Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Vil ikke henge ut enkelte folk her, men hvis det betyr så mye for deg så kan jeg si en person, meg selv. Poenget her er at man ikke burde ha store forventninger til ESMO i desember, fordi det er ikke sikkert det vil komme Fimavacc-resultater her. Da brukte jeg ESMO i Munich som eksempel på nettopp det, og mine forventninger til desember er veldig lav så slipper jeg å bli skuffet igjen.

Det kan være positivt, ja. Med tanke på patent og sånn, men det vet vel ikke markedet hvis det ikke blir kommunisert. En ting er sikkert, hvis de fortsetter med forsinkelser uten å kommunisere grundig hvorfor så vil aksjonærene selge seg ut.

2 Likes

Smerdrim
“For hver dag som går i 2H 2018, jo større sjanse for at FimaVacc-resultater blir forskyvet til 2019. Og for dere som maser om ESMO i desember”

I hvilken verden fungerer det slik?

Er det slik at alle de guider hva som helst i 2H, har mindre sannsynlighet for å levere på guidingen for hver dag som går?

Hahaha, kjipt for alle aksjonærer som har selskaper som guider noe i 2H. Det nærmer seg (ut ifra din logikk) 75% sannsynlighet for at de ikke leverer på guidingen.

:clap::clap::clap::clap:

2 Likes

Nå har ikke alle selskaper meldt 3 forsinkelser på veldig kort tid som PCIB har gjort da. PF2 skulle jo starte i 1H 2018, så 2H 2018, og nå 1H 2019. FimaVacc-resultater var imminent i 2017 også .)

2 Likes

PCI Biotech har informert om at resultatene vil typisk bli presentert på konferanser. Dersom det skulle være tilfellet så har det ingen betydning for hver dag som går i forhold til sannsynlighet for at de skal presentere ettersom resultatene da uansett vil bli presentert på konferanse.

4 Likes

FimaVacc studiet ble avsluttet før Q1 presentasjonen i Mai2018.

Nå gjenstår kun dybdeanalysen av denne og de har hele tiden sagt at denne kommer iløpet av 2H2018.
ESMO Geneva, December 13-16, 2018 er en naturlig plass å presentere denne, og det skulle forbause meg kraftig om den ikke kom der.
Jeg mener analysen burde vært ferdig for flere mnd. siden og publisert ifbm emisjonen, men nå gjorde den altså ikke det, så da får vi ta den nå på ESMO.
På Q2 i Aug. sa det til og med at hvis en optimaliseringsdel var nødvendig, så ville oxo denne være ferdig før utgangen av 2018.
Så dette har de slik jeg ser det kontroll på. Jeg anslår det som 99% sikkert at analysen kommer i 2018.

Og med optimaliserings del - så tror jeg det kun er snakk om denne “Patented disposable “band-aid-like” device for user-friendly illumination of the vaccination site” om hvor lenge denne skal lyse på injeksjons stedet til vaksinen for å oppnå best aktivering av ønsket T-celle respons.

8 Likes

Hvis pcib klarer guidingen for fimaVACC vil dette kunne gi en dobbelt boost…

  1. Med gode resultater vil dette tolkes som at fimaVACC har en verdi utover dagens null verdi. Hvordan dette skal beregnes er vel vanskelig å beregne før man eventuelt begynner å se rammen rundt avtaler der penger er innvolvert
  2. Ledelsen gjennoppretter tillitten mellom aksjonærer og ledelsen, som per i dag er tynnslitt sett fra aksjonærene sin side

Jeg er i tvil om de klarer det, men hvis de klarer det vil de ha min tillitt framover. Hvis de nå plutselig 2 måneder før jul gir markedet beskjed om at fimaVACC ikke blir ferdig i 2018 så mister jeg all respekt for ledelsen. Da bør de rett og slett slutte å guide og bare holde kjeft.

6 Likes

Enig med deg her. Kommer med en utsettelse nå er ikke bra i hele tatt.

1 Like

Utsettelser er generelt ikke uvanlig i biotech, og siden TTT fra før av, burde det ikke plage oss forferdelig mye egentlig. Det er nok ekstra plagsomt siden kursen har blitt gruset, og vi venter fortvilet på gode kursdrivende (positive) nyheter i flere av de norske biotech-selskapene.

