Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

@idioten

“Egentlig bør en være overeksponert i dag og selge litt på vei oppover.”

Just som jag är och presis vad jag tänker göra. På det sättet blir jag småningom en mycket förmögen man.

2 Likes

Kan det være at folk begynner å se det globale krakker nærme seg og derfor trekker seg ut av type binære aksjer. Biotech er ikke akkurat i vinden for tiden.

3 Likes

Diskuteres på Biotek-tråden. Tror det er en del av hva som skjer.

5 Likes

Takk for info Studenten.

1 Like

@studenten86
Statistisk sett er det vel september og spesielt oktober, som er tiden på året da risikoen for store korreksjoner eller krasj er størst. Heldigvis er det bare 7 børsdager igjen av oktober, så det ser ut til at 2018 ikke blir året da frykten igjen gikk til topps og børsene til bunns. 7 virkedager igjen å krysse fingrene for at det går bra. Futures på Wall Street er ca +/- 0%, så holder det en uke til, kan vi se fram til en god avslutning på året, tenker jeg :slight_smile:

7 Likes

Noen som vet hvor man kan henvende seg for å få kjøpt en fullstendig aksjonærliste?

Jeg er nysgjerrig på å finne ut hvor det selges aksjer på disse lave kursene.

3 Likes

Verdipapirsentralen (altså VPS).

Alternativt kan du be om å få den fra PCIB.

3 Likes

Hva tenker dere LOA er, hvis en ser bort fra eventuelle konkurrenter, og at de klarer å gjenskape de gode resultatene fra fase 1?

1 Like

Problemet med biotek er at man stadig trenger finansiering for å drive frem utviklingsprosjekter, og å skaffe den finansieringen når ingen ønsker å bruke penger kan føre til betydelige rabatter.

Nå er heldigvis PCIB finansiert frem til markedsføringstillatelse, og vel så det, så akkurat for PCIB så er den risikoen rett og slett strøket.

Siste tids kursras er derfor dobbelt uforståelig.

8 Likes

Og så skal du dra rundt og knuse kneskålene deres? :wink:

4 Likes

Min personlige mening er at LOA er betydelig over 50%.
Sterke effektdata er den sterkeste predikatoren for suksess, og sett på lesjonsnivå så mener jeg at effekten er solid dokumentert.
Det er fort gjort å glemme resultatene fra H&N, men de dataene er også knallsterke bevis på hvor godt PCI virker.

Ren generisk så er jo LOA en god funksjon av hvor langt i utviklingløpet man er kommet, og tommelfingerregel er 50% for et registrerings-studie.

10 Likes

Fikk liste fra Ronny nå!
Litt sent i kveld så blir først å tygge meg gjennom den i morgen.

Men da trenger ikke folk mase mer på stakkars Ronny om dette på en stund!

8 Likes

Én ting er hva man tror, en annen hva man vet. Da sikter jeg til at den største metaanalysen av biotekselskapers sannsynlighet for å nå helt fram til markedet, ble publisert av Nature Biotechnology i januar 2015 (om jeg ikke husker helt galt). Den er differensiert på kliniske stadier og sykdomskategorier - også etter om det dreier seg om produktkandidater med eller uten Orphan Drug Resignation.

Analysen går ikke ned på så smale områder som gallegangskreft og langt mindre inoperabel perihilar sådan.

Men etter beste skjønn, når jeg tolker analysen, ligger den generiske / statistiske sannsynligheten så vidt på den riktige sida av 50-50. I sin analyse har for øvrig Susanne Stuffers lagt til grunn 51 %.

Så til hva jeg tror. Da tenker jeg slik; dersom effektdata fra den utvida studien med gjentatt behandling skulle bekrefte, og til med vise enda sterkere resultater enn doseeskaleringsstudien, flytter jeg uten betenkeligheter Likelihood of Approval opp til to tredeler.

7 Likes

Dersom utgangspunktet er at de klarer å gjenskape resultatene fra fase 1 i pivotalstudien og at man skal se bort fra konkurrenter, så vil jeg jo gi en LOA på 99 % +… (litt rar spørsmålsstilling…)
Mens slik det ligger an nå gir jeg en LOA rundt 70, som jeg vil øke til rundt 85 dersom extensionstudien gir like gode eller bedre resultater enn det som var i kohort 3 og 4.

6 Likes

@paadunken, det er sikkert mange som fortsatt er nysgjerrige på hvor du har dette sitatet fra.

Kanskje dumt spørsmål,men hvilke andre faktorer kan e.vt stoppe en markedgodkjennelse, hvis det ikke kommer noen konkurrenter i forkjøpet,og dataene fortsetter å levere,og kanskje enda bedre? Vil det fortsatt være store risikoer for at det ikke blir godkjent. Jeg er helt grønn på dette feltet, men vil være mere komfortabel med å bli med ned en tur,så sant det ikke er andre store risikoer i tillegg til konkurrenter og effektdata. Fint om noen hadde litt innsikt om dette.

Kan ikke se så mange andre…
At rekrutteringa tar lenger tid enn forventet (kan skje) slik at selskapet går tom for penger og ikke klarer hente inn mer kapital og som videre fører til at studien ikke kan fullføres… (veldig veldig lite sannsynlig)
At FDA plutselig får helt nye retningslinjer… (veldig usannsynlig)
Så sant det ikke dukker opp noen nye konkurrenter ut av det blå, så er det nok først og fremst resultatene det står på ift en approval…

ETTER en evnt approval, så er det jo en markedsføringsrisiko/usikkerhet ift å nå ut til folk med infoen om medisinen, infastrukturen rundt distribuering og det og kunne tilby det til dem som trenger den etc etc…
Pcib ønsker seg en partner til å ta seg av dette og da helst et big pharma-selskap vil jeg tro…

8 Likes

Completely off topic (så ha meg unnskyldt).

Men @Snøffelen skriver ovenfor:

“Problemet med biotek er at man stadig trenger finansiering for å drive frem utviklingsprosjekter, og å skaffe den finansieringen når ingen ønsker å bruke penger kan føre til betydelige rabatter.”

Det gir meg en umiddelbar assosiasjon til et av hovedoppslagene i dagens nyhetsbilde. Jeg sikter til at “domstolen for liv og død” ( i mange tilfeller) med det svært misvisende og sjølmotsigende navnet “Beslutningsforum” i dag - på statens vegne - har bestemt at et nytt, men dyrere legemiddel til hjelp for pasienter med multipel sklerose (MS) ikke skal tilbys i det offentlige helsevesenet i Norge.

Kontrast: Det ligger fem spanskbygde fregattskip for anker langs kysten. Kostpris 25 mrd. kroner. Mange hevder at minst to av dem nå fungerer som “bruktdelelager”. Ikke vet jeg.

Og for tida står de hittil leverte nye jagerflyene parkert på grunn av tekniske “utfordringer”.

2 Likes

Jeg holder evnen til forsvar av landet høyere i aktelse enn enn universell rett til alt av nye medisiner. Fornuftig bruk av ressurser fra statens side imo.

Fortsetter gjerne denne i småprat! :blush:

1 Like

Vi har som Snoeffelen skriver, penger paa bok i flere aar, noe som betyr at vi lettere blir attraktive for partnere. Partnere med kliniske avtaler og upfront payment maa til for at vi skal lykkes. Dette maalet vil vi helt sikkert naa i loepet av de neste 12maaneden. Noe som betyr at denne emisjonen var den siste…

4 Likes