Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det er mange faktorer som spiller inn på fallet etter emisjonen. Det er ikke bare PCIB som har falt de siste ukene, og man kan aldri være sikker i aksjemarkedet.

2 Likes

se på listen som @Investor la ut idag da, hvem har økt mon tro!? :thinking:

:spoon::spoon::spoon:

2 Likes

Klorin nå må du skjerpe deg. Hvor gammel er du? Alle her ser din talentløse agenda. Du ødelegger også nå dette forumet med din idioti.

7 Likes

Jeg synes ikke du skal kjøpe.

Når det gjelder Nano så har vel ingenting løsnet enda. Markedet har enorme forventninger til Ash, om det ikke innfris der så bærer det rett ned.

Dette er mennesker med en forholdsvis normal lønn. I tillegg har de allerede opsjoner hvor de kan kjøpe aksjer til vesentlig lavere kurs. Jeg anser det som positivt at de i det minste deltar med pengene de for igjen på tegningsrettene, selv om det selvsagt hadde vært mer lovende om de deltok for rubel og bit. I tillegg hadde de allerede ordnet 100% finansiering, så risikomessig var det uten betydning. Synes egentlig måten de gjør det på er helt grei. De gjorde det slik også forrige emisjon.

1 Like

Analyse av fimaVAC skal foreligge og legges frem i løpet av 2018, så det skal være nærstående. fimaNAC vet vi vel egentlig ikke, men her kan de gå over i klinisk fase med samarbeidene når som helst.

Når en ikke kjenner til selskapet og er usikker så er vel dette det beste tipset jeg kan komme med.

If in doubt, stay out.

3 Likes

Fakta om hva pcib har prestert de siste 10 måneder…

  1. Samarbeid med IMV
  2. Samarbeid med Bavarian
  3. Styret har fullført en 360 millioner emisjon som sikrer pcib for 4 år framover for pf2 samt 20-30 millioner til VACC

Jeg synes styret har gjort det de skal gjøre men ledelsen og resten av sjappa ser jo ikke ut til å ha produsert en dritt. Jeg er derfor meget skuffet og ikke minst forbanna. Jeg har “tapt” 1,5 millioner på dette raset, men jeg kan selvsagt ikke legge skylden på noen andre enn meg selv.

Allikevel tillater jeg med å være særdeles skuffet over at sååååå lite ser ut til å ha skjedd og ikke minst at sååååå lite er meldt til aksjonærene.

Vi er tross alt bærebjelken der de som er på TOP 21-3500 sitter med ca 55% av aksjene. Jeg har aldri følt med så jævla bedriten holdt bak lyset av en ledelse som absolutt kunne prestert bedre og ikke minst holdt sine aksjonærer bedre oppdatert.

Selvfølgelig skjønner jeg at ikke alt kommer fram til markedet, men at de faktisk ikke har meldt annent enn 2 samarbeid i løpet av de siste 10 måndene finner jeg utrolig lite produktivt. Når i tillegg Per tidligere har uttalt at 2018 hadde potensialet til å bli enda bedre enn 2017 har jeg bare lyst til å gråte meg i søvn.

Atter en gang klamrer jeg meg til Warren Buffet’s berømte utsagn - >>

“The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient”.

Min tolmodighet er nå i ferd med å briste men å selge nå, når ikke noe fundamentalt negativt er kjent, kommer ikke på tale.

Ledelsen skylder oss betraktelig med gode nyheter resten av året. Det er bare rett og rimelig hvis da ledelsen ikke skal miste ALL troverdighet.

My humble opinion…

8 Likes

En nedgang fra 53 NOK til 23 NOK er ingen svingning. Det er total slakt…

Det som imponerer meg ved emisjonen er at den ble nesten 90% fulltegnet. Mange som snudde på krona og selvsagt også solgte aksjer for å bli med.

Her må pcib gjenopprette en tynnslitt tillit fra aksjonærene.

4 Likes

Er vel ikke uvanlig at slikt skjer i biotech. Men når du sier at du tror selskapet har vært overpriset, er det basert på at kursen har falt såpass mye, eller er det på LOA og hvor mye inntekter f.eks. GGK behandlingen kan gi, samt fimaNAC og fimaVACC potensialet?

2 Likes

Har du noe andre argumenter enn at du tror maks potensialet er på 5-10 milliarder? Når de regner at fimaCHEM kan forbedre effekten av omkring 20% av all kjemoterapier, og vi vet at ved gallegangskreft behandlingen de jobber med og skal starte med en pivotal studie kan alene gi milliard inntekter så stusser jeg litt over enten researchen du har gjort, eller konklusjonen :slight_smile:

3 Likes

Jeg er omtrent i samme situasjon som deg, Don_suger. Men jeg vet her er andre på forumet som har (papir)tapt flere ganger så mye, om man skal regne fra da kursen var over 50. At det har fortsatt ned under emikursen på 30 tror jeg skyldes børsutviklingen. Og den er det lite ledelsen kan gjøre noe med. Vi får være glade at selskapet rakk å kjøre emisjonen før markedet surnet. Men det var kanskje mer flaks enn dyktighet.

3 Likes

Et dumt spørsmål kanskje:

Det er vel ikkje noe i veien for at PCIB kan starte PF2 FØR de har minst 6 personer gjennom extension-studiet?