Når det gjelder fimaVACC, forventer jeg som @JAXI at det blir presentert i år som guidet FLERE ganger. Og derfor er ESMO Geneva den naturlige plassen å gjøre det på.

9 Likes

Hvorfor kan ikke PCIB gi en webcast med bildeoverføring, som de fleste andre selskaper?
Var det noen som nevnte “aksjonærvennlig”?

2 Likes

De har jo pengene til å splashe på det nå etter emisjonen. :blush:

2 Likes
2 Likes

Skal svinge meg i lyskrona når FimaVacc analysen kommer på ESMO Geneva, December 13-16 :metal: :wink:

deretter skal de feires :joy:

2 Likes

Si det til REK norge og Nano a :thinking:

Angående efficacy data fra exstensionstudien.
Vi har fått bekreftelse på at de skal oppgi data etter så snart 6 stk har kommet gjennom safetvinduet og er avlesbare.
Ellers veit vi at 4 stk er igjennom det nå. Og at 7 stk er inkludert.

Men
Vi har vel ikke fått bekreftet om noen av de 3 gjennværende har mulighet til å komme igjennom
Vi har vel ikke fått bekreftet at de fortsetter rekruteringen til exstensionstudien før Pivotal phase 2 starter opp.

Ved evnt oppstart e.g januar 2019.
Da ender vi i værste fall med at data fra de 2 siste nødvendige pasientene for å få offentliggjort efficasydata er ferdig engang midt på H2 2019.

Ser ut som stuffers mener H1.
Da må hun vel ha fått bekreftelse på noe av de jeg lister opp over?

1 Like

Enig Dette må vi få klarhet i på Q3 neste uke, håper noen stiller der og spør om disse tingene.

Slik jeg har forstått det innrullerer de iallefall ennå, og som du sier de skal ha minimum 6 stk gjennom safetyreadouten, har fått det bekreftet på mail fra RS.

REK og NANO var et Norge-tilfelle. Han spurte om FDA. De hadde ikke noe problemer med FDA eller EMA, og hadde sites åpne til rekruttering i utlandet selv om de ikke hadde fått REK godkjenning i Norge. Man kan godt spørre om REK godkjenning, men spør du dem om FDA så vil de bare si at de er i en dialog osv osv.

One of Pci projects was a recipient of a grant from the American society for laser medicine and surgery ASLMS this year 2018.

Shows how our technology is recognized by industry and academia

http://www.aslms.org/for-professionals/grants-awards/research-grants/aslms-research-grant

Stephanie Molina, BS

Board of Regents, NSHE, obo University of Nevada, Las Vegas

Las Vegas, NV

Supporting ASLMS Member : Steen Madsen, PhD
“Macrophage-Mediated Drug Delivery for the Treatment of Malignant Gliomas by PCI”

This project proposes the use of macrophage-delivered chemotherapeutics combined with photochemical internalization (PCI) to enhance cell-killing efficacy in a glioma cell monolayer. Translation of macrophage-mediated delivery to clinical application will result in site-specific distribution of large drug concentrations within the tumor microenvironment.

7 Likes

Men så har du det opplegget med helseloven i Norge som sier at man må ha godkjennelse fra REK Norge før man kan starte et studie hvor hovedsponsor er situert i Norge o.l.
Det var masse påstander og spekulering rundt det der.

Men jeg tror ikke det var tilfeldig at FPD for Nano var ca 1 mnd etter REK godkjenningen kom, selv om de hadde godkjenninger og «klare for start» andre steder lenge før.

1 Like

Ja, du sier noe der. Jeg var overbevist om at REK måtte godkjenne før de kunne dosere første pasient, NANO sa noe annet. Men som du sier, kanskje ikke tilfeldig at den meldingen kom “relativt” kort etter REK godkjenning. De hadde allerede hatt sites opp i utlandet en stund, uten at FPD kom.

2 Likes

Blir mer og mer overbevist om at det skal veldig lite til før kursen går markant opp. Små kjøp og flere hiver seg på. Samtidig som vi venter nyheter og de andre begynner å bli ferdige . Vente, vente…

2 Likes

Overhodet ikke omsetning. Virker som noen skal ha kursen opp, i håp om å få solgt noen større poster.