Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Ja, den var veldig “off-topic”. Men for å ta den ned for kvelden; jeg er milevis fra å være pasifist og jeg ønsker et sterkt nasjonalt forsvar. Da kjøper man ikke skrot for milliarder, mensman lar alvorlig kronisk syke betale sjøl, alternativt ta dansk eller svensk statsborgerskap.

Hovedpoenget mitt er at Beslutningsforum opererer i sin egen boble. Hvem vil investere pengene sine i utvikling av nye legemidler dersom man ikke for de få produktene som når markedet skal kunne ta en forsvarlig pris.

Jo da, Big Pharma er ikke en knapp bedre enn våpenindustrien når det kommer til kynisme. Norske helsemyndigheter kunne imidlertid ha handla mer i samarbeid med andre og større land langt - og ikke matt som vi er 53 mill. nordmenn og ikke 5,3.

4 Likes

Den forrige emisjonen i PCIB ble jo rene julekvelden for selskapets aksjonærer og derfor var det jo skuffende det som skjedde i den siste.

Trekker ikke de gode intensjonene i tvil et øyeblikk.
Selskapets intensjon var å berike selskapets eiere og det ble tydelig sagt fra om i en av podkastene til einarsson.

Noen som vet og kan forklare hva som gikk galt?

Videre er jeg av den mening at plutselig er der noe positivt som skjer i tilknytning til selskapet og så er det full rulle igjen :smile:

Skulle en først “brenne inne” med en eierpost så tror jeg ikke PCIB er det verste valget.

lykke til

7 Likes

Uten tilføring av kapital ville forskningen stoppe, og fremtiden se nitrist ut, absolutt nødvendig rett å slett å hente inn penger i biotek-bransjen.
Hinderet er forsert, og verdien vil materialisere seg igjen. Det er penger for flere år, gi det tid.
At det kortsiktig ble dystert er gal plass å ha blikket festet i denne bransjen. Kan flisespikke over utførelse så mye en måtte ønske, det vil ikke endre noe på at det ble som det ble, noe som ingen kunne forutse.

6 Likes

Har lagt ut topp 50 endringer på topp 50 tråden. Hvis diskusjonen skal gå her, merker jeg meg følgende:

  1. Barclays og MLI Loan account forsvinner fra lista. Trolig er dette kortsiktige/garantister som ikke hadde noen langsiktig plan om å bli med her.
  2. Topp 50 tar veldig bra unna og vi har flere nye blant topp 50, noen av dem kan være spennende nye aktører, feks denne:

The Bank of New York Mellon SA/NV 106 673 NY NY

4 Likes

Så har vi denne

27 DnB NOR Bank ASA MEGLERKONTO INNLAND 190 287 NY NY Norway Broker

Usikker på hva DNB skal med det, marketmaking?

De har også en brukbar post litt lengre ned i lista:
72 DnB NOR MARKETS, AKSJEHAND/ANALYSE 75 436 #N/A #N/A Norway Ordinary

2 Likes

Bank of NY in with 107k, I guess this is positive

3 Likes

Det dumpes villig på 24-tallet fremdeles.

Fullstendig uforståelig, men det er vel bare å plukke det en er god for da?

Lothian

Men hva i all verden er det som får noen til å kaste ut 20 000 på best nå???

Tror de virkelig at det skal enda mere ned??? Eller trykket vedkommende på feil knapp? Illebefinnende? Noe særlig nærmere bunnen enn dette tror jeg ikke det er mulig å komme.

2 Likes

En blir jo litt paranoid når kursfallet er så stort og en mener at det ikke henger på greip. Men nå kan det se ut som det har naturlige forklaringer(garantister og idioter som skal ut) og ikke noen(med avlyttingsutstyr el andre kanaler) som vet noe som vi andre dødelige ikke vet.

1 Like

Bio faller generellt. Alle skjene får juling så det synger dessverre. PCIB er bare en av dem …

2 Likes

Kan det være at det er en oppfatning at det er en boble i bio pga antallet studier som er på trappene. Utviklingen er så rivende at en får ikke selge produktet sitt så lenge som før. Kun de 7 årene en har rettigheter så er det ett nytt produkt på trappene?

Men når det gjelder Pcib, så er det jo dem som kommer til å komme med disse nye produktene :slight_smile:

2 Likes

@Christian hadde et godt poeng i går - garantistene kan selge ut i pluss på kurser svært langt ned på 20-tallet.

1 Like

Det er nok så, men det er vel en fordel for de også å få mest mulig pluss, ikke bare et pluss?

2 Likes

Og det er ikke sikkert at alle garantistene skal selge alt nå. Det er i så fall skuffende.

2 Likes

Nå er faktisk hele oppgangen fra før 20 desember meldingen borte. Den 19 desember sluttet handelen på 25,81 etter Nordnet sin logg i hvertfall. Da snakker jeg verdi pr aksje uten å regne inn emisjonen.

2 Likes

Yeah but the announcement on 20 dec left a lot of people hoping for a quick transition to the Piv Stage 2, results from expansion phase 1 and hope of partnership agreement. Those were not forthcoming (or delayed), so with 3 years wait its not a huge surprise we are back we are. For what its worth, i am still holding and still positive. Just saying there were expectations that were not met.

4 Likes

PCIB er fullfinansiert, og det er svært viktig i disse tider!

En liten positiv nyhet fra selskapet og vi får en herlig rekyl.

Kjøpt mer i dag og er nå fullastet :grinning:

Lothian

5 Likes

Woow, Lothian!
Liker innstillingen din!
Sitter fullastet, men med «noen» 100k i tap, men selger ingenting, for det må vel snart begynne å gå «nordover»?

3 Likes

Hvis OSE nå skal korrigere -10%, så kommer nok PCIB til å kjøre -15%. La oss satse på at indeksen snur litt før.

Spiller det egentlig noen rolle om den stopper her eller på 20 kr? Helt uaktuelt å selge på disse kursene uansett

3 Likes