Eller skal de ha safety på minst 6 før de setter igang, selv om de på bakgrunn av cohort IV og interaksjon med regulatoriske myndigheter har konkludert med at PF2 kjøres med inntil 2 behandlinger?

De brukte 1 år (aug17-aug18) på å få 4 gjennom extension-studiet, må vi regne ytterligere 6 mnd for de siste 2 (feb 2019) eller kan vi få disse 2 gjennom før utgangen av 2018?

Etter å ha lest i Q2 igjen, ser eg at de hevder at en så treig rekruttering er forventet, men dette henger ikkje sammen med at de i 2017 og 2018 har guidet oppstart av PF2 både i H1 og deretter H2 2018.

PCIB er altfor diffuse når det gjelder extension-studiet og hvorfor de egentlig har utsatt PF2 flere ganger.

Dette må oppklares på Q3.

Lothian

5 Likes

Klorin;
Nå har du skrevet nok tull, uten at du på forhånd har lest deg opp på PCIB! Kan ikke generalisere innen biotek som du gjør! LOA i PCIB er høy og og risikoen er relativt lav i PCIB om du gidder å sette deg inn i teknologien og det regulatoriske.

Får håpe du ikke skriver mer før du har lest deg opp!

14 Likes

Jeg lurte på det samme som dg og spurte RS før i uka, fikk svar idag :

PCI Biotech rapporterte ved Q2 2018 at 7 pasienter er inkludert i extension studien og av disse har 4 pasienter passert safety avlesningen per august 2018. PCI Biotech vil rapportere når studien er avsluttet.

I denne sammenheng er det viktig å være klar over at det i Q2 rapporteringen ble kommunisert følgende «The plan is now to initiate the pivotal study with up to two fimaChem treatments and include a seamless safety review by an Independent Data Monitoring Committee (IDMC) when eight patients have completed two treatments in the pivotal study.” som tilsier at pivotal fase kan starte baserte på de safety data som foreligger.

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

9 Likes

Eg fikk det samme svaret, men blir ikkje noe klokere.

Extension-studiet er vel avsluttet når 6 personer er igjennom?

De refererer til en safety review etter 8 personer har fått to behandlinger i PF2, men denne er jo ikkje startet…

Og så følger Skuggedal opp med å si at “pivotal fase kan starte basert på de safety data som foreligger.”

På de safety data som foreligger i dag?!

Eller som foreligger når extension-studiet er ferdig med 6 personer?

Lothian

Så mye betyr aksjekursen for pcib sine sjanser til å lykkes de nærmeste årene:

0

Kursen kunne synke til ren konkursprising uten at jeg ville vurdere å selge meg ut en gang

13 Likes

På de safety data som foreligger i dag?! Ja :+1:

1 Like

Ja, men…
Hvor mange skal de innrullere
Hva betyr seamless i denne sammenhengen-er ikke exstension studien ferdig før de åtte i PV studien er ferdig
Og ikke minst når forventer de studien ferdig. Går de for Guiness rekordbok.

1 Like

For det første; den utvida fase 1-studien gjelder primært pasientsikkerhet (safety and tolerability) og omfatter 12 pasienter. Det vil si at man har valgt å legge inn en solid margin på toppen av de nødvendige seks. Det er rimelig å anta at alle 12 vil få tilbudet på et reint etisk grunnlag.

Samtidig ville det være underlig om ikke alle de som blir behandla også blir radiologisk undersøkt for måling av effekt. Ledelsen har så langt ikke villet si (eller publisere) noe særlig om denne delen. For min del er det imidlertid vanskelig å forstå annet enn at det burde være høyst interessant om en i løpet de nærmeste månedene kunne legge fram effektdata etter dobbel behandling. Skulle disse vise seg så knallsterke som vi har grunn til å tro, kan det umulig være noen ulempe sjøl om det er den pivotale fasen som gjelder.

For øvrig har jeg fått samme svaret fra Skuggedal. Han er krystallklar; det er ikke utilstrekkelige sikkerhetsdata som nå hindrer oppstart av pivotal fase. I denne sammenhengen tror jeg mange av oss har hatt en forestilling om at vi en vakker dag, og i særskilt melding, ville fått vite at nå er seks pasienter “sikkerhetsklarerte”. Det mange av oss gjerne ikke har hatt helt klart for oss, er at dette er kliniske deldata som i seg sjøl ikke er meldingspliktige. Vi har gjerne heller ikke helt sett dynamikken mellom den utvida studien og pivotal fase (jf. IDMC).

Så nå ser det slik ut:

  • Den pivotale fasen er finansiert
  • Studieoppsettet er klart
  • Sikkerhetsdata er tilstrekkelige for oppstart

Kun resten av “the nitty -gritty paperwork” (kontrakter, godkjenninger osv.) gjenstår. Ingen bør derfor falle av stolen om vi allerede i dette kvartalet får vite at første pasient er behandla. Jörg Trojan og kollegaene er garantert klare.

22 Likes

Kursutviklingen borger for at enhver må være sin egen lykkes smed helt uavhengig av Trøffelens og DJ sine betraktninger. Jeg sitter stuck i pakkisen, og håper den løsner ila av et par år. Jfr Amundsen i Nordøst passasjasen

1 Like