Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Kommer fort i kategorien famous last words det der.

Det er litt over 2 år siden Storebrand kastet ut nesten 1 million aksjer på 5-6 kroner. De skulle ut for en hver pris.
Trodde det var tidenes kjøpsanledning, så feil kan man ta…

Sjukt irriterende at jeg ikke har en krone å kjøpe for.
Etterpå kom “late breaking” i oktober 2016, skulle ikke forundre meg om den historien gjentok seg. Alt ligger nå til rette for det.

EV på rundt 500 millioner, LOA på godt over 50%, fullfinansiert for pivotal studie, knallsterke effekt-resultater på fimaCHEM, og en mulig bombe snart på fimaVACC.

De som ved forrige “fire sale” holdt øynene på ballen og ikke mannen gjorde det skarpt. Historien vil gjenta seg.

13 Likes

Vet hva du mener om PCIB geiran, det er ingen hemmelighet.

2 Likes

Minner veldig om når Pho kunne kjøpes på lavt 20 tall for ett halvt år siden. Bare oppsiden her er ti ganger større. Nedsiden litt mer uklart, men kortsiktig kan den vel ikke gå så mye lenger ned?

2 Likes

Godt poeng, @Snøffelen

Slik jeg ser det er risk:reward langt gunstigere på dagens kursnivå enn da Storebrand gjennomførte sitt store selvskadingsprosjekt i 2016.

1 Like

Husk at PCIB er finansiert til godt ut i 2022, sammen med Photocure er PCIB i særklasse mtp risiko for å måtte hente penger i dårlig børsklima.
Det er en svært, svært god sannsynlighet for at ingen av disse selskapene noen gang mer trenger å hente penger i en emisjon.

7 Likes

Nå har jeg tapt så mye penger på denne aksjen at det hele bare er tragikomisk. Kan likegodt gå ned til 10 kroner uten at det bryr meg noe særlig mer. Revenge is a dish best served Cold. Skal bli deilig.

1 Like

PCIB er high beta og blir fullstendig frikobla fra det fundamentale når indeksen korrigerer. Desverre.

2 Likes

Ja, det skal blir hardt å være pengelens biotek-selskap den dagen verden rakner. Og det store smellet kommer vel innen 12 måneder. Så om noe tid kan emisjonen i Pcib fremstå som et sjakktrekk.

1 Like

La oss nå håpe at det ikke skjer.

Krakket kommer, før eller siden, det er uunngåelig.Så du trenger ikke håpe på at det ikke skjer, da blir du garantert skuffet. Det eneste man kan gjøre er å stelle seg slik at man ikke blir tvangssolgt, reduserer eksponeringen i markedet og ikke sitte med aksjer i selskaper med likviditetsproblem og finansieringsproblemer.

Hvor mye skal den egentlig falle før noen dukker opp på kjøpersiden med store ordre? Lenge siden jeg har sett et papir falle såpass mye uten at noen ser ut til å bremse fallet eller kjøpe store poster «billig».

1 Like

22.95 !

EV 380 MNOK fratrukket tax assets og bia/skattefunn,

4 Likes

Nano var i 2016 priset til det samme som kontantbeholdningen sin, bare til sammenligning.

1 Like

Krakk og krakk. Det jo vært noen krakk i historien og alle mener det kommer ett nytt krakk før eller senere. Og det stemmer sikkert, men det er vel en liten sjanse for at det går inn som litt større korrigeringer. En kan miste mye oppgang på å vente på krakket. Å time et slikt krakk innenfor en tid på 12 mnd synes for meg umulig. Dessuten har min portefølje allerede krakket, så slike hensyn kan jeg ikke bry meg om lenger.

3 Likes

Jeg sier ikke at du skal selge av den grunn, men å håpe på at det ikke krakker er bare grenseløst naivt. man må bare rigge seg slik at man kan stå gjennom stormen, fordi krakket kommer. Historisk sett er vi på overtid så det holder, spørsmålet er bare hva som utløser det.
Pcib har jo akkurat gjort sitt for å kunne seile gjennom opprørt hav, så sånn sett skal ledelsen ha honnør for å ha sikret driften.

1 Like

Trenger ikke indeks-krakk for at PCIB skal krakke. Sier bare at PCIB reagerer mye sterkere enn bluechips og det skal man ha i mente.

Gjentar at en indekskorrigering på -10% fort blir mer enn det dobble for PCIB.

Aksjonærmassen har gjort sitt (i mine øyne)! Ledelsen har hatt en trofast menighet bak seg. Takk og pris for at driften er sikret. Nå bør ledelsen brette opp ermene og gi gass! Fremdriften i 2019 bør være i henhold til guiding.

6 Likes

Det var du som nevnte krakk innen 12 mnd. Og å håpe at ett krakk ikke skjer i det tidsrommet kan vel ikke være så naivt? Men med renteoppgang og proteksjonisme kan jeg være ening i at det er større enn noen gang. Men sikker kan vel ingen være.

1 Like

Nå bør ledelsen komme med en kommentar til siste tids utvikling i kursen!!!
dette er jo Helt hinsides tullete!

2 Likes