalers drift. Dessuten har de onkel Trond i ryggen.

Jeg håper oppriktig at alle tre selskapene, ved hjelp av gode kliniske resultater og regulatorisk avansement, vil framstå som robuste og attraktive den dagen friske midler må hentes. Men skulle de mindre korreksjonene vi har sett i høst bare være opptakten til skikkelige ulvetider, vil den siste emisjonen i PCIB mer og mer framstå som et stort privilegium.

10 Likes

…og fortsatt er det ingen som tror at kursen blir manipulert nedover. For meg er dette åpenbart. Hvem ville for eksempel sagt ja til bud på kr. 30 (1,1 milliard) for hele selskapet?

3 Likes

Ingen hadde sagt ja til 30.

Snakkes på 300 :grinning:

Lothian

3 Likes

Flott innlegg med et viktig perspektiv abacus.

Prising av PCIB er rett ut uforstålig, og som investor peker på i innlegg 8777 så er EV nå på 380 millNOK, justerer vi med LOA på 51% for å få risikojustert verdi i forhold til å få markedsføringstillatelse er vi på 745 mill i verdivurdering.

Helt uforståelig når de andre biotekene på OSE har en risikojustert verdi på 2500 til 5000 mill.

Nå er jeg ikke i tvil om at PCIB er et langt bedre risk-reward case enn da Storebrand bøttet ut aksjer på 5-6 kroner. Men på et eller annet tidspunkt så er brann-salget over, og det kan fort falle sammen med “late breaking news” på fimaVACC eller gode meldinger på fimaCHEM.

Da blir det en gjentagelse av høsten 2016.

8 Likes

Og på 22,50 nå, så er det enda lavere. Jeg kjøper små poster i ny og ne for å holde kronebeløpet jeg har i PCIB konstant, men det er jo et evig prosjekt…

Ironisk at Ronny skuggedal ifbm. emisjonen sier at de har masse respekt for sin aksjonærmasse, :face_with_raised_eyebrow:

Så forklar meg dette:
Det som er helt klart er at Exstension studiet er hovedårsaken til dette kursfallet!!
De har altså prestert å rekruttere hele 3 personer til dette studiet siden 01.jan18 og frem til sep.18 , det er jo helt fantastisk…! må jo være verdensrekord i lav rekruttering.
Hadde rekrutteringen av exstensionstudiet gått som planlagt ville PF2 startet/vært påbegynt allerede nå!

Resten av historien er ren dominoeffekt av at exstensionstudiet er så amatørmessig gjennomført at jeg ikke har ord!!! Resultat = utsettelser av PF2.
Å hente 360mill i en fortrinsrettetemisjon som blir satt 30% under kurs på biotec-vennlige OSBX uten noen som helst nyheter, legger jo forholdene skikkelig godt tilrette for tidenes mest aksjonærsvennlige emisjon!!!

PCIB ledelsen visste at rekrutteringen til exstensionstudiet var langt under deres forventninger, det fikk vi brutalt vite på Q1 - 08.mai, med påfølgende kursfall!
FimaVacc studiet var på dette tidspunktet ferdig(90 frivillige pasienter), og kun en dybdeanalysen gjenstod.
Med en guidet tidsbruk på 1 pasient analyse pr.dag for 1 person å analysere.
DVS hadde man satt 2 personer til å analysere så ville dybdeanalysen vært ferdig på ca 2 mnd…

Det at FimaVacc resultatene ikke er kommet er nok et bevis på hvor mye selskapet bryr seg om sine aksjonærer, det er selvfølgelig viktigere å få den presentert på ESMO i desember, enn å f.eks publisere den i en high level tidskrift (som ble guidet som en mulighet) under emisjonen!!!
Med tanke på at man burde/har rett på å få vite kursdrivende data/resultater ved en emisjon, mener jeg dette burde vært på plass da det var fullt mulig å ha dybdeanalysen klar under emisjonen.

Så takk for respekten RS og PCIB

3 Likes

Potensiale i pho er like høyt som pcib.

Tror grunnen til vacc resultatene drøyer er at de har oppdaget noe som det må sikres patent på…dette MÅ gjøres før publisisering.
Ellers er det ikke mulig å patenterte…
det er bare å kjøpe med armer og bein, før dette er bare latterlig.

4 Likes

Potensialet i både PHO og PCIB er skyhøyt, intet mindre.

Og siden du trekker frem PHO er det jo verdt å nevne at når Photocure fikk PR (Priority Review) i fjor høst så lå kursen på over 30 kroner, og den økte marginalt på meldingen og gikk fra 30.70 til 31,10 kroner.

At den ikke økte mer var jeg den gang ganske forundret over, siden det ga en klar indikasjon på verdien og potensialet til Cysview. Og jeg var sånn 99% sikker på at dette ville bli godkjent.

Utrolig nok gikk kursen i tiden i etterkant ned?? Og vi var vel nedom 23 kroner før det snudde.

Og nå er altså masse risiko tatt ut i PCIB, og kursen går ned???

Det er rett og slett ikke til å tro.

8 Likes

Det er litt for mye tro ute og går nå. PCIB må innen få dager/uker levere noe nytt for alle tre områdene…det holder ikkje for aksjeeierne at de presenterer gammelt nytt fra mars 2018 på ESMO i oktober.

Flere måneder uten nyheter nå…buen burde spennes kraftig nå…

Lothian

4 Likes

Nesten ingen kjøpere… tragisk. Stopper på 20 eller skal vi lenger ned?

Nei, Pcib MÅ ikke levere noe i løpet av måneder dager.
Ledelsen kan ikke knipse med fingrene for å lage nyheter til deg, TTT og det vet du godt.

Forumet har jo utviklet seg til rene klagemuren! OK, greit å slippe ut LITT steam og frustrasjon, men det holder nå. Rett blikket fremover eller selg dere ut hvis dere mener Pcib er så dårlig stilt.

8 Likes

nei, vi er helt enig.

1 Like

Må levere noe på alle tre områder i løpet av dager? Hvorfor i all verden får denne posten likes? Har du hørt noe så dumt.

5 Likes

At det ikke er til å troSnøffelen skyldes at du er temmelig naiv når det gjelder å vurdere reaksjoner på børsen. Du kommer alltid med innsiktsfulle innlegg Om det medinske, men i dine investeringsbetraktninger er du like amatørpreget som vi andre her.

Selvsagt satt litt på spissen. MEN hvis ikkje PCIB leverer noe nytt innen 31. des 2018, så har selskapet bommet fullstendig med guidingen fra 2017. De har allerede bommet ganske kraftig da PF2 er utsatt to ganger pga at de ikkje har klart å rekruttere en håndfull pasienter i extension studien siden september 2017!

I 2018 til nå har vi fått utsettelser og Bavaria - samarbeidet og fint lite annet materielt nytt.

Per Walday har ca 2 mnd på å vise at “2018 blir mer spennende enn 2017.”

Lothian

2 Likes

Og jeg har bommet på minst 2 ting i dag:

  1. Jeg dissa en som skuffa ut 20K på kr 24
  2. Jeg la inn et kjøp på 22,7 som jeg nærmest ikke trodde på selv, men noen har fjernet og kastet proppen.
1 Like

Noen som tenker vi er i “Costa-land” her nede på 21,80?

Eller når bør styret ta grep?

2 Likes